april 27, 2024, 06:45:39 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: låst girkasse  (Lest 2223 ganger)
pan57
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted:


Vis profil

« på: januar 17, 2008, 23:26:08 pm »

min samboer lånte bobla på lørdag kjørte ut 1,2,3og4 gir gjik helt fint til ho brøvde å få;n i femte.
de gjikk ikke,men den gjikk heller ikke i fjerde eller  no andre gir.  ho kunne heller ikke redegjøre for om de smalt eller rapa. så nå har jeg en boble stående som ikke går i gir, hva gjør jeg? bytter girbox? repparerer girbox? må girbox blukkes ut for repp?   
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 18, 2008, 00:36:21 am »

Du snakker. Her skal jeg hive meg på som mange gjør på nettet.

Her er det nok samboeren din som er problemet. Prøv å teip sammen 3 av fingerene hennes, samtidig som du sjekker nivå på blinklys olje før neste kjøretur. Varm baksete ordentlig opp med en minimum 2000 watts vifteovn. Ikke noe sånn halv lunk. Men ordentlig varmt!! Finn så en bakke. Og dytt bilen med samboer utfor... nøkkelen til bilen må du ha i din venstre lomme. Om du legger den i høyre blir det flom til våren.. og det vil vi ikke. Spesiellt ikke om man bor på Trettet. Vi husker 1995 så altfor gått. Det varme baksete vil nok etterhvert bli kaldt. Og det lover bra. så absolutt. Fortell så hvordan det gikk med samboren din. Og om gir"boxen" må byttes. Er det forresten den boksen med gir.. eller andre gir.

 Gråter Gråter Gråter Sjokkert Gliser Blunker

Ingen i hele verden kan besvare spørsmålet ditt korrekt uten å få mer informasjon. Eller kanskje ta og føle på bilen. Så sorry. Sjekk ut litt selv. Som f.eks overføring spak/girkasse o.l. ...mye som kan spille inn. Er det bare når motoren går at den ikke går i gir f.eks...

Lær samboeren din å kjøre Tysk klassiker før hun sendes ut på voldtektsrunde igjen...  Gliser



* kamotulo.jpg (11.46 KB, 128x128 - vist 363 ganger.)
Loggført

pan57
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: januar 18, 2008, 18:49:38 pm »

Bilen går ikke i gir. Girspak er ikke mere flyttbar en det som er normal slakke i fri. om motor går eller ikke spiller ingen rolle. overføringer er sikkert ok. hve får man sjekket uten og montere ut girkasse?
GIRKASSE=KASSE M GIR , 10 poeng går du videre?   
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 19, 2008, 18:56:54 pm »

Man får sjekket en god del..  lykke til
Loggført

Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 19, 2008, 19:10:12 pm »

Ikke utenkelig at det er shaltegafflene som har kilt seg.
Skru av fremste lokk på kassen og monter igjen.
Er den ikke blitt bedre var det ikke dert feilen lå Blunker
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!