april 26, 2024, 00:31:30 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: ALLE DE KEWLE GUTTA JEG KJENNER....  (Lest 6191 ganger)
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« på: januar 22, 2008, 20:30:50 pm »

...har et sånt som dette.....noen har betalt seg blakk for å få tak i ett på det åpne worldwidewebcracyfoddamoccingv-dubmarket, andre igjen kan gå seg på et slikt på Ekeberg og bare betale 300 løk for å ta det med hjem til kona. Atter andre har vært heldig å fått tak i en slik "laubærkrans" hos en avdanka VW-ekstrautrusningsåterforsäljäre.....lista er lang over folk som har slike....

Mitt mål har vært å ligge på gjerde og vente på et som kom flytende.....det gjør de jo aldri, men så skjer det altså....en allestedsnærværende VW-kaill hadde fått tak i dette og fikk ikke brukt det på sin bil...æhh...sine biler....ikke for at jeg tror at han ikke likte det...men mest for at Petri VDM nok også hadde laget boss til andre biler enn VW`s oppgjennom tidene....og så også med dette....aner ikke hva de splines`a passer til...men akkurat det hakke noe å si....han solgte det til meg....

Kom i posten i dag og snakk om en kar som var overrasket. Jeg har planlagt dette rattet i en loslitt bil som snart kommer i mitt eie....men dette rattet er rett og slett for fint til å stående på en rattstamme....se på det da....bortsett fra en liten chip i chrommen på den høyre spoken så er det perfekt...ingen slitasje og ingen sprekk i 12 tida...

Nå lurer du på hvorfor det ikke har noe å si dette med boss-splines som er for små....?
Jeg har selvsagt et deleratt av samme type...sprekk i 12-tai og noget slitt...mangler chrome-tuteringen og hornknappen...men ellers har det VW-bosset og jeg er iallfall fornøyd.....samlet skal det da bli et 99,6% perfekt VDM-ratt, og et 75% perfekt deleratt til den som ikke er fremmed for å lage et boss selv....og som vil være på lista over de kewle gutta.....

Så stor TAKK til forrige eier....det skal bli gøy å få dette sammen med rette partsa...!!

L



* VDM 01small.jpg (165 KB, 553x526 - vist 374 ganger.)

* VDM 02small.jpg (206.61 KB, 673x552 - vist 960 ganger.)
Loggført

SCREWDRIVER #1
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: januar 22, 2008, 20:35:26 pm »

Takkskalduha - Hversaagod  Øyerulling
Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: januar 22, 2008, 20:37:58 pm »

Grattis!

Så Erich(Sonic) kjørte med et slikt ratt på sin 67 Turbo for MANGE år siden (60-70 talet  Blunker) og har alltid ønsket meg et slikt selv etter det. Kjøpte et hos Schnell på 2you for en tid tilbake, så det skal på plass i bilen min til sommeren!

Hilsen en til av de KEWLE
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #3 på: januar 22, 2008, 21:17:36 pm »

Sån vil jeg og ha.. i notchen. Hva ligger de på i pris? Alt for mye?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 22, 2008, 21:29:01 pm »

Sån vil jeg og ha.. i notchen. Hva ligger de på i pris? Alt for mye?

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=549598 - 250 GPB ++
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=526446 - 250 USD ++

Regn med å betale 500 -1000 kr mer for et ratt uten sprekk dersom du kan finne et.
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #5 på: februar 27, 2008, 10:47:26 am »

Da er delene paret sammen og det var smuchk smuchk det gitt....skal bli artig å få prøvet det i bilen og se om det "passer", tenker da ikke på splines...men på looks...

Først tenkte jeg å selge delerattet, men manglende interesse på dette, gjør at tanken var å prøve å lage noe moro av de overskytende delene også....en rattring med sprekk og falmet lakk....manglende hornring og bare sorgen egentlig...har startet modifisering av et org ratt-boss, tror det kan funke å få det maskinert dette sammen...

Noen som vet om noen som er gode på lakk i treimitasjon...? uten at jeg må sende det til Bob Koch...?
« Siste redigering: februar 27, 2008, 10:49:34 am av FUSENTAST » Loggført

SCREWDRIVER #1
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #6 på: februar 27, 2008, 11:22:33 am »



Noen som vet om noen som er gode på lakk i treimitasjon...? uten at jeg må sende det til Bob Koch...?


Knut Holmstad på Jakobsli / Charlottenlund
Loggført

SCREWDRIVER #2
Stig Tore
Juniormedlem
**
Innlegg: 74
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #7 på: februar 27, 2008, 13:07:23 pm »

Er ikke dette et sånt ratt som står i gamle Mazda`er da ??   Gliser
Loggført
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #8 på: februar 27, 2008, 13:08:33 pm »

Jippi! For en gangs skyld er jeg en av de kewle gutta.. Har et i ovalen og er veldig glad i det.

Lobo: Jeg har et par ratt liggende i varierende kondisjon. Kan sikkert få stablet sammen et bortimot komplett med boss, hornring, bra krom, sliten treimitasjon, sprekk øverst (det har "alle") og kanskje tutknapp. Skrik ut hvis du er interessert,, Perfekt på en harry Type 3...
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #9 på: februar 27, 2008, 13:23:19 pm »

Jippi! For en gangs skyld er jeg en av de kewle gutta.. Har et i ovalen og er veldig glad i det.

Lobo: Jeg har et par ratt liggende i varierende kondisjon. Kan sikkert få stablet sammen et bortimot komplett med boss, hornring, bra krom, sliten treimitasjon, sprekk øverst (det har "alle") og kanskje tutknapp. Skrik ut hvis du er interessert,, Perfekt på en harry Type 3...

Hehe Gliser Høres helt perfekt ut. Sender en PM en gang når jeg har penger, så får vi se om du fortsatt har rattet da...
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #10 på: februar 27, 2008, 13:49:50 pm »

Dette er det desidert mest tilvenning krevende rattene man får til bobla... det er jo så vulgært at det ser amerikansk ut.
Jeg trodde i mange år at det var skikkelig bad taste, siden Magne hadde så mange... derfor har jeg alltid ønsket meg et også.
Et skikkelig ytterpunkt i stil og smak som jeg kjøper lett om jeg kommer over ett. Et naturlig tilbehør til et slikt ratt er gjennomsiktig girspak med sjø skjell inni og hestesko på usa fangeren... men jeg setter streken ved rattet.
Loggført

Speed is no substitute for direction
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #11 på: februar 27, 2008, 14:30:24 pm »

Dette er det desidert mest tilvenning krevende rattene man får til bobla... det er jo så vulgært at det ser amerikansk ut.
Jeg trodde i mange år at det var skikkelig bad taste, siden Magne hadde så mange... derfor har jeg alltid ønsket meg et også.
Et skikkelig ytterpunkt i stil og smak som jeg kjøper lett om jeg kommer over ett. Et naturlig tilbehør til et slikt ratt er gjennomsiktig girspak med sjø skjell inni og hestesko på usa fangeren... men jeg setter streken ved rattet.

han pakker det i det minste pent inn da.....med søkke ogagn og hele pakka!!
Loggført

SCREWDRIVER #1
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #12 på: februar 27, 2008, 14:42:31 pm »

Dette er det desidert mest tilvenning krevende rattene man får til bobla... det er jo så vulgært at det ser amerikansk ut.
Jeg trodde i mange år at det var skikkelig bad taste, siden Magne hadde så mange... derfor har jeg alltid ønsket meg et også.
Et skikkelig ytterpunkt i stil og smak som jeg kjøper lett om jeg kommer over ett. Et naturlig tilbehør til et slikt ratt er gjennomsiktig girspak med sjø skjell inni og hestesko på usa fangeren... men jeg setter streken ved rattet.

han pakker det i det minste pent inn da.....med søkke ogagn og hele pakka!!

Det er ikke ment som noen form for kritikk av rattet eller ønsket om å eie et, men etter noen år i geskjeften så ser man alt med litt andra ögon.  Jeg mener, SE på dette bildet...

Det er ingen tvil om hvilken side av pølseboden på ekebergsletta dette smykket hører hjemme... om du kjenner lukten av elgpølse er du på rett vei...
I rest my case
Loggført

Speed is no substitute for direction
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #13 på: februar 27, 2008, 14:52:55 pm »

Jeg tar den....vurderer å sette inn noe med tang og skjell...eller bare lakke det svart det senteret.
Bare det smaker av fugl så....
Loggført

SCREWDRIVER #1
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #14 på: februar 27, 2008, 16:28:58 pm »

Må si meg enig med Johnny akkurat når det gjelder den kjerra..
Derfor ser rattet mitt litt annerledes ut. På riktig side av pølseboden finner man lett en 56-60 T1 hornknapp som passer rett på det originale senteret (som her er lakkert for å matche).
Splittbuss hornknapp passer også hvis man vil ha det svart.

Disse rattene funker også bra uten hornringen, da blir de litt mer diskret og mindre "bling". Men noe særlig lenger vekk fra hovedtankene bak cal-look enn dette rattet kommer man ikke..

Ikke det beste bildet i verden, men har ikke noe bedre.


* VDM.jpg (146.7 KB, 392x467 - vist 785 ganger.)
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #15 på: februar 29, 2008, 12:37:51 pm »

jeg kjøpte et slikt ratt på treff i Karskoga for 15 år siden for 150kr, men jeg syntes ikke den hestekjerra var så kul, så jeg satte på hornknapp fra en oval, hestekjerra ligger nok og støver ned i en eske et sted, men resten av rattet skal på Ghian :-)

Ergo er jeg også kewl :-)
Loggført
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #16 på: februar 29, 2008, 12:45:30 pm »

Derfor ser rattet mitt litt annerledes ut. På riktig side av pølseboden finner man lett en 56-60 T1 hornknapp som passer rett på det originale senteret (som her er lakkert for å matche).
Splittbuss hornknapp passer også hvis man vil ha det svart.



Det matcher knottene på dashen da...?
Mon tro om ikke man må se hva som finnes i esken med ratt-deler....tror det blir noe i retning av svart senter ...kontra ditt hvite....tenker på bilen og looks igjen....
Men er det en hestekjerre..?
Ser nesten ut som en hestekjerrebil for min del....
Det er jo ikke noe drag på den...?
Sikkert fra 1902 eller noe...


Loggført

SCREWDRIVER #1
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #17 på: februar 29, 2008, 12:49:24 pm »

Jeg tror også det er en bil... noe annet hadde bare vært rart på et sporty ratt.
Loggført

Speed is no substitute for direction
FUSENTAST
Supermedlem
*****
Innlegg: 648
Bosted:


Trønder i eliksir


Vis profil
« Svar #18 på: februar 29, 2008, 12:50:46 pm »

Eller så er det et fly...ser den har vinger bak der....
mULIG VI BURDE KJØPT VINGER FOR PENGENE...
Loggført

SCREWDRIVER #1
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #19 på: februar 29, 2008, 13:12:40 pm »

jaja hestekjerre eller hestekjerrebil, uansett er det vel ikke utpreget sporty...

Kan sikkert selge den hornknappen for tusenvis av kroner ueavhengig av hvor stygg jeg synes den er ;-)
Loggført
Notch67
Supermedlem
*****
Innlegg: 551
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #20 på: mars 01, 2008, 00:03:13 am »

Jeg har også et slikt ratt. er jeg kewl da? eller må man også skryte av det?
Loggført

Patina er for fattigfolk.
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #21 på: mars 01, 2008, 00:32:55 am »

Jeg har på grunn av tilfeldigheter egentlig endt opp i luftkjølt original-sporet og når jeg først har de bilene jeg har, har jeg ikke hjerte til å totalt endre dem. Men jeg må innrømme at et Petri-ratt i tre-finish hadde gjort seg i Ghia cab'en.... Det er et  "VW-smykke" Glad og det trenger ikke være vulgært i den rette bilen, selv ikke med senter-koppen Glad Men nå er jeg jo en enkel sjel fra by'n og jeg synes egentlig standard-ratt er ganske fint også Glad


Loggført

1969 Militær-buss
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!