mai 01, 2024, 03:32:25 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Trenger hjelp/tips!!!  (Lest 1857 ganger)
Cato T1 1500
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Kleppe, Rogaland



Vis profil
« på: mars 18, 2009, 21:30:43 pm »

Hei, jeg har nettopp hatt bobla på EU kontroll og fikk an ikke godkjent pga nedre bærekule var gåen. Kjøpte ny bærekule hos Mekonomen (bra service og pris!) i Sandnes i dag og tenkte at dette skulle gå greit å skifte selv. ...bilen står nå og støtter seg på 3 jekker og jeg har gitt opp  Hæ

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få av denne slik at jeg får satt i den nye og bilen godkjent?
Se bilder og gjerne forklar utfra dem og ikke bruk teknisk språk (...er ikke mekaniker)

Thanks!!



* 2.JPG (199.95 KB, 640x480 - vist 180 ganger.)

* 3.JPG (202.67 KB, 480x640 - vist 201 ganger.)
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #1 på: mars 18, 2009, 22:57:10 pm »

Gammel kule må presses ut, og ny kule presses på plass
Trenger nok en hydraulisk presse vil jeg tro (har ikke gjort det selv, holder fortsatt på med slike gamle Kingbolter :-))
Du må nok bare skru av hele armen og levere den inn til noen som kan hjelpe deg.

Og for å få selve kula til å løsne fra spindelen kan du holde mot med en stor hammer på ene siden, og slå på den andre..
Eller helst bruke en avdrager

Torgeir
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #2 på: mars 18, 2009, 23:09:13 pm »

Du kan jo prøve en slik sak fra biltema : http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=154367

Men det er nok lettest som Torgeir sier å demontere hele armen og få et verksted til å bytte. Vil tippe Jonassen motor kan ta en slik jobb.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Cato T1 1500
Nybegynner
*
Innlegg: 26
Bosted: Kleppe, Rogaland



Vis profil
« Svar #3 på: mars 19, 2009, 13:55:52 pm »

Takk for hjelpen. Jeg kontakter Jonassen i morra. Noen som vet hva dette kommer til å koste?  Hæ Det er vel ikke store jobben når man har utstyret...
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #4 på: mars 19, 2009, 13:58:57 pm »

tipper en 5-6 hundre. Siden du har av bærearmen ville eg kansje vurdert å skiftet alle  på den aktuelle armen.
Eg har någen kuler liggende til en bil eg hadde før. Kontakt meg hvis det er interesant så kan eg finne ut ka eg har liggane.
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!