juni 05, 2024, 04:10:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Org veiv vs Scat volkstroke III  (Lest 1260 ganger)
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« på: april 10, 2009, 22:55:22 pm »

Hvilken veiv er best laget?
Har i den siste tiden hørt mye godt om originalveiv selv om den er støpt og utne motvekter, men Scat sin er også støpt men med motvekter.
Veiven skal inn i den o lange prosjektmotoren 1915 m W120.
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #1 på: april 11, 2009, 00:15:42 am »

Støpt orginalveiv  Hæ
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #2 på: april 11, 2009, 00:30:29 am »

Originalveiver er smidd Glad
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #3 på: april 11, 2009, 08:45:52 am »

Originalveiva er god som gull den, og som TomR sier, den er smidd.
Sansynligheten for at du har den allerede er stor, så det er penger spart allerede.
W-120 kammen tillsier litt turtall, men riktig bygd så har du en motor som holder i mange år.
Selv er jeg fornøyd hvis jeg får til 100-300 mil i løpet av en sesong, så sånn sett så burde dette vare livet ut.....
Den beste veiva har vel ett 311 delenummer, du ser det best på smørehullene i veiva, de skal være litt "ovale" eller forstørret på en måte.
Masse fine kamer der ute. K-7??
Loggført

Har laaang VW-pause.
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #4 på: april 11, 2009, 22:07:10 pm »

Der kan man se. Har hørt både det ene og det andre om org veiv, men har et par 1600 DP-motorer som jeg skal åpne og inspisere. Da kan jeg jo se etter delenr og hull Glad
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 12, 2009, 09:36:03 am »

men..er det noen forskjell på 69slag veivene som sitter i feks 1500 og 1600 motoren?
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
GeirH
Supermedlem
*****
Innlegg: 552
Bosted: Borgen, ca. 4 mil nord for Oslo.



Vis profil
« Svar #6 på: april 12, 2009, 10:31:26 am »

Litt usikker der, men ja mener det. 1500 veiva mangler vel de "utvidede" smørehullene.
Var det "F" veiv de kalte det tro? Den riktige, altså.
Loggført

Har laaang VW-pause.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!