juni 06, 2024, 11:43:31 am
Velkommen,
Gjest
. Vennligst
logg inn
eller
registrer deg
.
Har du ikke mottatt
e-post for aktivering
?
1 time
1 dag
1 uke
1 måned
Alltid
Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter
: Velkommen til et samlet VWNorge!
Hovedside
Hjelp
Søk
Logg inn
Registrer
VWNorge
>
Forum
>
Problemløseren
>
Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt
Sider: [
1
]
Skriv ut
Skrevet av
Emne: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt (Lest 1420 ganger)
haug57
Supermedlem
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad
Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt
«
på:
april 06, 2009, 09:11:33 am »
Har montert Flat4 Gt ratt på bilen, men får ikke hornet til og fungere etterpå. Noen som kan gi en enkel og grei forklaring? Skal man bruke den plastforingen som sitter på originalrattet?
Loggført
Espen S. Andresen
Supermedlem
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
Sv: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt
«
Svar #1 på:
april 06, 2009, 12:09:49 pm »
Jepp, det skal du, hvis du tenker på plastringen med kobberbane. Det er den som fører strøm videre til tuteknappen.Plukk den av originalrattet og skru den på flat4-bosset, og så kobler du ledningen inni røret på ene stikka på tuteknappen.
Loggført
'71 1302, Marinablau
haug57
Supermedlem
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad
Sv: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt
«
Svar #2 på:
april 06, 2009, 13:48:22 pm »
Sitat fra: Espen S. Andresen på april 06, 2009, 12:09:49 pm
Jepp, det skal du, hvis du tenker på plastringen med kobberbane. Det er den som fører strøm videre til tuteknappen.Plukk den av originalrattet og skru den på flat4-bosset, og så kobler du ledningen inni røret på ene stikka på tuteknappen.
OK, var det jeg regna med. Men den ledningen som kommer fra tut-knappen, hvor skal den skrus fast?
Loggført
Espen S. Andresen
Supermedlem
Innlegg: 654
Bosted: Ellingsrudåsen, Oslo
tlf 94 38 27 88
Sv: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt
«
Svar #3 på:
april 06, 2009, 13:59:23 pm »
Sitat fra: haug57 på april 06, 2009, 13:48:22 pm
Sitat fra: Espen S. Andresen på april 06, 2009, 12:09:49 pm
Jepp, det skal du, hvis du tenker på plastringen med kobberbane. Det er den som fører strøm videre til tuteknappen.Plukk den av originalrattet og skru den på flat4-bosset, og så kobler du ledningen inni røret på ene stikka på tuteknappen.
OK, var det jeg regna med. Men den ledningen som kommer fra tut-knappen, hvor skal den skrus fast?
Den skrur du til gods i rattstamme eller boss - jeg satte den under en av skruene jeg festa plastringen med.
Brukte en sånn flatstift/gaffel type kabelsko så den ikke skulle bygge så mye.
Loggført
'71 1302, Marinablau
haug57
Supermedlem
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad
Sv: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt
«
Svar #4 på:
april 06, 2009, 14:47:14 pm »
Sitat fra: Espen S. Andresen på april 06, 2009, 13:59:23 pm
Sitat fra: haug57 på april 06, 2009, 13:48:22 pm
Sitat fra: Espen S. Andresen på april 06, 2009, 12:09:49 pm
Jepp, det skal du, hvis du tenker på plastringen med kobberbane. Det er den som fører strøm videre til tuteknappen.Plukk den av originalrattet og skru den på flat4-bosset, og så kobler du ledningen inni røret på ene stikka på tuteknappen.
OK, var det jeg regna med. Men den ledningen som kommer fra tut-knappen, hvor skal den skrus fast?
Den skrur du til gods i rattstamme eller boss - jeg satte den under en av skruene jeg festa plastringen med.
Brukte en sånn flatstift/gaffel type kabelsko så den ikke skulle bygge så mye.
Ok, får pørve en gang til. Gjorde det du beskriver igår, men fikk ikke noe lyd i den.
Loggført
Espen/VW54
Supermedlem
Innlegg: 2625
Bosted: Plankebyen (Fredrikstad)
Sv: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt
«
Svar #5 på:
april 06, 2009, 18:41:28 pm »
Kan noen ta bilde av den plast dingsen som skal overflyttes? Kanskje jeg kan bli kvitt litt slark i rattet.
Loggført
haug57
Supermedlem
Innlegg: 599
Bosted: Fredrikstad
Sv: Problemer med horn ved montering av Flat 4 GT-ratt
«
Svar #6 på:
april 09, 2009, 17:10:43 pm »
Sitat fra: Espen S. Andresen på april 06, 2009, 12:09:49 pm
Jepp, det skal du, hvis du tenker på plastringen med kobberbane. Det er den som fører strøm videre til tuteknappen.Plukk den av originalrattet og skru den på flat4-bosset, og så kobler du ledningen inni røret på ene stikka på tuteknappen.
Jeg sliter fortsatt med at jeg ikke får hornet til og fungere
Den plastringen som jeg nevnte, har ingen kobberbane. Den ligger mellom rattbosset og den delen som skal føre strømmen videre. Vil det si at jeg da må koble meg på rattstammen?
Loggført
Sider: [
1
]
Skriv ut
Gå til:
Vennligst velg en destinasjon:
-----------------------------
Forum
-----------------------------
=> Snikk-snakk
=> Originalprat
===> Krigsmodeller
===> Type 1 1946-1957
===> Type 1 1958-1967
===> Type 1 1968-1979
===> 1302/1303
===> Type 2
===> Type 3 og 4
===> Ghia
=> Problemløseren
=> Teknisk, teori og praksis
=> Smak og behag
===> German/Euro-look
===> Rat-look
===> Resto-look
===> Cal-look
===> Old speed
===> Porsche-look
===> Ombygd
===> Drag-race
===> Rundt og rundt/bakkeløp
===> Buggy
=> Hva skjer?
=> Forumexpressen
=> Prosjektgarasjen
-----------------------------
Bruktbørsen
-----------------------------
=> Biler selges
=> Biler ønskes kjøpt
=> Deler selges
=> Deler ønskes kjøpt
=> Eksterne salgs linker
=> Tilbud fra forhandlere
===> Boblegården
===> Dalhems
===> Gasolin
===> Grelland
===> HotShop
===> SCC
===> T-Mek AS
-----------------------------
Min klubb
-----------------------------
=> Agder VW klubb
=> Die Käfer Loge (DKL)
=> Folkevognklubben Østfold
===> Klubb snakk
===> Hva skjer
=> Folk&Vogn
=> Follo VW Klubb
=> Inntrøndelag Volkswagen klubb
=> LP
=> Nord-Rogaland VW Klubb
=> Salten VW
=> Screwdrivers
=> Seaside Volkswagen-club
=> Stormtroopers
=> Sør-Rogaland VW Klubb
=> Telehiv Jumpers Vestfold
===> Hva skjer?
=> Totenbugs
=> Trondheim VW Klubb
=> Vestfold Aircoolers
===> Klubbsnakk
===> Hva skjer
=> Veteran Schwimmwagen Norden
=> Volkswagen Auto Club Mjøsa
=> Volks West
===> Treff og turer
Henter...