april 25, 2024, 08:33:42 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
avstemning
Spørsmål: Takgrind eller ikke??
JAAA:D - 2 (13.3%)
NEI! - 13 (86.7%)
Stemmer totalt: 15

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Min '71 1302S Er orginaleksos noe tess?Hindrer den effekt selv fra en org motor?  (Lest 40598 ganger)
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #150 på: november 16, 2009, 14:45:39 pm »

Joda - ække sikkert at det går til he....
Det avhenger jo litt av hvor tett det er under hattehylla.
Uansett - tror jeg nok at du får langt bedre kontroll på mid-bass / mellomtone hvis elementene i hattehylla får lov til å spille i fred uten hele tiden å bli "tuppa i ræva" Blunker

Høres 110% logisk ut. En ting er at det sikkert funker slik det er nå, men det er jo bare ei lita trekasse som skal til for å få det ennå bedre.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #151 på: november 17, 2009, 07:10:29 am »

Litt forunderlig at det ikke er flere biler med dette "kittet" bak. Ser jo helt genialt ut. Set bort ifra at det blir greit mye mere belastning på demperfestet. Noe som sikkert kan kureres med litt stag og andre avstivende duppeditter.

Er nok greit å få på plass ett CUP-stag e.l. om man kjører det kittet der.
Blir bortimot samme belastning som ved luftfjæring, og det finnes eksempler som viser at de horna bak har en tendens til å vri seg Blunker

Fant dette på internettet da jeg bygget min egen bil... til skrekk og advarsel Glad

« Siste redigering: november 17, 2009, 07:12:29 am av DrLaban (Thomas S) » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #152 på: november 17, 2009, 09:46:35 am »

oj...!

Må nok montere noe form for forsterkning ja! takk for bildet, det viste jo ganske bra hvorfor et slikt stag er nødvendig..


Holder forøvrig på å sette sammen en liten handleliste på cip1.com, men er jo så masse å velge i at man fort kan gå litt vil...

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,19129.0.html


Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #153 på: november 17, 2009, 09:49:25 am »

Passer du på nå så er det 15% rabatt på kjøp fra CIP1 på ordre over $175 Blunker

Mer info her:
http://www2.cip1.com/Articles.asp?ID=125
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #154 på: november 17, 2009, 09:52:02 am »

Passer du på nå så er det 15% rabatt på kjøp fra CIP1 på ordre over $175 Blunker

Mer info her:
http://www2.cip1.com/Articles.asp?ID=125

ah...ikke dumt! Blunker

Ender nok med å handle for 15% mer nå da... Øyerulling
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #155 på: november 17, 2009, 11:24:24 am »

Som sagt så gjort eller hva man sier...

Order Details:

Code   Item   Qty   Price   Total
ACC-C10-5842   ACC-C10-5842 - PERTRONIX FLAME THROWER CHROME COIL
1   US $42.95   US $42.95
BOS-1-234-332-144   BOS-1-234-332-144 - 5400 RPM REV LIMITING ROTOR FITS ALL 70-79 BEETLE/GHIA/BUS/TYPE-3 - ALSO BOSCH 009 (MADE BY BRUCK OF GERMANY)
1   US $11.95   US $11.95
BOS-1-237-013-044   BOS-1-237-013-044 - IGNITION POINTS - AUTO-BEETLE 68-69 / BEETLE / GHIA 71-79 / BUS 71-79 / TYPE 3 68-74 / VANAGON 80-83
1   US $3.95   US $3.95
VWC-111-905-261   VWC-111-905-261 - DISTRIBUTOR SHAFT SEAL - FITS ALL MODELS INCLUDING WATER COOLED VANAGON
1   US $1.00   US $1.00
PER-D186504   PER-D186504 - PERTRONIX VACUUM ADVANCE (SVDA) DISTRIBUTOR - COMPLETE WITH IGNITOR IGNITION MODULE INSTALLED - ALL BEETLE STYLE ENGINES
1   US $169.95   US $169.95
BOS-09001   BOS-09001 - BOSCH IGNITION WIRE SET 12-1600CC - BEETLE 46-79 / GHIA 56-74 / BUS 50-71
1   US $21.95   US $21.95
VWC-113-905-250   VWC-113-905-250 - DISTRIBUTOR CLAMP - ALL 1200CC-1600CC BEETLE STYLE ENGINES
1   US $2.75   US $2.75
ACC-C10-9715   ACC-C10-9715 - WOLFSBURG EMBLEM DECAL - 1.2 IN X 1.6 IN - BLACK & SILVER
4   US $1.50   US $6.00
BOS-WR8AC   BOS-WR8AC - BOSCH SUPER PLUS SPARK PLUG - BEETLE 46-79/GHIA 56-74/BUS 50-71/TYPE-3 62-74 - SOLD EACH
4   US $2.95   US $11.80
ACC-C10-6224   ACC-C10-6224 - STOCK REPLACEMENT COIL MOUNTING BRACKET - ALL MODELS
1   US $2.50   US $2.50
ACC-C10-5395   ACC-C10-5395 - OIL DRAIN PLATE W/GASKET SET - ALL 40HP - 12-1600CC BEETLE STYLE ENGINES
1   US $7.95   US $7.95
DSC-56   15% off - Thanksgiving Sale!! Gliser
1   -US $42.41   -US $42.41
 
     Sub Total:   US $240.34
     Tax:   US $0.00
     Shipping:   US $70.31
    

Jeg hadde tenkt å kjøpe nye ventildeksler også.. Vil ha slike som skrus fast og med O-ring tetting.. Droppet dette i denne omgang, dessuten var prisen på Csp sine (som jeg aller helst vil ha) ikke så verst hos Jøran Larssen.. Glad

Har også 1x nyvasket forgasser og 1x nytt overhalingssett liggende, så får håpe motoren går fint til sommeren..

Selve motoren blir ikke gjort noe med i denne omgang, byttet stempelringer og slipte ventilene for 6000km siden. Var veldig fin i både topper og sylindre uten nevneverdig slitasje. Bunndelen er også bra!

Jeg hadde som tidligere nevnt et problem i sommer med at isolasjonen på torpedoveggen løsnet og blokkerte for viften slik at den kjørte seg varm. Dette resulterte i at den ikke tente på sylinder 1 og 2. Dette viste seg å skyldtes at ventilene ikke åpnet seg, men etter å ha justert dem på nytt så later alt til å virke som før..  

Kan jeg være heldig og ikke ha ødelagt noe?   

Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #156 på: november 21, 2009, 19:17:04 pm »

Update:

Etter jeg sveiste rammehodet så prøvde jeg å lage en form for inspeksjonsluke. Dette ble som tidligere nevnt ikke veldig vellykket, så jeg fikk tak i en reservehjulsbrønn her på forumet, som jeg nå har tilpasset og sveist sammen med den gamle. Sveisingen gikk sånn noenlunde, blandingen til dekkgassen var rotet med og det var nesten ikke trykk pga nesten tom flaske. Dette var selvsagt det siste jeg sjekket etter å ha justert apparat X-antall ganger pga at sveisen ikke ble bra. Sveiste det først kant i kant, men såg meg nødt til å jukse litt ved å lappe med en 0.7 plate over alle skjøtene.. Øyerulling Glad Sluttresultatet blir nok brukbart med litt pussing, kitt og lakk..








I dag var jeg en tur å møtte Tistlo, har byttet det gamle rattet mitt mot to org fangere som har litt bedre passform og fasong enn repro-greiene som jeg har nå.. Frontfangeren mangler hele buen som den org skal ha, er nesten helt rett.. Hæ

Etter å ha hentet fangerne så kjørte jeg rett til verkstedet og begynte å pusse på dem. Skal ha dem sort slik som de gamle, men har sveist igjen alle huller og shavet hodet på boltene.. Imorgen skal jeg prøve dem på, får se om jeg deler de opp for å få dem litt tettere karosseriet eller om det holder å kun justere på hullene i festet..





Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #157 på: november 22, 2009, 12:29:28 pm »

Hei!
Ble bra dette! Hvis støtfangeren ikke passet er det kanskje fordi det har vært en 1300-fanger og ikke 1302/1303..? Har en 1303-fanger som har litt "pitting" liggende, det kan spare deg endel arbeid om du likevel skal lakke den.
Loggført
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #158 på: november 22, 2009, 17:39:08 pm »

Tror jeg formulerte meg litt dårlig, det var den gamle fangeren som ikke passet skikkelig/hadde rette buen.. De jeg har fått nå er helt perfekt Blunker

Det jeg mente med å kappe den opp var for å muligens få den tettere karosseriet på sidene.. Tror kanskje jeg har sett for mye overhaulin´på discovery.. Gliser


Idag har jeg begynt å sparkle fangerne.. Må ha litt mer sparkel, grunning, sprøytesparkel og lakk.. Var litt jobb med å skjule der jeg har sveist igjen, men tror det blir bra!:) 
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
hsimpson
Nybegynner
*
Innlegg: 28
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #159 på: november 22, 2009, 18:20:36 pm »

Blir vel svarte fangere på denne da?
Loggført

1302 -71
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #160 på: november 22, 2009, 18:37:15 pm »

Blir vel svarte fangere på denne da?


ja..blir sorte slik som de jeg har nå Blunker
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #161 på: november 25, 2009, 19:12:03 pm »

Oppdatering!!

Nytt siden sist:

- Mottatt pakke fra Cip1.com
- Cleanet, grunnet og lakkert støtfangerne. Ble greit nok, men vurderer å ta dem opp igjen i løpet av vinteren.. Matt sort skjuler ikke feil i underlaget særlig bra..

- Montert støtfangerne
- Koblet og montert 12v strømuttak i panelet på høyre side bak
- Byttet olje og renset silen. Var under 1000km siden sist, men har gått over til 20w50 mineral olje. Byttet også pakninger og hele bunnlokket.
- Grunnet reservehjulsbrønnen oppi og under. Brukte 2k Marin-primer fra Biltema. Denne var tykk og dekket veldig bra, håper den holder like bra. Under bilen brukte jeg en tectylsprøyte til å lakkere med, oppi penslet jeg..


Fikk en Vdo-klokke i posten idag som jeg har kjøpt her på forumet. Den har delenummer 477 919 211 og er datert 9.77. Google sier at denne orginalt ble levert i bl.a Porsche 924.




Uten fangere?



Neeeh..


Montert ratt og lakkert grillene, samt laget bakgrunn i sort skai



Looking good!




Imorgen skal jeg begynne med litt oppfriskning i motorrommet...
« Siste redigering: november 25, 2009, 19:16:23 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #162 på: november 25, 2009, 19:19:26 pm »

Dette ser VELDIG bra ut! Glad

Gjorde seg godt med ekta støtfangarar!
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Svein.
Supermedlem
*****
Innlegg: 2424
Bosted: Lørenskog


Vis profil

« Svar #163 på: november 25, 2009, 19:20:37 pm »

Hei igjen
Ser bedre og bedre ut det her. Neste må vel bli hvite blinkere(glass).

Mvh Svein


PS: Rygg ut bilen og spyl av støvet. Mye bedre og jobbe med rein bil Blunker Gliser
Loggført

201m  8,063 sek. 136,42km/t
402m 12,708 sek.176,81km/t...
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #164 på: november 25, 2009, 19:36:35 pm »

hehe...ja blir litt støv..

Tror også jeg må begynne å ta bilder med et litt bedre kamera, syntes ikke alt kommer så bra fram!


Hadde forhjulskontroll og prøvekjørte den såvidt rundt verkstedet idag også.. Understellet foran var overraskende stivt selv på den mykeste innstillingen! Tror det skal bli bra å kjøre med, men kan ikke være noe stivere iallefall.. Må bare finne noe understell bak som matcher, samt prøve å stille det inn slik at den iallefall ikke "spretter" på hver lille ujevnhet i veien.

Fjæringsveien er forøvrig ca som før, så det er jo bra!

Jeg er litt usikker på om jeg skal ha hvite blinklys. Liker egentlig oransje sammen med mørke farger.. Alternativt så bør jeg nesten bytte alle lyktene, og vet ikke helt hvordan utvalget av baklykter er. Mulig jeg kunne rødsotet alt unntatt ryggelyset.. Glad

Fangerne fra Tistlo passet veldig bra! Ble mye penere i fronten sammenlignet med den som stod der før...



Kan kanskje prøve å ta noen bilder under også.. Fant litt rust (igjen) idag.. Merkelig hvordan slikt holder seg skjult.. Er et lite rusthull i bærearmen på høyre side. Må finne på noe lurt der. Kan "lappe" det uten å demontere noe, men frister mest å ta ned hele bærearmen. Da har jeg jo også en unnskyldning til å prøve å senke litt...
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #165 på: november 26, 2009, 21:28:53 pm »

Idag har jeg montert ny pertronix fordeler, ny pertronix coil, nye Bosch kobber pluggkabler og Bosch plugger Glad

Fikk ikke justert den idag, men den startet på første omdreining og går allerede mye finere på tomgang enn før. Og det kun med grovinnstilling, så har troen på dette! Blir spennende å justere den imorgen, og muligens begynne på forgasseren.

Har også begynt å rydde litt opp i motorrommet, var mye ledninger på kryss og tverrs og dårlige skjøtete ledninger.

Skulle hatt noe å trekke ledningene i, noe som ser litt finere ut.. Forslag?


To be continued...
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
1303S73
Supermedlem
*****
Innlegg: 735
Bosted: Haugesund NRVWK


1303LS Org. Cab. & Gullhuset


Vis profil
« Svar #166 på: november 27, 2009, 18:12:52 pm »

Dette ser bra ut.

Hilsen Geir.
Loggført

1973 1303LS Org. Cab
1966 VW panel Gullhuset
1985 VW transporter syncro
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #167 på: november 27, 2009, 18:29:00 pm »

Takk:)

Har tatt ut motoren idag! Begynte med at jeg "bare" skulle overhale forgasseren og demontere støydempingen i bakkant av motor... Øyerulling


Nye planer:

- Nytt eksosanlegg, aller helst rustfritt fra csp
- Nye toppdeksler, aller helst fra Csp..
- Støtstangrør.. De jeg har er ikke så gamle og er tette, men hadde sett finere ut med noen som ikke ruster..
- Muligens nye topper som kan brukes med blyfri bensin og nye sylindre.. Både topper og sylindre er i bra stand og ble overhalt for 6000km siden, så det er et stort kanskje. Frister litt med 1680 sylindre..
- Lakkere motorrom og div motordeksler
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #168 på: november 27, 2009, 23:58:00 pm »

Om motoren din er original i bilen (dvs. '71 modell) så skal denne tåle blyfri bensin.

1680 sylindre vil nok gi noe effekt om forgasseren blir dyset opp, men jeg ville nok heller gått for to enkle gassere eller muligens to små doble. Dette er veldig greit om du har en gammel og slitt forgasser også. Hvis topper og sylindre nylig er overhalt er det jo ingen grunn til å bytte ut disse.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #169 på: november 28, 2009, 00:29:58 am »

Så jeg kan fylle blyfri?Glad det visste jeg ikke.. Er org motor el såvidt jeg vet! Kan jeg sjekke motorkoden opp mot noe? Åpnet forgasseren idag, hoveddysen var x145, så den er vel gjerne dyset opp tidligere da?forgasseren virker også grei, skal bare bytte litt pakninger:) så tror egentlig at jeg ikke skal gjøre så mye annet enn å få org motoren til yte best mulig!
« Siste redigering: november 28, 2009, 00:31:54 am av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #170 på: desember 06, 2009, 22:18:18 pm »

Oppdatering:


Har skjedd litt i det siste:

Sist Torsdag var jeg en tur til Tistlo og hentet en bakluke og baksete som jeg har kjøpt. Handlet også et laderelé(det gamle har hengt seg opp etter å ha stått lenge, mulig det bare er en filleting) samt 2 bortimot strøkne dører som med tiden skal komme på bilen. Disse må jeg opp igjen å hente en annen gang..!

Lagde nye trekk til sidepanelene bak i skai, og monterte baksetet! Diskantene fikk også et strøk lakk.. Mangler bare dørsidene foran nå, men disse følger med de nye dørene(sorte) Kult





Snu skjermen! Øyerulling




Har også satt sammen forgasseren! Brukte en jeg hadde liggende som jeg har demontert og overhalt. Litt av grunnen til bytte var at den gamle hadde 2 vakumuttak(kun 1 på den nye fordeleren) pluss at det var boret et stort hull som var tettet med en stort bolt som ikke tettet skikkelig tror jeg.. Noen som vet hvorfor noen kan ha gjort dette?





Looking good:





Motoren skal kun shines litt opp, og så skal jeg justere ventilene igjen




Motorrommet får også litt ny grunning og lakk.. Skulle egentlig være en gråfarge dette, men ser mer ut som creme.. Hæ
Planen var iallefall å ha et litt lyst motorrom som bakgrunn til alt det sorte på motoren. Kommer nok også til å kjøre uten asfaltplatene..





Videre skal jeg bytte simmering på utgående aksling på girkasse, samt utløserlager. Clutchlamellen var ok..




« Siste redigering: desember 06, 2009, 22:21:52 pm av Superbeetle » Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #171 på: desember 06, 2009, 22:23:38 pm »

Baksetet og sidene ser bedre ut i virkeligheten! Ble litt mye refleksjon samt skit på linsen..!


Ang forgasseren, så satt det en 145 dyse i den som stod i bilen. Satt denne over i den "nye", men er vel ikke helt orginalt dette?
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #172 på: desember 07, 2009, 00:34:09 am »

Se her ja! Gjore seg godt med baksetane i bilen din! Veldig nice! Glad
Og ide'en med lyst motorrom var bra, no kjem jo motoren til å verta "lyst opp" i motorrommet!

Eg veit ikkje kva dyse det skal vera i gassaren din, men vil tippa noko med 130, men det går nok sikkert bra å berre flytte over, med mindre den store dysa var satt inn fordi mykje av bensinen rann ut det fantastiske skrueholet i gassaren?? Kva i alle dagar skal ein med det holet der??

Skal finna bilder av dørene til deg imorgo
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #173 på: desember 07, 2009, 21:51:44 pm »

Eg viste dei var her einplass http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15649.0.html Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #174 på: desember 07, 2009, 22:08:52 pm »

Takk!


Lurer på å kjøre å hente dem senere i uken kanskje! Men spørs vel om de går inni den fantastiske clioen.. Øyerulling Men får nok lånt en annen bil.. Glad



Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #175 på: desember 11, 2009, 18:00:14 pm »

Update!(for min egen skyld)

- Lakkert ferdig motorrom
- Justert ventiler og byttet ventildekselpakningene
- Lakkert div eksos og varmepotter.. Foreløpig orginalt, men har lyst på Tri-Mil eller CSP
- Bestilt skrudd halvbur fra Wiechers i alu. (blir ikke bestilt fra importør før i januar, så har litt tid på å bestemme meg)
- Begynt å lukte på en hellakkering i løpet av vinteren..
- Byttet simmering på inngående aksling på girkassen samt utløserlager. Kontrollerte også clutchlamellen.
- Laget lengre pinner i motorlokkhengslene slik at jeg raskt kan demontere lokket. Har tre ulike, ett uten lufteriller, ett med 2 lufteriller (org til bilen) og ett med fire.. Det med fire lufteriller skal jeg iallefall montere en karbonspoiler som jeg har liggende på. Øyerulling Men kan være greit å raskt kunne bytte om tilfelle jeg møter noe orginalpolizei på veien.. Glad



I neste uke skal jeg sette inn igjen motoren og forhåpentlig få den til å gå skikkelig med nyoverhalt forgasser og ny tenning. Noen tips til justering?(utover grunninnstilling) Har en avgassmåler(som ikke fungerer) som jeg gjerne skulle hatt i orden, men kanskje det går fint uten?


Må også finne på noe lurt med høyden på hjulopphenget bak. Hadde resten av bilen hatt litt cal-look utseende så hadde jeg jo vært reddet Gliser Liker for tiden ratlook, cal-look og germanlookere.. Men en kombinasjon av alt dette på en 1302 tror jeg blir å tøye strikken... Øyerulling


Mer bilder får komme iløpet av helgen!
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #176 på: desember 11, 2009, 18:10:19 pm »

Med spoileren på plass vert det nok ein ekta biltema-looker dette ja! Gliser

Eg har aldrig brukt avgassmålar til å justera gassar, men har fått bilane til å gå likavel. Er berre å følge den vanlige oppskrifta på å justera gassar, og før du gjer det, så justerer du tenninga med prøvelampe, så etter tenning og gassar justert så kan du bruka sånn fancy tenningslampe og etter det justera gassaren att, med mindre du er fornøygd.

Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #177 på: desember 11, 2009, 18:18:14 pm »

hmm...må forske litt på dette her..Glad google har nok svaret!

En fancy tenningslampe må nok til siden jeg har sånn hightech tenning uten stift Gliser

Har lurt på om det kunne vært lurt med et reimhjul med graderinger på også..

Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Anders Røsåsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1625
Bosted: Skreia



Vis profil
« Svar #178 på: desember 12, 2009, 17:44:05 pm »

funker med vanlig tenningslampe trur je. Det elektronisk styrte gjør go samma jobben som den gamle stifta. Lader og bryter Glad
Loggført



VW 1300 69 (Grøfterenser`n)
VW 1303S automatic 73 (SOLGT)
VW 1200 Jeans 73 (SOLGT)
VW 1200 65
VW T2 Bay 1975
VW 1200 63 urørt orginalbil (Annfrid)
Superbeetle
Supermedlem
*****
Innlegg: 513
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #179 på: desember 30, 2009, 23:51:45 pm »

Fant litt penger til overs, så da måtte det plasseres en liten ordre hos cip1.com (siden jeg nettopp har betalt alt utestående i toll/tull til Ups)


VWC-111-707-193   VWC-111-707-193 - BUMPER BRACKET GROMMET MID-SIZE - SUPER BEETLE FRONT 71-73 / GHIA REAR 72-73 - SOLD IN PAIRS OF 2
1   US $5.50   US $5.50
VWC-111-707-197-B   VWC-111-707-197-B - BUMPER BRACKET SEAL FRONT OR REAR - BEETLE 68-73 - SOLD EACH
4   US $0.95   US $3.80
C16-151-069-LR   C16-151-069-LR - GERMAN ALUMINUM REAR GRAVEL GUARDS PR - BEETLE 46-79
1   US $29.95   US $29.95
VWC-111-903-137-BG   VWC-111-903-137-BG - GENERATOR BELT 10 X 905MM - BEETLE 67-73 / GHIA 67-73 / BUS 67-71
2   US $7.95   US $15.90
T34-M1021-701   T34-M1021-701 - 46-79 BEETLE CARPETED FLOOR MATS 4PC SET - BLACK
1   US $59.95   US $59.95



Ikke så spennende kanskje, men er litt småtteri som trengs:)


Ellers er motoren forsåvidt klar til montering igjen, men må bestemme meg for hvilken eksos jeg skal ha, samt om jeg skal ha støydempingsplater eller ikke. Planen er å jobbe litt mer med motoren til neste år, så jeg har lurt på å ha nesten samme eksos som ifjor, altså helt orginal, men med uorginale eksoshaler. Problemet er bare at jeg er redd det for at det blir litt vel mye lyd med kun løse universalhaler på org potten.. Kan jo være greit å høre hva som skjer baki motoren? Dermed har jeg også tenkt på orginale haler i rustfritt stål. Men disse ser jo litt puslete ut da...OG vil de gi lavere effekt(selv på org motor) eller trenger eksosen den motstanden som er i de orginalt? Ifjor kjørte jeg med slike kappet i to og med uorginale haler utenpå.. Øyerulling


Noen ideer?


Det første jeg skal gjøre nå til uken er iallefall å få inn igjen motoren og justere inn tenning og forgasser Glad


Ellers fikk jeg en såkalt superfil til jul! Denne tror jeg kommer bra med til sveisearbeid Glad
Loggført

´71 1302S
´12 Yamaha YZF-R6
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!