mai 02, 2024, 00:04:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.  (Lest 2439 ganger)
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« på: januar 18, 2008, 17:39:57 pm »

Er det noen av dere som har vært borti heving av girkasse på type 1?
Ser det er flere i statene som gjør dette for å ikke få problemer med drivakselklaring (og mer positiv camber) ved ekstrem senking.

Krever jo selvfølgelig at man må modde bakre vegg i motorrommet, samt heve "gulvet" bak bakseteryggen.
Men hva gjør man med giroverføringen? I eksempelet under har de hevet den MYE og da blir det jo en stor høydeforskjell!





Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 18, 2008, 17:46:12 pm »

Fant dette ferdigkittet for 1" heving. Etter hva jeg kan lese så inneholder dette alt jeg trenger.
Og med 1" så kreves det kanskje ingen modifisering?

http://www.aircooled.net/new-bin/viewproductdetail.php?keyword2=DRS0001&cartid=
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #2 på: januar 18, 2008, 19:10:50 pm »

leste på kcw at det ikke var noe vits til å heve kassa "bare" 1" ..  men det er jo de som sier..  det skulle visst ikke være store hjelpen i en tomme...  men hvorfor selge et sett hvis det er unødvendig..  men sjekk hva de sier der hvis du ikke allerede har gjort det...
Loggført
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #3 på: januar 18, 2008, 21:21:03 pm »

Vet at denne har hevet girkasse. Ca 5 cm tror jeg. Husker ikke helt hvordan og hvilke andre utbedringer som måtte gjøres. IRS-kasse dette da.


* skann0016_edited.jpg (91.91 KB, 320x213 - vist 187 ganger.)
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 18, 2008, 22:28:34 pm »

leste på kcw at det ikke var noe vits til å heve kassa "bare" 1" ..  men det er jo de som sier..  det skulle visst ikke være store hjelpen i en tomme...  men hvorfor selge et sett hvis det er unødvendig..  men sjekk hva de sier der hvis du ikke allerede har gjort det...

Jeg fant det, men grunnen til at de sier det er at det er såpass mye jobb at man like godt kan ta 2".
Forskjellen er at de gjør det for å senke bilen ekstremt.. jeg skal eventuellt gjøre det for å få bilen ned de siste 20mm
og få motoren litt høyere slik at den ikke tar i når jeg kjører bilen lavt.

Men, det som har noe for seg som de sier ang. 2" er at man enkelt løser mitt spm ang. giroverføring.
Man kan nemlig da bytte den bakre delen på kassa (trans. nose cone) og stag (Hockey stick) fra 60-67 Type 2
så slipper man modde tunnelen og giroverføring. De to nevnte bitene koster småpenger nytt.
Minuset med å gå for 2" er at det blir ganske mye modding av karosseriet i motorrommet.

Noen som har handlet fra KCW? Seriøse? De leverer nemlig ferdige 2" kit.

Har lest en del om dette nå og etter hva jeg har skjønt så er dette noe som er vanlig på biler som benyttes i drag.
Dette får å få minst mulig negativ camber... Er vel en del "dragfolk" (ikke de i dameklær da.. hehe) her inne så kanskje
noen har erfaring rundt dette.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 21, 2008, 17:58:07 pm »

Her har jeg kassefeste med 1" heving.Som du nevte så er det ofte sånn på drag bobler,i noen tilfeller som min også kappet av i hver ende og senket ytterlige ned-her 4".Får lavt tyngdepukt,lavere bil,gearstag over tunnel,riktigere vinkel på hjul-men nok umulig å få godkjent på gata.


* 51 pro mod.JPG (244.6 KB, 1475x1106 - vist 216 ganger.)
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #6 på: januar 21, 2008, 19:03:02 pm »

ser at radikalbugz driver å bygger på en som skal heve girkasse og greier..  de har tatt noen bilder av det , kanskje de hjelper deg litt.. skal prøve å legge ut link, men ikke sikker om det går..  du får sjekke www.radikalbugz.com hvis ikke. på project en cour. på forumet deres.. står på belgisk. men bilder viser litt.http://www.radikalbugz.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4620 dette er linken som skal linke til prosjektet.. eller?
« Siste redigering: januar 21, 2008, 19:19:47 pm av wonderboy » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #7 på: januar 21, 2008, 19:06:38 pm »

Men dar må ein ha brukar og pass for å komma inn
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #8 på: januar 21, 2008, 19:18:33 pm »

kommer rett inn på prosjektet via linken min vel???... hvis ikke er det vel bare å melde seg inn da.. det gjorde jeg..  masse å se på der...
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 21, 2008, 23:19:23 pm »

Her har jeg kassefeste med 1" heving.Som du nevte så er det ofte sånn på drag bobler,i noen tilfeller som min også kappet av i hver ende og senket ytterlige ned-her 4".Får lavt tyngdepukt,lavere bil,gearstag over tunnel,riktigere vinkel på hjul-men nok umulig å få godkjent på gata.

Se der ja. Men da kjører du giroverføringen over tunnelen. Dette funker jo bra i en dragster, men ikke like greit i en bruksbil hehe.
Jeg kommer ikke til å heve kassa før denne treffsesongen, men mulig det blir ett prosjekt som jeg drar i gang til neste vinter
da jeg etter planen skal bygge motor.
Kommer nok til å gå for 2" hevingen selv om denne krever litt ekstra modding av karosseriet/motorrommet.
Ved å bruke deler fra T2 så kan jeg da også fortsatt ha giroverføringen i tunnelen.
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!