april 28, 2024, 09:16:38 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Motivasjon.?  (Lest 7604 ganger)
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« på: mars 09, 2009, 22:26:30 pm »

Har nå drevet med vw i 19år snart og samla på meg div småtterier, men i den senere tid
har det gått nedover med motivasjon og lyst. Starta etter at jeg mista en av drømmebilene som visste
seg og være stjålet samt at familie og jobb tar mere og mere av tiden.
Bilene er den til venstre.

Har de siste årene kommet mere rart inn enn det jeg har klart og ta vare på, så mye har blitt
stående i esker og ikke gått igjennom. (åpna idag på den første skikkelige turen i garasjen etter jul en eske med div NOS piler og splitneser.)
Er jo kult og finne slikt, men hva skal man med alt? Har ved siste telling 26stk 16"felger og det trenger man jo :/
ca 400 kvadrat fordelt på 3 garasjer er fulle av alskens rart.
Har prøvd og få system i rotet, men er bare blitt rot i systemet. Sikkert de som har mye mere enn meg ,men de fleste
har vel noe kontroll på hva de har.??
Hva gjør man for og komme seg ut av den onde sirkelen. Selge og starte på nytt? Lås alt inne i garasjene
og la det stå i noen år.?
Noen som har erfart liknende og har gode råd.?
Skulle jeg finne ut at jeg legger opp ser jeg mørkt på og kvitte meg med ting. Sitter jo ikke akkurat på østlandet med
rasket mitt. Kansje en container på ekeberg.?

Kent
Loggført

Member of The Split Cruisers.
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #1 på: mars 09, 2009, 22:29:03 pm »

Jeg har hatt mye moro med å rydde og selge deler her på forumet, for så å finansiere hobbyen min Glad

Motto: selge for å bli kvitt, ikke tjene penger.
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: mars 09, 2009, 22:53:59 pm »

Fyll opp buss (og tilhenger) og kom på SCC. Selg alt (bilen også Glad) og fly hjem igjen. Da har du fått ryddet opp, fått inn endel penger og et minne for livet Glad
Loggført

1969 Militær-buss
BABOON
Supermedlem
*****
Innlegg: 1105
Bosted: Kolsås



Vis profil
« Svar #3 på: mars 09, 2009, 23:02:51 pm »

Jeg har også manglet motivasjon de siste årene. Jeg gjorde et forsøk med å selge alt. Det hjalp ikke. Motivasjonen kom ikke tilbake selv om det bare er 2 biler igjen. Tanken var å ha en bil å konsentrere seg om slik at den fikk den service og pleie den trenger, men..

Det hadde kanskje vært bedre å selge absolutt alt og starte på noe helt nytt igjen.
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 10, 2009, 00:32:59 am »

Jeg kjenner problemet...  Noe som funket for meg var å spille på pc'n en hel vinter... og sette skylapper på alle andres meninger. Og vips ble det gøy igjen. Riktignok ikke på samme måten som når nysgjerringheten rådde, og erfarinene var få. Men jeg får glede av å fikle på bilene mine igjen. Selv om jeg har alt for mange til en person  Øyerulling

La det ligge en stund er mitt tips. Ikke tenk på det. Om interessen fortsatt finnes, så kommer den automatisk tilbake. Ikke la andre styre hobbyen på noen måte. og ikke ha dårlig samvittighet for å bruke tid på unger fremfot bil....

Flere andre jeg kjenner i miljøet som har det på samme måte. Så du er ikke alene... Mulig også tilgjengeligheten gjennom nettet er med å fjerner litt av gleden. Selv om vi normalt sett ser positivt på internett.
Loggført

KDF Type 60
Seniormedlem
****
Innlegg: 311
Bosted: Bodø



Vis profil
« Svar #5 på: mars 10, 2009, 07:14:04 am »

Selg den blå splittn til meg. Reis på en lang ferie. Finn deg en ny jobb. Få buggy-en og kaptein Suzzi på veien til våren, så tipper jeg humøret er bedre !!
Loggført

Member of the split cruisers.
If you can`t fix it with gaffa tape...... you have not used enough !
Afi
RødeBaron
Supermedlem
*****
Innlegg: 1504
Bosted: Vevang



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 10, 2009, 07:29:18 am »

Jeg kjenner problemet...  Noe som funket for meg var å spille på pc'n en hel vinter... og sette skylapper på alle andres meninger. Og vips ble det gøy igjen. Riktignok ikke på samme måten som når nysgjerringheten rådde, og erfarinene var få. Men jeg får glede av å fikle på bilene mine igjen. Selv om jeg har alt for mange til en person  Øyerulling

La det ligge en stund er mitt tips. Ikke tenk på det. Om interessen fortsatt finnes, så kommer den automatisk tilbake. Ikke la andre styre hobbyen på noen måte. og ikke ha dårlig samvittighet for å bruke tid på unger fremfot bil....

Flere andre jeg kjenner i miljøet som har det på samme måte. Så du er ikke alene... Mulig også tilgjengeligheten gjennom nettet er med å fjerner litt av gleden. Selv om vi normalt sett ser positivt på internett.


Word!
Loggført



original buddie                  Bugbuddies.no
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 10, 2009, 09:27:04 am »

arbeidslyst kom å treng deg på her skal du motstand finne:P
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Elliot
Supermedlem
*****
Innlegg: 775
Bosted: AALESUND


Tlf 91160684


Vis profil
« Svar #8 på: mars 10, 2009, 10:05:21 am »

Har holdt på med luftkjølt VW's i snart 12år. Min erfaring er at etter at etter at verkstedet nå har vært låst nærmest et og et halvt år, så har arbeidslysten kommet sakte men sikkert med våren Glad I mellomtiden har jeg kun hatt dobbelkabinen i daglig drift. Heldigvis har denne kun trengt mindre justeringer på den tiden. Men pauser hjelper tror jeg.
I går tok jeg ned forhjulstillingen på 57'en, demonterte alle stag som var ødelagt og høytrykkspylte den slik at den er klar for innlevering til sandblåsing. Så gjorde jeg litt rent på rammen der forhjulstillingen har hengt, og sveiste ett par mindre skader. Motivasjonen er på vei oppover:) Planen nå er å få laget meg en krybbe slik at jeg kan snurre rundt bussen og gjøre ferdig alt jeg har (halv)gjort under.
Loggført

'57 T-2 Kombi
'64 T-2 Doka (Castrol)
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #9 på: mars 10, 2009, 10:29:39 am »

Mc Donalds har en radio reklame som går på hva man får for ti kroner... 
Psykolog for 10 kroner: *ørefik* SKJERP DEG!

 Blunker Gliser

Men jeg skjønner hva du sier, har selv hatt perioder hvor det det ikke blir gjort noe i garasjen.
Teit å komme med råd til hva andre skal gjøre, men jeg kan jo si hva som har funket for meg... Ikke la det gå konkurranse i noe!
Og om du skulle begynne å nærme deg noe folk tolker begynner å sammenligne med noen andre... legg om kursen 180grader...
Og skru ned kravene og begynne å bruk bilene... det er skikkelig morsomt å være underdog der andre bilfolk ferdes!

Hang in there K1t!
« Siste redigering: mars 10, 2009, 12:18:44 pm av JHU » Loggført

Speed is no substitute for direction
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #10 på: mars 10, 2009, 11:43:34 am »

Jeg sliter også med motivasjonen til tider. Da er jeg sjeldent i verkstedet, stort sett bare innom for å hente ting. Før likte jeg best å skru, nå liker jeg best å kjøre. Men det kan fort snu igjen. Jeg har også skåret ned på antall biler og prosjekter. Nå har jeg en orginalbil og en jeg skrur på. Det er en fin kombinasjon for meg iallefall. En bil tok det så til grader lang tid før jeg fikk ferdig at jeg tilslutt bare så en utvei på, og det var salg. Jeg eide ikke motivasjon til å gjøre den ferdig rett og slett. Og da var det liten vits å holde på. Tvinger man seg selv til å holde på, blir det ikke noe moro.

Jeg har også solgt og startet på nytt, men dette ga lite inspirasjon for mitt vedkommende. Jeg samlet opp like mye skrot igjen før det var gått ett år. Få biler= få bekymringer.
Loggført
Pål A
Seniormedlem
****
Innlegg: 252
Bosted: Akershus


'74 1303 Germanlooker


Vis profil
« Svar #11 på: mars 10, 2009, 11:43:48 am »

Morsomt at du tar opp dette :-) Tror vel dette er typisk for alle som har hobby. For min del har jeg mange hobbier samtidig som jeg har en krevende jobb og familie. Jeg går ofte lei, og tidligere har det som regel endt med at jeg har solgt ting som er kjøpt/ laget. Etter en tid har jeg angret som en hund! Så min erfaring er at du bør låse garasjen og la det ligge til lysten kommer tilbake :-) Gudd løkk!!

Loggført

What kind of wood would a woodchuck chuck if a woodchuck would chuck wood?
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #12 på: mars 10, 2009, 15:57:56 pm »

IKKJE gje opp når du har komt så langt Kent!! Tenk på rattet du skal få!! Glad

Vist du ikkje får gjort noko som helst, så er det nok lov til å ta seg ein pause. Alternativt, kan du gjera som meg, å drøyma om å cruisa rundt i bobler kvar gong du sovner... Alt eg tenker på er å kjøyre i 61en, og då veit eg att eg MÅ verta ferdig med 69en, 70en osv fyrst...

Og innimellom når eg leser i prosjektgarasjen her på forumet, så får eg akkutte behov for å skru, og då hiv eg på meg dressen og får gjort noko!

Men det er nok viktigt å ikkje se for "alvorligt" på det.. det er jo tross alt berre bilar... kan gjøymast vekk og pakkast fram att når arbeidslysta er på plass!

Eit ant tips eg kan komme med er; Se SCC08 filmen ein gong til Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Mr.Bubblehead
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Bodø


Vis profil WWW

« Svar #13 på: mars 10, 2009, 17:36:10 pm »

IKKJE gje opp når du har komt så langt Kent!! Tenk på rattet du skal få!! Glad
He.He. Ja det er det eneste som holder meg oppe Glad
Du får ta med deg en henger og komme opp til sommern.!!


Til dere andre.
Godt og høre at jeg kansje ikke er alene. Vet ikke helt hva jeg gjør, men
vet ihvertfall at jeg må gjøre noe..
Tror det blir og ta en kraftig ryddesjau i garasjene og så låse dem for en stund.
(Problemet blir og holde meg unna alt det man har hørt om eller vet om.)

Kent



Loggført

Member of The Split Cruisers.
-Marius-
Supermedlem
*****
Innlegg: 1794
Bosted: Dirdal



Vis profil
« Svar #14 på: mars 10, 2009, 21:48:49 pm »

Husker også at jeg slet med motivasjonen en gang. Husker bare ikke når haha
Loggført

Mvh

Marius
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #15 på: mars 10, 2009, 22:43:18 pm »

Hvis man er lei og motivasjonen mangler er det ihvertfall lurt og holde seg borte fra verkstedet en stund, ikke jobbe på trass til man blir skikkelig lei.. Lenge siden jeg sluttet med å sette meg mål i form av tidsfrister for å ha noe ferdig. Vi driver tross alt med dette fordi det er gøy..
Er ikke helt med på den "selg alt" teorien. Ihvertfall ikke om man satser på at motivasjonen kommer tilbake. Er ikke det man har akkurat det man har hatt mest lyst på og kjøpt/samlet over tid? Da er muligheten for at man angrer på salg senere veldig stor..
Personlig kan jeg ikke si det er ofte det har manglet på motivasjon, men det hender det butter litt innimellom når det er for mange andre ting som tar tid. Men da er det helst frustrasjon over at jeg ikke har tid til å få gjort noe mer enn mangel på motivasjon. Så har jeg også den "fordelen" at jeg sysler med gamle amerikanere i tillegg. Det gjør at jeg har jeg muligheten til å holde på med noe helt annet innenfor bilhobbyen når jeg er litt lei det ene eller det andre  Glad
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #16 på: mars 11, 2009, 06:29:27 am »

Hører hva dere sier, ser hva dere skriver, men skjønner egentlig ikke problemet. Hvert år, i ganske nøyaktig 20 år, har jeg sagt til meg selv på årets siste dag at motto for det nye året er MY MER BIL. Det blir aldri nok, egentlig. Alt for mye skrot, alt for mange prosjekter, alt for mange planer, for lite å kjøre med, for lite fremdrift.... Men altid for lite tid til MY MER BIL. Motivasjonen i seg selv har egentlig aldri sviktet - men for all del det er perioder hvor man er mer ivrig på hot rod enn Kubel, eller har mer lyst til å samle enn og skru, men det går mer på "interne prioriteringer".  Moralen er kanskje å skaffe seg alt for lite tid til å drive med hobby - da vil man alltid ønske mer. 60-70 jobbreisedøgn i året, sjeldent hjemme før kl 19, oppussing av en farm, en håndfull mer eller mindre frivillige engasjementer, 2 barn og krevende kone.... gjør sitt til å holde motivasjonen oppe for min del.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar


Vis profil

« Svar #17 på: mars 11, 2009, 11:15:57 am »

Har vært her selv jeg også.... La bort hele hobby'n i ca 8 år jeg før motivasjon kom tilbake.... Blunker

Men ikke gjør noe du angrer på, ikke selg ting og tang bare for å gjøre det. Da gjemmer du det i stedet..
Ute av synet,ute av osv....

Stå på.... Blunker
Loggført

Mvh
Reiel
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #18 på: mars 11, 2009, 11:55:55 am »

Så kommer han dere TomR da....

Er det miljøet eller bilene man blir lei? Jeg vil si det er todelt, et par biler har jeg rett og slett omtrent spydd når jeg har sett i verkstedet mitt etter en periode (de er borte nå). Miljøet er jo en anna sak - man menger seg med dem man føler seg vel med/in med. Etter en periode er det akkurat de samme folka, samme historiene, samma festene, de samma som ikke er ferdig, bla bla bla. Generelt sett så er vi nok heldige med VW miljøet i Norge mot andre miljøer innen bil - men de siste to år har jeg med et par hederlige unntak trivdes bedre i garasjen enn på treff - men dette er jo meg Glad

Men Kent - du vil få en rimelig rå bil om du selger unna mye av det du har - men vil du ikke savne det du selger? Mitt tips er å beholde det du har en stund til om du ikke trenger penger og heller kose deg med cab og splitt ++ til sommeren. La prosjektene hvile litt, de stikker ikke av ...Jeg har forsøkt å selge unna mesteparten, men ender opp med noe nytt igjen uansett - akkurat som LID. Tror problemet er ennå større når man leier ganske dyrt lokale - og ikke bare kan lukke døra og glemme det. Husleia på 2500 i garasje skal betales månedlig uansett..
« Siste redigering: mars 11, 2009, 12:17:02 pm av TomR » Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #19 på: mars 11, 2009, 12:32:56 pm »

Husleia på 2500 i garasje skal betales månedlig uansett..


det er her jeg tror mye ligger hos mange som er avhengig av å leie verksted. Du betaler penger hver mnd for at du skal ha mulighet til å drive med denne hobbyen. For de fleste prosjekter ønskes vel innendørs? Du føler at du ikke kan bare "la det ligge" siden pengene går ut likevel.

Men det å gjøre noe helt annet en stund, bruke tid på kjærring og unger feks, det skaper et sug tilbake til bilene. Jeg har ikke mange år enda som "skruer", men i korte perioder kjenner jeg at det preger meg når du leter etter deler, leser on teknisk, tenker motor morgen til kvelds(og om natta). Blir nesten litt aggressiv noen ganger uten at du helt vet hvorfor. Koble ut, slapp av, nyt livet slik det er og så kommer resten av seg selv.

Lasse
Loggført

Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #20 på: mars 12, 2009, 14:19:21 pm »

En relevant sak vil jeg si.
En fin ting mener jeg er det å dele garasje. Vi "Sechs volt-gutta" deler garasje som vi leier av min far. Det er sosialt, kostnadsbesparende, insprerende og givende. Ved å være flere kan man hjelpe hverandre, backe hverandre opp og si i fra om en av gutta er i ferd med å kjøpe nok en "bilskrot" med alt det innebærer av gull og mengder med gråstein. Jeg tviler på at å selge alt er løsningen.
Jeg tror det viktigste er å ha et sunt og naturlig forhold til denne hobbyen, ha kontakt med mange forskjellige mennesker og fortelle om sin lidenskap til bil. Det er det samme om du holder på med akvariefisk, sjakk, fjellklatring eller dykking, bare du er sosial og trives med din hobby.
Jeg har stort sett oversikt over hva jeg har, men det har også hendt at jeg kommer hjem med deler som jeg hadde i fra før, bare at jeg hadde glemt det. Det er vel et tegn på at man har for mye. Jeg samler fordi jeg ikke har tenkt å gi meg med folkevogn på mange år. Jeg har egentlig aldri tenkt på å gi meg heller. Noen må fremdeles kjøre 6 volt og med "original bil". Vi få som er igjen må holde hverandre i hendene så ikke flere detter ut i ringen....
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
Soddli
Seniormedlem
****
Innlegg: 413
Bosted: Levanger



Vis profil WWW
« Svar #21 på: mars 14, 2009, 16:39:42 pm »

Stå på Kent, vi får holde ut vi som driver på nord for reservetrønder-grensa:-)
Loggført

Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #22 på: juni 10, 2009, 21:40:48 pm »

Har vært her selv jeg også.... La bort hele hobby'n i ca 8 år jeg før motivasjon kom tilbake.... Blunker

Men ikke gjør noe du angrer på, ikke selg ting og tang bare for å gjøre det. Da gjemmer du det i stedet..
Ute av synet,ute av osv....

Stå på.... Blunker

Hvilke 8 år Reiel?  8 minutt du mener vel?  Osteaktig  Mulig at de 8 minuttene føltes som 8 år..(ja jeg vet du forvilla deg bort i en Opel ei stund, men den sorte fare var vel aldri borte fra tankene alikevel)  Blunker  Kan ikke huske et minutt at du ikke har vært ihuga´ luftkjølt mænn siden du kjørte Honda PX 50  Gliser

Dætta var bærre tull Reiel .  Blunker
« Siste redigering: juni 10, 2009, 21:43:30 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Trond Dahl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 4526
Bosted: Sandnes


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #23 på: juni 10, 2009, 23:31:36 pm »

Tråd moderert!:  Enkelte innlegg ble fjernet pga ren idioti, respektløshet og personangrep. Jeg forventer å aldri se tilsvarende på nytt noen sted her på forumet. Hvis noen ikke har respekt eller forståelse for det så tar vi det på pm og fortsetter tråden til det den var tiltenkt.
Loggført

Street car 10.67/206kmt@Kjula 2014
Race car 9.49/236kmt@SCC 2017




"It seems that perfection is reached not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away"
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #24 på: juni 11, 2009, 08:09:32 am »

Sosialt samvær påpekes over her - kan ikke understrekes nok! Dugnader og prosjekter som vi er flere om som skal få ferdig er det som gjør at jeg holder på med dette, oppi alt rotet mitt og alle mine egne prosjekter. Flere ganger har jeg tatt meg i å tenke at det faktisk er vel så morro å skru på venners biler som egne, antagelig en liten feilkobling et sted, men det er sabla morro! At det er masse annet som henger og blør prøver jeg å fortrenge...
Loggført
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #25 på: juni 11, 2009, 08:16:04 am »

Flere ganger har jeg tatt meg i å tenke at det faktisk er vel så morro å skru på venners biler som egne, antagelig en liten feilkobling et sted, men det er sabla morro! At det er masse annet som henger og blør prøver jeg å fortrenge...

Særdeles enig!  Glad

Ellers har jeg solgt unna alle andre VW prosjekt, da jeg bør konsentrere meg om den jeg har.
Man har alltid lyst på noe nytt, men familielivet krever sitt.
« Siste redigering: juni 11, 2009, 08:24:33 am av Kjell Roar » Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #26 på: juni 11, 2009, 08:21:09 am »

Og plutselig trenger man hjelpen selv en dag også, og da er de man har hjulpet ikke vonde å be heller Glad

Når det gjelder det sosiale så har den både positive og "negative" sider. Man får gjort mer om man er alene i garasjen, men det blir fryktelig stussli i lengden.
Bedre å få gjort litt og litt enn ingenting da Osteaktig
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #27 på: juni 11, 2009, 08:27:30 am »

hvis du sliter med motivasjon innimellom  kan du gjøre noe jeg har tent til:
det er å  uføretrygde meg .
norge har pr dags dato 339 241 Personer med uføreytelse så det er nok håp.
må vel grine litt hos psykologen og si jeg sliter med manglende motivasjon innimellom.
(det gjør vi jo  alle uansett)
så kan jeg gå  hjemme mens, resten av vw norge brukerene betaler lønna mi  via NAV
for å få dagene til å gå i hop , kan jeg  pusle med masse  vw prosjekter , bygge meg en garsaje , fixe huset mens andre jobber.
da kommer nok motivasjonen tilbake....hos meg i allefall
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Oddbjørn
Medlem
***
Innlegg: 144
Bosted: Hellvik (Egersund)


Vis profil

« Svar #28 på: juni 11, 2009, 09:12:29 am »

Motivasjon er ikke lett å holde oppe alltid.
Min løsning blir og uføretrygd. Men da får jeg tid å fred til å koble ut å slipper tidspress å mas i hverdagen.
Men garasje besøk hos andre å bistå litt mekking gir meg alltid litt kick til å gjøre noe selv hjemme.
Snart min tur å hyle ut kom å få gang på ting hehe
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #29 på: juni 11, 2009, 09:32:27 am »

hvis du sliter med motivasjon innimellom  kan du gjøre noe jeg har tent til:
det er å  uføretrygde meg .
norge har pr dags dato 339 241 Personer med uføreytelse så det er nok håp.
må vel grine litt hos psykologen og si jeg sliter med manglende motivasjon innimellom.
(det gjør vi jo  alle uansett)
så kan jeg gå  hjemme mens, resten av vw norge brukerene betaler lønna mi  via NAV
for å få dagene til å gå i hop , kan jeg  pusle med masse  vw prosjekter , bygge meg en garsaje , fixe huset mens andre jobber.
da kommer nok motivasjonen tilbake....hos meg i allefall


Smakløst!!!
Loggført
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!