april 18, 2024, 15:28:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: skjevt kaross ..... noen tips. ??  (Lest 11860 ganger)
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« på: mars 14, 2009, 20:54:37 pm »

hødde forskjell er feil på bilen. hødder på selve flyndra stemmer  den er lik over alt. men framme er den 3 cm lågere på h side en på v.s ... bak er den 1 cm lavere på venste en høyre .. alså skjeiv på sida. noen knep eg kan gjøre for og få den lik?  glassfiber er glass fiber og det ser ut som at støyp ikke er helt lik på skjermer.. men dette vrir seg nok litt når en skrur til ...
bak kan eg jo senke litt mer på den ene sida en den andre. men framme som plager mest. 


dette plager meg!!!! vil ha den noe mer lik. noen som har vert borti likt før og har noen tips for og  få lik hødde?

trenger desperat noen gode tips:)
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: mars 14, 2009, 22:52:43 pm »

Hvis det er snakk om en buggy med glassfiberkarosseri, så er det helt naturlig at den er skakk. Polyester beveger seg mye i herdeprosessen og om pluggen ikke er sinnssykt stiv og riktig laget, så blir det skjeft.

Det samme ser man i båtproduksjon. Ofte må skrog, inliner og toppen tvinges sammen for å passe helt.

Du får støpe om hjulbuene så de blir like høye. På en annen side, så er det vel ingen som ser alle hjulbuene samtidig og vil da ikke legge merke til det. Men det er noe med de feilene man selv vet om. De plager en i all evig tid etterpå Glad
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #2 på: mars 14, 2009, 23:39:13 pm »

sant nok. men ville hjerne hatt den likest mulig:) ser forskjell spesielt i front når en står beint på den. kansje bare noe eg må drite i.

men som plager meg.. syyyykt.

skal prøve og shimse opp litt. kan ikkje være  så mykje som skal til for og få den  bedre.Glad 3 cm jo litt

ser og bilder av andre buggy så er det litt skjeve i front di fleste.. hehe
Loggført
jalokoey
Supermedlem
*****
Innlegg: 1993
Bosted: Jæren- podlest


low and slow...


Vis profil
« Svar #3 på: mars 15, 2009, 01:03:08 am »

har nå vert i garasjen og potlet litt.  Gliser måtte bare prøve og senke den ene siden og høyne den andre litt. det resulterte i at den ble 0.6 cm forskjell framme .. hmmm det får være godt nok på en buggy.  drev og justerte her for en stund siden men tok det da bort. og tenkte som så drit i.men ..... plaget meg så mykje at må få det som noen lunde ... at alle ikke ser det uten og vite det liksom..hehe


får prøve litt bak i morgon. her er det 1 cm ... prøve og stamme den ene siden og legge under en skive på andre så for håpentlig vis vil det rette litt til slutt:)

god kvell og godnatt.Glad
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #4 på: oktober 27, 2009, 17:19:14 pm »

Min er også lavere på høyre side enn venstre. Når noen kommenterer det, sier jeg at den er satt opp for å være rett når jeg sitter inni...  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!