november 01, 2024, 02:05:49 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
fra likestrøm til vekselstrømsdynamo=total forvirring
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: fra likestrøm til vekselstrømsdynamo=total forvirring (Lest 1440 ganger)
volkswagen1302
Seniormedlem
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad
fra likestrøm til vekselstrømsdynamo=total forvirring
«
på:
mars 18, 2009, 19:23:40 pm »
Jeg skal altså bytte til vekselstrømsdynamo.
de fleste sier at jeg må bytte dynamofot, men da jeg målte omkretsen på denne var den like tykk som den gamle. så i teorien skal den jo passe, eller ikke?
55ampalternator.jpg
(8.82 KB, 390x238 - vist 132 ganger.)
Loggført
1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300
jada så sånn e det!!
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2704
Bosted: Ottestad/Hamar
Sv: fra likestrøm til vekselstrømsdynamo=total forvirring
«
Svar #1 på:
mars 18, 2009, 20:55:15 pm »
Stemmer det ja... Dette er en ettermarkedsdynamo som passer i den foten du har...
VW sin egen orginale vekselstrøm som satt på de seinere boblene, var tjukkere. Derfor fot som er lavere...
Loggført
Mvh
Reiel
SveinT
Supermedlem
Innlegg: 1956
Bosted: Vennesla
Agder VW Klubb
Sv: fra likestrøm til vekselstrømsdynamo=total forvirring
«
Svar #2 på:
mars 18, 2009, 21:43:35 pm »
Diameteren og høyden er vel lik på alle dynamoføtter. Er vel heller det at vekselstrømsdynamoen er mye tykkere nærmest remskiven og derfor er det "frest" bort en del på foten.
Likestrøm passer i foten til veksel, men ikke omvendt
Sammenlign din med den her så ser du kanskje litt forskjell:
http://www2.cip1.com/PhotoGallery.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D5770
Loggført
Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
volkswagen1302
Seniormedlem
Innlegg: 391
Bosted: Grimstad
Sv: fra likestrøm til vekselstrømsdynamo=total forvirring
«
Svar #3 på:
mars 18, 2009, 23:26:12 pm »
det stemmer Svein, det var akkurat det jeg å kom fram til!
da var den saken oppklart.
Loggført
1971 Volkswagen 1302
R.I.P 1969 Volkswagen 1300
jada så sånn e det!!
H-MEK
Supermedlem
Innlegg: 4035
Bosted: Furnes/Brumunddal
Sv: fra likestrøm til vekselstrømsdynamo=total forvirring
«
Svar #4 på:
mars 18, 2009, 23:46:01 pm »
Er ikke større forskjellen enn at en likestrømsfot, kan slipes til å passe vekselstrøm.
Loggført
Henning
Tlf 408 26 388
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...