juni 12, 2024, 07:14:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Shims mellom sylinder og blokk, Type 4, 94mm, 0,51mm eller mindre  (Lest 1532 ganger)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« på: mars 10, 2009, 08:15:42 am »

Jeg skulle gjerne hatt tak på ett sett shims til min type 4-motor. Stempler/sylindre er 94mm, tykkelsen på shimsene bør være 0,51mm eller mindre. Jeg vet ikke helt hvorvidt T1 shims for 94mm passer, men dette kan kanskje noen andre svare på?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Lasse `65
Supermedlem
*****
Innlegg: 2094
Bosted: Trondheim


LUFTLIGA`N


Vis profil WWW
« Svar #1 på: mars 10, 2009, 09:18:15 am »

Jeg skulle gjerne hatt tak på ett sett shims til min type 4-motor. Stempler/sylindre er 94mm, tykkelsen på shimsene bør være 0,51mm eller mindre. Jeg vet ikke helt hvorvidt T1 shims for 94mm passer, men dette kan kanskje noen andre svare på?

T1 passer ikke da T4 sylinder har større diameter. 100mm mot T1 sin 97,2mm
Er det ikke bedre å bruke kobber-ring i toppen? Bedre tetting etter det jeg har skjønt
Loggført

Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: mars 10, 2009, 09:32:25 am »

Kobberring i toppen brukes ikke lenger, dette har VW selv sendt ut et skriv om. For å få god tetning her har du litt ventilslipemiddel i toppen/på kanten av sylinderen, og så sliper du disse sammen ved å vri sylinderen i toppen noen ganger.
« Siste redigering: mars 10, 2009, 09:55:11 am av Filip/purity » Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #3 på: mars 11, 2009, 16:39:03 pm »

Bumper denne en siste gang jeg. Vil helst ha shims rundt 0,25mm tykke nå. Er det ingen her som har så blir det nok til at jeg kjører uten, høyere kompresjon er jo alltid moro Øyerulling Vendehøyden er akkurat på grensen uansett, men jeg tenkte bare muligens å sikre meg litt.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #4 på: mars 11, 2009, 17:30:53 pm »

Hvis du kjøper pakningsett til motoren din, så følger det med shims der på 0,15. Ett stykke på vei da..
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #5 på: mars 11, 2009, 19:35:39 pm »

Slike kobbershims som tidligere ble brukt mellom topp og sylindre mener du?

Takk for tipset Glad Men jeg tror ikke jeg kjøper et pakningssett til 555 kroner (http://www.unneberg-bil.no/mab/webshop_frame_hoved?p=i&id=559) bare for å få disse shimsene. Minste vendehøyden min er på 0,97mm, så jeg regner med det skal gå greit. Er jo ikke noe turtallsmonster det er snakk om her.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Skrotnisse
Supermedlem
*****
Innlegg: 2921
Bosted: Ålesund


Vis profil

« Svar #6 på: mars 11, 2009, 19:53:18 pm »

Jeg kan se i morgen hva jeg har av shims.
Loggført
H-MEK
Supermedlem
*****
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal



Vis profil
« Svar #7 på: mars 11, 2009, 19:53:56 pm »

Er mange andre pakninger også der, som er ganske greie å ha ved fullrenovering. Nå har vel du plukka motor i så mange deler som overhodet mulig, og det er ikke alle plasser man bør erstatte pakning med silikon. På sikt så sparer du inn igjen dette etter x-antall silikontuber og oljekanner.
Loggført

Henning
Tlf 408 26 388
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #8 på: mars 11, 2009, 22:43:50 pm »

De fleste pakninger har jeg kjøpt løst, og mange har jeg fått med "custom" deler jeg har kjøpt, f.eks bensinpumpe block-off og adapter til oljekjøler. Så akkurat det ser jeg for meg skal gå bra.

Kjempeflott om du gidder å sjekke det ja Skrotnisse Glad
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Skrotnisse
Supermedlem
*****
Innlegg: 2921
Bosted: Ålesund


Vis profil

« Svar #9 på: mars 13, 2009, 00:19:07 am »

De fleste pakninger har jeg kjøpt løst, og mange har jeg fått med "custom" deler jeg har kjøpt, f.eks bensinpumpe block-off og adapter til oljekjøler. Så akkurat det ser jeg for meg skal gå bra.

Kjempeflott om du gidder å sjekke det ja Skrotnisse Glad

Har brukte shims.
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #10 på: mars 13, 2009, 08:13:39 am »

Har brukte shims.

Nei det går greit, jeg fant noen brukte shims i garasjen som jeg tenker å bruke.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!