De har jo egentlig rett i det de skriver. Trond fraskrev seg bytterett i det han åpna delen. Det og står faktisk i kjøpsloven. De ser jo bare på km-standen på bilen når de setter kvalitetskoden. Jeg driver med salg selv og har flere ganger bedt kunder handle ett annet sted. Dumt fra manges øyne, førnuftig fra selger:)
Ser hva du skriver Marius, kan tildels si meg enig i hva du skriver, men her er det selger som dreit seg ut først.
Kilometerstanden var 200k+ men jeg ble opplyst om at dynamoen trolig var nyere for den var så bra. At jeg sjekket børstene var på en måte dumt, jeg tar den, men det er jo en måte å kunne kontrollere hvor slitt en dynamo er. I ettertid ser jeg jo at det var veldig dumt . Du som meg, er enig i at dette ikke ødelegger noe, eller foringer en dynamo. Nå har jeg ikke lagt ut kopi av all kommunikasjon med dem, men bare det siste. At jeg sjekket børstene ble de informert om og dette var ikke noe problem før jeg begynte å purre på pengene mine. De bekreftet i tidligere at jeg skulle få pengene mine tilbake så fort som dynamoen var kommet tilbake. Jeg forsøkte først å få til et kompromi med at jeg byttet børster, og at de senket prisen. Hele tiden mente de bare at dynamoen var rett priset og meget bra. Jeg var fullt klar over at det ikke var en ny del jeg kjøpte, men får du beskjed om at en del er meget fra forventer du ikke limte fester og utslitte børster. Da jeg bestilte dynamoen ble jeg informert om at den ble kjørt i benk og kontrollert før de sendte ut varer, jeg tolket det slik at hvis børstene var slitt ble dette skiftet. Jeg hadde ikke forhåpninger om å få en ny dynamo, men forventet noe som så bra ut og som jeg kunne ha i bilen i noen år. Hadde jeg betalt 600,- for den slik Knoks tar, hadde jeg skiftet børster og brukt den slik den var, men for 1400,- så forventer jeg mye mer. Hadde de bare kommet med et tilbud om senket pris eller tilbud om nye børster gratis hadde saken hatt et annet utfall.
Du får det til å høres ut som om jeg er en vanskelig kunde, noe jeg muligens også er, men det er de som først dreit seg ut. Som selger så ser jeg på deg som real, hvis dine kunder bestiller verktøy fra deg så blir de også sure hvis du kommer med noe fra Biltema, de har betal for noe annet. Det er det denne saken i utgangspunktet går ut på.