mars 28, 2024, 19:01:01 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Få av kjøleblekk bak reimhjul  (Lest 3734 ganger)
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« på: januar 22, 2008, 23:50:31 pm »

Har en motor som jeg holder på å plukke litt på. Har lite peiling, så det er mest for å gjøre seg litt kjent. Har plukket av viftehuset og det meste av kjøleblekket, står igjen med den delen som sitter bak reimhjulet. Har kommet til at jeg må av med reimhjulet for å få av kjøleblekket, men det sitter temmelig godt fast. Hva skal jeg gjøre for å få det av? Antar at jeg må ha noe spesialverktøy for å få mothold?
Loggført
tovwair
Supermedlem
*****
Innlegg: 713
Bosted: Sander



Vis profil
« Svar #1 på: januar 22, 2008, 23:57:18 pm »

Får av dette med en 2 eller 3-armet avdrager,men pass på så du ikke bøyer reimhjulet...(Kanskje best å bruke 3-armet=jevnere "press").Finnes spesielt verktøy til jobben også.
Loggført
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #2 på: januar 23, 2008, 00:11:16 am »

Avdrager har jeg, men får jeg av den store mutteren i front med å bruke den?
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
*****
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)



Vis profil
« Svar #3 på: januar 23, 2008, 07:58:06 am »

Ja.
Loggført
Speed-Demon
Supermedlem
*****
Innlegg: 869
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: januar 23, 2008, 08:27:34 am »

Du må selvsagt ta av mutteren før du tar av remhjulet med avdrager. Du må kanskje låse svinghjulet med spes verktøy eller en lang planke (som du låser ved å skru den fast i de boltene som fester cluchen) for å få av mutteren.
Loggført
Dollen
Medlem
***
Innlegg: 154
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #5 på: januar 23, 2008, 09:33:28 am »

Eller isteden for og bale, så kan man bare ta muttertrekkeren og gi gass ingen ting som funker bedre en den, men ikke skru den fast igjen med muttertrekker lett for og ødde gjengene da Blunker
Loggført

Trond Eirik Bruvik
Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også? Gliser TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #6 på: januar 23, 2008, 19:30:23 pm »

Å når du har fått av resten av kjøleblekket kontakter du meg, slik at jeg kan kjøpe det hos deg.  Blunker
Loggført

- har ikke bil -
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #7 på: januar 23, 2008, 20:36:32 pm »

Du må selvsagt ta av mutteren før du tar av remhjulet med avdrager. Du må kanskje låse svinghjulet med spes verktøy eller en lang planke (som du låser ved å skru den fast i de boltene som fester cluchen) for å få av mutteren.

Det er her problemet ligger ja. Mutteren sitter temmelig godt, skal se om jeg får til å feste en planke slik du beskriver. Siden det var to hull diagonalt i hjulet tenkte jeg at det kanskje var et spesielt verktøy som skulle brukes. Skal se hva jeg får til. Takk for hjelpen!
Loggført
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #8 på: januar 23, 2008, 20:37:17 pm »

Å når du har fått av resten av kjøleblekket kontakter du meg, slik at jeg kan kjøpe det hos deg.  Blunker

Hadde det ikke vært for at jeg skal bruke det skulle du ha fått det, dessverre...
Loggført
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #9 på: januar 23, 2008, 20:39:28 pm »

Å når du har fått av resten av kjøleblekket kontakter du meg, slik at jeg kan kjøpe det hos deg.  Blunker

Hadde det ikke vært for at jeg skal bruke det skulle du ha fått det, dessverre...

Det går så bra så.... Osteaktig Må vel kjøpe nytt etterhvert,uansett. Ikke det dyreste du får kjøpt til Bobla. hehe
Lykke til videre!!
Loggført

- har ikke bil -
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #10 på: januar 24, 2008, 21:37:16 pm »

Kom til å tenke på noe før jeg begynner å bryte alt for mye. Er bolten vanlig gjenget eller linksgjenget?
Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: januar 24, 2008, 21:41:25 pm »

Vanlig gjenget.

Lås veiva ved svinghjulet (gir/håndbrekk hvis i bil) og skru ut med latmannsarm.

Når bolten er løsnet så kan du bruke en eller annen slags avdrager.
Loggført
RZR Arve
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Longyearbyen


Vis profil

« Svar #12 på: januar 24, 2008, 22:00:23 pm »

Vanlig gjenget.

Lås veiva ved svinghjulet (gir/håndbrekk hvis i bil) og skru ut med latmannsarm.

Når bolten er løsnet så kan du bruke en eller annen slags avdrager.

Takk for svar! Motoren er ute av bilen, men jeg skal få låst det av på en eller ennen måte.
Loggført
wide5
Supermedlem
*****
Innlegg: 1544
Bosted: randaberg



Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 24, 2008, 23:05:31 pm »

Holder ofte lenge med å sette på pipenøkkel, og gi den et raskt og konkret slag pakpå skaftet. Har aldri gjort noe mer enn som så. Men vær bestemt, og kontant i slaget...
Hvis du har en to-armet avdrager, er ofte klørne til å snu, og de passer inni de hullene på reimhjulet. Prøver du å dra ytterst, er det stor fare for at det blir skjevt.
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!