caferacer
Nybegynner
Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
|
« på: april 05, 2009, 16:26:33 pm » |
|
har en 1835 motor som jeg akkurat har satt inn...men når jeg skulle starte den så revnet oljeslangen til filteret...byttet slange å da spruter det ut mellom filter å brakett...har nok vel høyt trykk tru je...noen som har en løsning??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
raaen
Supermedlem
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690
|
|
« Svar #1 på: april 05, 2009, 16:28:34 pm » |
|
hvilket type filter har du ?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Filip/purity
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo
|
|
« Svar #2 på: april 05, 2009, 16:49:53 pm » |
|
For stor oljepumpe? For tykk olje?
|
|
|
Loggført
|
1967 1300 (solgt) 1971 1302 (solgt) 1967 1200
|
|
|
caferacer
Nybegynner
Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
|
« Svar #3 på: april 05, 2009, 18:37:02 pm » |
|
filteret heter purolator 3/4 16unf..å har på ny 10-40 olje....Kan oljepumpa være for stor å??fant noen sånne ventiler i blokka som jeg har skrudd ut for å sjekke at de ikke satt fast å....men bli liksom ikke no bedre av det heller??
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GeirH
Supermedlem
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.
|
|
« Svar #4 på: april 05, 2009, 19:30:31 pm » |
|
Har du brukt riktig fjær på det stempelet nærmest svinghjul? Dette skal jo "dumpe" olja tilbake til sumpen når trykket blir for stort.
|
|
|
Loggført
|
Har laaang VW-pause.
|
|
|
|
KnastenradUndKnotenblech
|
|
« Svar #6 på: april 05, 2009, 19:55:55 pm » |
|
har du satt på oljetrykksmåler da? sik att du vet hvor høyt trykk du har?
|
|
|
Loggført
|
-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
|
|
|
caferacer
Nybegynner
Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
|
« Svar #7 på: april 05, 2009, 21:31:45 pm » |
|
på den ventilen nermest svinghjulet sitter det en justeringsskrue..vet ikke om jeg skulle prøvd å justere den lengre ut da?Har ikke byttet fjær der jeg nei. Å filteret heter L17019 er det gæli da kanskje? vet ikke hva som er gjort med motoren heller da jeg kjøpte den sånn av en je ikke husker hvem såklart.. Har ikke satt på klokke å målt trykket nei.Å det var slangen inn på filteret som røyk.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Race-buggy
Supermedlem
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet
boblekameratene
|
|
« Svar #8 på: april 05, 2009, 22:02:33 pm » |
|
.
|
|
« Siste redigering: oktober 08, 2011, 16:06:09 pm av Race-buggy »
|
Loggført
|
Race-buggy. black bullet-59 boble
|
|
|
|
tezer
Supermedlem
Innlegg: 1791
Bosted: Hamar Hedemarken
|
|
« Svar #10 på: april 05, 2009, 23:25:57 pm » |
|
hvis du har en justerings skrue på den ventilen nermest til svinghjulet så er det vel en justerbar trykk regulator dem har satt in!så da kan den være skrudd for mye inn så du har for stort trykk!så hvis du skrur den ut skal det senke trykket!ser den ut som dette bildet?
|
|
|
Loggført
|
Vw 1302
|
|
|
| UMBINC |
Seniormedlem
Innlegg: 285
Bosted: jessheim
|
|
« Svar #11 på: april 05, 2009, 23:44:39 pm » |
|
kjøp deg et WB filter og sett på. kansje dette løser det om det skulle være noe spes med filteret du bruker i dag.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
caferacer
Nybegynner
Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
|
« Svar #12 på: april 06, 2009, 11:00:20 am » |
|
må få takke for alle kjempeforslag!!..Jo det sitter en sånn ventil der,men no har jeg skrudd justeringsskruen nesten helt ut. Ja skal det byttes om slangene med et sånnt filter altså??Har ikke peiling på hvor stor pumpa er..hvor ser je det liksom?....første bobla mi detta skjønner dere.. Noen som har full betegnelse på et bra filter da?
Kjøpte bilen te exen en gang i tiden å er sikker på at faenskapet hennes sitt igjen i den...kanskje demonutdrivelse hadde vært på sin plass!!hehe.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
caferacer
Nybegynner
Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
|
« Svar #13 på: april 06, 2009, 11:16:10 am » |
|
slangene sitter rett de....lurer fælt på detta med om pumpa er for stor altså...mener han je kjøpte denna motoren av sa noe om at han hadde sliti med det samme problemet men at det var i orden no...Men hvis noen har et bra filter å anbefale så prøver jeg det først!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Einic
Supermedlem
Innlegg: 773
Bosted: Røyken
|
|
« Svar #14 på: april 06, 2009, 14:00:00 pm » |
|
Hvis du har blokkert uttaket i pumpa, og satt på lokk med utak direkte til "full flow" filter har du ikke regulering av trykket før etter filteret. Kan hende trykket blir for høyt for slanger og filter. Du kan få trykk som er 10 bar ++ rett fra pumpa. Jeg har kjøpt lokk med innebygd regulator fra Gene Berg. Det berger slanger og filtre ved kald motor. Oljen slippes tilbake til sugesiden når trykket blir for høyt.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
caferacer
Nybegynner
Innlegg: 43
Bosted: Røros
|
|
« Svar #15 på: april 06, 2009, 17:29:30 pm » |
|
Okay skal huske det hvis problemet kommer tilbake...alt funker akkurat nå å denne 67bobla som jeg fant på et jorde å som har stått der i 11år har nå tatt sin første tur igjen i dag..jippi det var herlig!!
Må få takke alle sammen som har kommet med innspill...Kjempe bra forum dette!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|