juni 11, 2024, 22:55:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: starter ikke etter motor bytte??  (Lest 2072 ganger)
arthurgu
Juniormedlem
**
Innlegg: 70
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« på: mars 24, 2009, 02:22:24 am »

hei har en 69 mod boble som akuratt har fått en ny rebuilt 1300 motor, alt av ledninger skal være koblet riktig.
når jeg slår på teninga fungere både lys og horn, og når jeg prøver å starte hører jeg en klikkelyd, veit ikke hvor den klikkelyden kommer fra, men tror det kan være fra starteren.
noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre/kjekke?? Øyerulling

mhv

arthur

Loggført

69 boble 1300
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #1 på: mars 24, 2009, 08:19:22 am »

Det kan fint være starteren som klikker istedenfor å slå inn som den skal. Noe som igjen kan skyldes at den enkelt å greit bare er for sliten til å klare å dra rundt motoren, eller foringen i kassa som er litt vel trang.

Men dersom bilen startet før du byttet motor, villle jeg nok ha sjekket at "alt av ledninger osv" stemmer før jeg gjorde noe mer med starteren. Få en kompis til å dytte og se om bilen starter og går som den skal. Starter den ved dytting? Sjekk at du får nok strøm til starteren ved å gi den direkte strøm og se om den da drar motoren rundt.

Lykke til  Glad
Loggført

---
Mvh Rabben
patrick
Medlem
***
Innlegg: 151
Bosted: oslo/kristiansand


-65 panel -74 panel -86 syncro


Vis profil
« Svar #2 på: mars 24, 2009, 10:45:34 am »

jeg prøvde å starte bayen etter vinterlagring og da skjedde det ingenting i starteren. kjøpte meg en fjernstyrt startbryter for å koble rett på starteren og da gikk den fint!  Ergo lå problemet i tenningsbryteren.
Loggført

CB
Nybegynner
*
Innlegg: 25
Bosted: Tranby



Vis profil
« Svar #3 på: mars 24, 2009, 12:06:37 pm »

Prøv å dunk litt med en gummi/trehammer på starteren mens du vrir om nøkkelen(selvsagt får du hjelp av noen hvis du ikke er gummitarzan).
Prøv også å tjuvkoble starter med en skrutrekker og se/hør om innslaget slår inn
Loggført

Har alltid hatt lyst på boble.. Nå selger jeg unna alt for å realisere drømmen.
HELP MEG Osteaktig
arthurgu
Juniormedlem
**
Innlegg: 70
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #4 på: mars 24, 2009, 15:20:03 pm »

Det kan fint være starteren som klikker istedenfor å slå inn som den skal. Noe som igjen kan skyldes at den enkelt å greit bare er for sliten til å klare å dra rundt motoren, eller foringen i kassa som er litt vel trang.

Men dersom bilen startet før du byttet motor, villle jeg nok ha sjekket at "alt av ledninger osv" stemmer før jeg gjorde noe mer med starteren. Få en kompis til å dytte og se om bilen starter og går som den skal. Starter den ved dytting? Sjekk at du får nok strøm til starteren ved å gi den direkte strøm og se om den da drar motoren rundt.

Lykke til  Glad

ska gå over ledningene en gang til, er første gang jeg har bytta motor så kan jo hende det er noe galt.
åssen får jeg slakka på den foringa på kassa da??

blir litt vanskelig å få dytta i gang når det ikke er noe interiør i bilen Trist

tenkte på å bytte batteri kan det kansje være prblemet?? menne ser jo bra ut for lys og sånn gungerer, men da jeg satte det på lading gikk det først opp til 8 volt også ned på 6 volt etter noen timer Hæ

takker for alle svar Glad
Loggført

69 boble 1300
arthurgu
Juniormedlem
**
Innlegg: 70
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #5 på: mars 24, 2009, 15:22:49 pm »

Prøv å dunk litt med en gummi/trehammer på starteren mens du vrir om nøkkelen(selvsagt får du hjelp av noen hvis du ikke er gummitarzan).
Prøv også å tjuvkoble starter med en skrutrekker og se/hør om innslaget slår inn


skal prøve etter på når jeg kommer meg opp i garasjen Osteaktig håper det bare er så enkelt....Blunker
Loggført

69 boble 1300
Paasan
Supermedlem
*****
Innlegg: 602
Bosted: Oslo


Frøkna


Vis profil
« Svar #6 på: mars 24, 2009, 15:56:06 pm »

Prøv å dunk litt med en gummi/trehammer på starteren mens du vrir om nøkkelen(selvsagt får du hjelp av noen hvis du ikke er gummitarzan).
Prøv også å tjuvkoble starter med en skrutrekker og se/hør om innslaget slår inn


skal prøve etter på når jeg kommer meg opp i garasjen Osteaktig håper det bare er så enkelt....Blunker
Virka for meg mer enn en gang  Blunker lykke til
Loggført

arthurgu
Juniormedlem
**
Innlegg: 70
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #7 på: mars 24, 2009, 16:20:34 pm »

da kryssær vi fingrane på det Osteaktig nå er det opp i garasjen Osteaktig
Loggført

69 boble 1300
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #8 på: mars 24, 2009, 18:41:46 pm »

Du skriver det er en 69 model, og at laderen gikk ned til 6 volt?
De 69 modeller jeg har vært borti har hatt 12volt.
Er ikke forskjellig svinghjul på den originale og rebuilt motoren da?
6 og 12volt har forskjellig antall tenner på svinghjulet.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
arthurgu
Juniormedlem
**
Innlegg: 70
Bosted: Sarpsborg



Vis profil
« Svar #9 på: mars 24, 2009, 22:00:30 pm »

fikk kjøpt nytt batteri og titta på laderen var vist en ledning som hadde gått ut av feste....prøvde å starte og da fungerte alt i sin skjønneste orden Osteaktig
 
Takk for svar Glad
Loggført

69 boble 1300
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!