april 27, 2024, 17:44:23 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 10mm CHROMOLY CYLINDER HEAD STUD til AS41 blokk  (Lest 1634 ganger)
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« på: mars 27, 2009, 10:19:26 am »

Må jeg sette inn større casesavers i blokka for og bruke 10mm head studs?..
Sitter 8mm der nå med 10mm casesavers.

mvh
espen
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #1 på: mars 27, 2009, 20:01:54 pm »

Har funnet det ut selv, må bore og gjenge opp til 14mm casesavers.
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #2 på: mars 27, 2009, 20:16:45 pm »

var nettopp ute og tittet på mine blokker og der står det 12mmx8
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Espen Sandbakken
Seniormedlem
****
Innlegg: 427
Bosted: Østre Toten ,Lena


Klubbløs #008


Vis profil
« Svar #3 på: mars 27, 2009, 22:05:44 pm »

Samme som på blokka mi, men hvordan er det og få ut de gammle casesavera da?. Er det bare og bore de bort og gjenge opp igjen.. Helt vanlig stål i de sikkert så det burde ikke være noe problem det vil jeg tro. Eller er det noen som har en annen lur måte:)
Loggført

- 51 T-1 Drag
- 55 T-1
- 66 T-1 cal-look
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #4 på: mars 27, 2009, 22:37:49 pm »

Samme som på blokka mi, men hvordan er det og få ut de gammle casesavera da?. Er det bare og bore de bort og gjenge opp igjen.. Helt vanlig stål i de sikkert så det burde ikke være noe problem det vil jeg tro. Eller er det noen som har en annen lur måte:)

jeg har aldri tatt ut mine så det vet jeg ikke. mulig at du må prøve med litt varme og skru en pinne bolt helt i bunn og prøve å skru di ut slik? mulig noen andre her har bedere forslag
Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 27, 2009, 23:06:53 pm »

Skru inn en skrue godt innsmurt i grønn loctite. La stå over natten. Varm så opp blokken rundt case-saveren. Skru så ut hele shiten.

Funker ikke dette, så fyll case saveren med mig'n. Sveis så fast en bolt og skru ut. Blokka kan slå seg ved intens varme.. så maskinering av sylinderens anleggsflate kan være nødvendig.
Loggført

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #6 på: mars 27, 2009, 23:36:05 pm »

Er det ikke bare og borre ut dem gamle da??
Loggført

Vw 1302
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 29, 2009, 02:18:19 am »

Jo. problemet er når man borrer i noe med et mykere matriale rundt. Er at borret vil søke seg ut mot magnesiumen, og flytte hullet.

Men bor i vei...
Loggført

tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #8 på: mars 29, 2009, 04:27:12 am »

Den orginale case saversen har jo et hull i fra før som vil guide borret!
så lenge spissen på borret er nedi hullet som er 10 mm og du borrer med feks
11 eller 12 mm med en benkborr maskin,eller vanlig for den saks skyld,for og få bort den gamle case savern så skal det jo en del til,
att borret skal begynne og gå skjevt og kommer inn i blokka fordi den er av mykere materiale!
Loggført

Vw 1302
Savanna67
Supermedlem
*****
Innlegg: 501
Bosted: Oslo-Skedsmo


Vis profil

« Svar #9 på: mars 29, 2009, 15:33:54 pm »

Mitt spørsmål er heller; Hvorfor ønsker du å bytte til 10mm?
8 mm holder lenge!
Jeg har kjørt 2.3L med mye ladetrykk og kommer til å kjøre 2,4L med enda mer ladetrykk på 8mm bolter...


Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!