mai 23, 2024, 12:46:16 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: trøbbel med alt forhøyt oljetrykk  (Lest 2589 ganger)
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« på: april 05, 2009, 15:26:33 pm »

har en 1835 motor som jeg akkurat har satt inn...men når jeg skulle starte den så revnet oljeslangen til filteret...byttet slange å da spruter det ut mellom filter å brakett...har nok vel høyt trykk tru je...noen som har en løsning??
Loggført
raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #1 på: april 05, 2009, 15:28:34 pm »

hvilket type filter har du ?
Loggført
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #2 på: april 05, 2009, 15:49:53 pm »

For stor oljepumpe? For tykk olje?
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #3 på: april 05, 2009, 17:37:02 pm »

filteret heter purolator 3/4 16unf..å har på ny 10-40 olje....Kan oljepumpa være for stor å??fant noen sånne ventiler i blokka som jeg har skrudd ut for å sjekke at de ikke satt fast å....men bli liksom ikke no bedre av det heller??
Loggført
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #4 på: april 05, 2009, 18:30:31 pm »

Har du brukt riktig fjær på det stempelet nærmest svinghjul? Dette skal jo "dumpe" olja tilbake til sumpen når trykket blir for stort.
Loggført

Har laaang VW-pause.
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #5 på: april 05, 2009, 18:54:16 pm »

Er du sikker på at filteret er et "full flow" filter? Det er tross alt all oljen fra oljepumpen som presses gjennom filteret.
Har du et filter som struper vil du få et høyt trykk før filteret.

Ser på Purolator sine sider at HP1 erstatning er L39001
http://www.purolatorautofilters.net/en-us/resources/Pages/InterchangeGuideResults.aspx?partnr=HP1&page=1

Her er også litt linker til nyttig info
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4919.0.html
Du kan få problemer viss oljepumpen er 30mm eller større og blokka ikke er modifisert for dette, ifølge linken over.
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 05, 2009, 18:55:55 pm »

har du satt på oljetrykksmåler da? sik att du vet hvor høyt trykk du har?
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #7 på: april 05, 2009, 20:31:45 pm »

på den ventilen nermest svinghjulet sitter det en justeringsskrue..vet ikke om jeg skulle prøvd å justere den lengre ut da?Har ikke byttet fjær der jeg nei.
Å filteret heter L17019 er det gæli da kanskje?
vet ikke hva som er gjort med motoren heller da jeg kjøpte den sånn av en je ikke husker hvem såklart..
Har ikke satt på klokke å målt trykket nei.Å det var slangen inn på filteret som røyk.
Loggført
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
« Svar #8 på: april 05, 2009, 21:02:33 pm »

.
« Siste redigering: oktober 08, 2011, 15:06:09 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
SveinT
Supermedlem
*****
Innlegg: 1953
Bosted: Vennesla


Agder VW Klubb


Vis profil
« Svar #9 på: april 05, 2009, 21:44:13 pm »

Jeg sjekka filteret du har og der stod det at det har "Anti-Drain Back Valve". Da tenkte jeg: Det er ikke blitt byttet rundt på inn og ut slangen på filterholderen?

Forøvrig er det et Lada/Volvo filter  Blunker
http://www.purolatorautofilters.net/en-us/resources/Pages/WhereUsedGuideResults.aspx?partnr=L17019&page=1
Loggført

Jeg har ikke for mange biler, bare for lite plass.
Hilsen Svein Terje 91647950
tezer
Supermedlem
*****
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken



Vis profil
« Svar #10 på: april 05, 2009, 22:25:57 pm »

hvis du har en justerings skrue på den ventilen nermest til svinghjulet så er det vel en
justerbar trykk regulator dem har satt in!så da kan den være skrudd for mye inn så du har
for stort trykk!så hvis du skrur den ut skal det senke trykket!ser den ut som dette bildet?


* GetImage.aspx.jpg (26.77 KB, 208x82 - vist 96 ganger.)
Loggført

Vw 1302
| UMBINC |
Seniormedlem
****
Innlegg: 285
Bosted: jessheim



Vis profil
« Svar #11 på: april 05, 2009, 22:44:39 pm »

kjøp deg et WB filter og sett på. kansje dette løser det om det skulle være noe spes med filteret du bruker i dag.

Loggført
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #12 på: april 06, 2009, 10:00:20 am »

må få takke for alle kjempeforslag!!..Jo det sitter en sånn ventil der,men no har jeg skrudd justeringsskruen nesten helt ut.
Ja skal det byttes om slangene med et sånnt filter altså??Har ikke peiling på hvor stor pumpa er..hvor ser je det liksom?....første bobla mi detta skjønner dere..
Noen som har full betegnelse på et bra filter da?


Kjøpte bilen te exen en gang i tiden å er sikker på at faenskapet hennes sitt igjen i den...kanskje demonutdrivelse hadde vært på sin plass!!hehe.

Loggført
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #13 på: april 06, 2009, 10:16:10 am »

slangene sitter rett de....lurer fælt på detta med om pumpa er for stor altså...mener han je kjøpte denna motoren av sa noe om at han hadde sliti med det samme problemet men at det var i orden no...Men hvis noen har et bra filter å anbefale så prøver jeg det først!!
Loggført
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #14 på: april 06, 2009, 13:00:00 pm »

Hvis du har blokkert uttaket i pumpa, og satt på lokk med utak direkte til "full flow" filter har du ikke regulering av trykket før etter filteret.
Kan hende trykket blir for høyt for slanger og filter.
Du kan få trykk som er 10 bar ++ rett fra pumpa.
Jeg har kjøpt lokk med innebygd regulator fra Gene Berg. Det berger slanger og filtre ved kald motor. Oljen slippes tilbake til sugesiden når trykket blir for høyt.
Loggført
caferacer
Nybegynner
*
Innlegg: 43
Bosted: Røros


Vis profil

« Svar #15 på: april 06, 2009, 16:29:30 pm »

Okay skal huske det hvis problemet kommer tilbake...alt funker akkurat nå å denne 67bobla som jeg fant på et jorde å som har stått der i 11år har nå tatt sin første tur igjen i dag..jippi det var herlig!!

Må få takke alle sammen som har kommet med innspill...Kjempe bra forum dette!!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!