april 26, 2024, 20:46:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: handle på ebay  (Lest 1672 ganger)
pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« på: mars 29, 2009, 18:18:24 pm »

Noen som har dårlige erfaringer fra handel på ebay.skal handle noe der ,men fikk en advarsel fra ebay  om ikke å kontakte denne personen  enda . Tvilende
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: mars 29, 2009, 18:23:27 pm »

Sjekk tilbake mld personen har fått. Du ser fort om det er en du kan stole på. Bruk PayPal, da har du litt sikkerhet den veien også.
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #2 på: mars 29, 2009, 19:19:52 pm »

Som Hulken säger, check feedback på den som säljer samt använd PayPal.
Har handlat mycke på eBay å har endast haft två episoder men problem, båda gångerna va de varor som aldrig kom fram/sändes från säljare.
I båda fallen betalade jag via PayPal och var klar å saklig i mina mail till säljarna som i sin tur inte var sakliga tillbaka (de få gånger ja fick svar). Dessutom sände ja alla mail via eBay's mailsystem å inga mail direkt via outlook så när de uppstod en PayPal tvist så hade jag dokumentering på alla mina mail å hade mitt på det torra medans säljarna blev dom som förlorade tvisterna.
Handlade inte om några stora summor men fick pengarna tillbaka via PayPal båda gångerna utan problem!

Vad stod de i advarsle'n från eBay?
Loggført
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #3 på: mars 29, 2009, 20:26:29 pm »

Ja her stiller jeg meg bak både Hulken og Löf, så lenge du sjekker selgerens feedback og betaler med Paypal så er du ganske trygg. Skulle det bli problem så betaler Paypal pengene tilbake til deg og du er sånn sett ferdig med saken.
Loggført

pumma
Supermedlem
*****
Innlegg: 589
Bosted: karmøy



Vis profil
« Svar #4 på: mars 29, 2009, 22:33:10 pm »

det sto ikke gjør no betaling hvis personen ber meg sende penger utenom ebay .Det er første gang jeg handler her så det er fint med tilbakemeldinger fra dere Takk  Osteaktig
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #5 på: mars 29, 2009, 22:40:28 pm »

mener at det er en standard melding så ingen sender penger direkte til selger.. da det har vert en del svinel o.l. via ebay o.l.
som alle sier sjekk feedback og betal via paypal så er du trygg
Loggført
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #6 på: mars 30, 2009, 00:34:28 am »

Be om fraktpris før du byr... Mange varer kan fort bli veldig dyre. Spesiellt nå som fraktprisene har gått opp endel.

Bruk Paypal til betaling... og fiks paypal kontoen før du byr. Det kan ta litt tid.
Loggført

DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #7 på: mars 30, 2009, 07:03:11 am »

Som Jee sier, sjekk fraktpris. Spesielt om det ikke er oppgitt at selger sender "Worldwide".
Har selv lagt igjen noen tusen $$$ via eBay og PayPal og har enda ikke blitt lurt *bank i bordet*
Sjekker man selger feedback og kun benytter PayPal som flere nevner er man så og si trygg.

En annen ting som er viktig er at DU også gjør ting som å betale kjappt, ikke trekke deg fra kjøp og gi feedback til selger etter du har motatt varen.
Surrer du for mye med dette så får DU negativ feedback av selger, og du vil etterhvert fra problemer med å kjøpe saker og ting via eBay.

Nå begynner det jo å bli moro med eBayhandel igjen etter fallende dollarkurs Blunker
Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
caben
Medlem
***
Innlegg: 101
Bosted: hjemme



Vis profil
« Svar #8 på: mars 30, 2009, 19:40:50 pm »

Jeg handler aldri mer på ebay,hadde kjøpt en bil,men det viste seg at det ikke var bilen som var lagt ut for salg. Sjokkert :oNei det likeste er å se varen før man kjøper.
Loggført
Eirik82
Medlem
***
Innlegg: 131
Bosted: Nord Trøndelag


Vis profil

« Svar #9 på: mars 30, 2009, 20:35:33 pm »

bil er alltid risky å handle før man har sjett varen. Jeg har handlet fra ebay i mange år no, 1 gang jeg ikke har fått varen min, men det var bare en co måler til ca 100kr, så giddet ikke gjøre noe, ga bare negativ feedback
Loggført
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #10 på: mars 30, 2009, 22:58:49 pm »

Jeg handler aldri mer på ebay,hadde kjøpt en bil,men det viste seg at det ikke var bilen som var lagt ut for salg. Sjokkert :oNei det likeste er å se varen før man kjøper.

Har handlet en del på ebay selv, blant annet en bil. Bilen var den som var avbildet og som beskrevet. Det vil alltid være noe tull steder hvor handel foregår, hender jo det er tull her inne også. Noen har uflaks noen ganger, sånn vil det altid være. Jeg har i allefall alltid fått det jeg skulle ha på ebay. Men som flere har skrevet her, sjekk for al del feedback. Handler aldri av folk som har solgt lite og av de med dårlig feedback.

Loggført

http://www.typ15.com/                      

Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #11 på: mars 31, 2009, 10:29:58 am »

Har handlet masse på ebay, fra hele verden, og aldri hatt et problem. Nå har jeg heller aldri fått noen advarsel fra e-bay. En sånn advarsel ville jeg nok tatt seriøst.

T
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #12 på: mars 31, 2009, 10:31:49 am »

.
« Siste redigering: februar 05, 2011, 15:43:44 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
66 Cab
Supermedlem
*****
Innlegg: 619
Bosted: Skien


Boden Kratzende Autos


Vis profil
« Svar #13 på: mars 31, 2009, 11:25:52 am »

holder meg til Qxl jeg   Osteaktig

Nå må du komme deg ut i den store verden Blunker
Loggført

http://www.typ15.com/                      

Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #14 på: mars 31, 2009, 11:26:59 am »

.
« Siste redigering: februar 05, 2011, 15:43:24 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!