april 18, 2024, 23:34:56 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Mer senking......  (Lest 8967 ganger)
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« på: januar 23, 2008, 19:34:21 pm »

Puma-forstillinga mi senker ikke nok. Får man drop-spindler som passer?? Flere triks for å få den laaaav??
Tror den er justert til det laveste. Ser sånn ut på skruen (og høyda), men fortsatt for mye luft inni skjermen.... Tvilende Takker for alle svar!!
Loggført

- har ikke bil -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #1 på: januar 23, 2008, 19:40:14 pm »

litt mer info om bil og årsmodell ville nok gjort det litt enklere å hjelpe deg, men kort fortalt, JA det finnes senkespindler. CB performance sine er ganske utbredt, de leverer til både ball-joint og link-pin
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #2 på: januar 23, 2008, 19:50:32 pm »

Ka e eigentle drop spindel??? sikkert veldi mange som veit da(alle untatt meg) men eg e berre 14 og kan ikkje veta alt
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #3 på: januar 23, 2008, 19:52:47 pm »

litt mer info om bil og årsmodell ville nok gjort det litt enklere å hjelpe deg, men kort fortalt, JA det finnes senkespindler. CB performance sine er ganske utbredt, de leverer til både ball-joint og link-pin

1958 - T1. Er det flere typer Puma også??? Hmmm......Hvor selges CB-perf?
Loggført

- har ikke bil -
wonderboy
Medlem
***
Innlegg: 213
Bosted: tynset..



Vis profil
« Svar #4 på: januar 23, 2008, 20:49:43 pm »

du har vel en link-pin etter års modell. og en puma skal senke ca 10 cm fra original høyde.. dvs ikke lavt nok..  kjøp dropp spindler . tror unneberg har det på lager.. er vel en kingbolt spindel da, krever vel litt mere jobb..  hvis du monterer spindler droppes vel den ca 16cm med puma på.. men bør vel smale inn forstilling.. er i samme dilemma selv.. og tror det blir 3.5 tommer smal pluss spindler..før våren..
Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #5 på: januar 23, 2008, 21:02:21 pm »

Så på prosjekttråden din, og jeg synes bilen din ser veldig høy ut for å ha puman i bånn.

Slik sitter min. KUN med puma. Synes den er lav nok jeg (ca. 5cm bakkeklaring under reservehjulsbrønnen). Dekkene gjør jo også mye med høyden, men ser ut som om gapet mellom hjul og skjerm er ganske stort på herbie'n ja (for å ha puma i bånn).


* yoyo2.jpg (239.54 KB, 900x675 - vist 292 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #6 på: januar 23, 2008, 21:04:46 pm »

Så på prosjekttråden din, og jeg synes bilen din ser veldig høy ut for å ha puman i bånn.

Slik sitter min. KUN med puma. Synes den er lav nok jeg (ca. 5cm bakkeklaring under reservehjulsbrønnen). Dekkene gjør jo også mye med høyden, men ser ut som om gapet mellom hjul og skjerm er ganske stort på herbie'n ja (for å ha puma i bånn).

Det var fin høyde på din!! Har 14" foran. Hva kjører du på? Mener den er helt i bånn....
Loggført

- har ikke bil -
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #7 på: januar 23, 2008, 21:06:28 pm »

du har vel en link-pin etter års modell. og en puma skal senke ca 10 cm fra original høyde.. dvs ikke lavt nok..  kjøp dropp spindler . tror unneberg har det på lager.. er vel en kingbolt spindel da, krever vel litt mere jobb..  hvis du monterer spindler droppes vel den ca 16cm med puma på.. men bør vel smale inn forstilling.. er i samme dilemma selv.. og tror det blir 3.5 tommer smal pluss spindler..før våren..
Takk for info! Ja, den er aaalt for høy. Må ned-ned-ned! Blunker
Loggført

- har ikke bil -
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #8 på: januar 23, 2008, 21:29:47 pm »

Så på prosjekttråden din, og jeg synes bilen din ser veldig høy ut for å ha puman i bånn.

Slik sitter min. KUN med puma. Synes den er lav nok jeg (ca. 5cm bakkeklaring under reservehjulsbrønnen). Dekkene gjør jo også mye med høyden, men ser ut som om gapet mellom hjul og skjerm er ganske stort på herbie'n ja (for å ha puma i bånn).

Det var fin høyde på din!! Har 14" foran. Hva kjører du på? Mener den er helt i bånn....

15" på 145/65 Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #9 på: januar 23, 2008, 21:35:46 pm »

 Kult


* yoyo.jpg (247.94 KB, 900x675 - vist 298 ganger.)
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #10 på: januar 23, 2008, 22:12:36 pm »

Sinnsykt fett, Nicolai! Kult
Loggført

- har ikke bil -
Frode
Supermedlem
*****
Innlegg: 973
Bosted: Ås



Vis profil
« Svar #11 på: januar 25, 2008, 19:36:42 pm »

hvordan dekk har du bak
Loggført
vidar eiane
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Sandnes/ Hommersåk



Vis profil WWW
« Svar #12 på: januar 26, 2008, 11:01:51 am »

Forstillingen ligger vel ikke å hviler på stopperen?
Loggført

Jeg er å nå på telefon 98262190
www.srvwk.com
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #13 på: januar 26, 2008, 11:54:21 am »

Dekk bak er 195/65.
« Siste redigering: mars 29, 2008, 21:47:37 pm av Nicolai (Lobo) » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #14 på: februar 02, 2008, 23:15:27 pm »

Hei, igjen folkens! Nå har jeg vært i garasjen å lukta litt på forstillinga. Pumaen ER justert helt ned, men det butter en plass. Det er null bevegelse nedover..... Kan den ligge på bunn av demperne? Hvor er stopperene på forstillinga? Kan den ligge nedpå de? Står Empi-dempere på forstillinga. Sikker samme lengde som originalt...... Hmmmmm...... Tvilende
Loggført

- har ikke bil -
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #15 på: februar 02, 2008, 23:25:59 pm »

Dersom det er orginal høyde på demperne så skal det ikke være der det stopper. Min kjører på orginale og jeg har forsatt litt demping.
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #16 på: februar 02, 2008, 23:27:52 pm »

Hvor stopper det da?Hæ Hæ Hæ Hæ Hæ
Loggført

- har ikke bil -
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #17 på: februar 02, 2008, 23:34:50 pm »

Sikker på at det er en PUMA forstilling? Kan det ha vært sveisa inn puma adjusters litt for høyt, slik at du ikke får den like lav som en "ekte" puma forstilling?
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #18 på: februar 02, 2008, 23:52:31 pm »

Ser da virkelig ut som puma,ja.....
Loggført

- har ikke bil -
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7122
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #19 på: februar 03, 2008, 00:21:55 am »

Sikker på at det er en PUMA forstilling? Kan det ha vært sveisa inn puma adjusters litt for høyt, slik at du ikke får den like lav som en "ekte" puma forstilling?

Pumaene kommer i minst to versjoner, og de senker ikke like mye. Tror det kan sees på fargen på justeringsbrikkene, men ring Unneberg Bil, de har stålkontroll på akkurat det der.
Loggført
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #20 på: februar 03, 2008, 00:26:24 am »

Sikker på at det er en PUMA forstilling? Kan det ha vært sveisa inn puma adjusters litt for høyt, slik at du ikke får den like lav som en "ekte" puma forstilling?

Pumaene kommer i minst to versjoner, og de senker ikke like mye. Tror det kan sees på fargen på justeringsbrikkene, men ring Unneberg Bil, de har stålkontroll på akkurat det der.

Fine greier...skal prøve på det. Med min flaks har jeg den som senker minst......flott...... Rekker tunge
Loggført

- har ikke bil -
Kjetil Lima
Supermedlem
*****
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger



Vis profil
« Svar #21 på: februar 03, 2008, 08:17:19 am »

.
Loggført

1961 T1 - Custom
Christopher
Medlem
***
Innlegg: 198
Bosted: Jessheim



Vis profil
« Svar #22 på: februar 03, 2008, 10:19:18 am »

Stemmer at det er minst 2 forskjellige typer..
Jeg kjøpte først en puma fra hotshop, denne
hadde gule plater på justerings-skruene.
Når jeg senket denne i bunn ble den ikke veldig lav..
Nå har jeg kjøpt en 2" smala fra unneberg, denne har
grønne plater, og senker vesentlig mere !
Loggført
DrLaban
Supermedlem
*****
Innlegg: 1566
Bosted: Oslo


The RestoRod


Vis profil WWW
« Svar #23 på: februar 03, 2008, 10:54:12 am »

EDIT: Så nå at du har linkpin.. da har du nok ikke dette problemet Osteaktig Men lar det stå til andre med samme problem Osteaktig
Den stopper ikke på bærekulene da? For å senke ekstremt lavt må man ha bærekuler som har større vandring.
Slik så det ut når jeg slapp ned bilen foran når jeg prøvemonterte air ride-en.


Har bærekuler for senking liggende som skal inn nå. Disse har mye større vandring enn de originale.

Prøv også å løsne demperne foran på det nedeste festet og slipp ned bilen. Blir den lavere da så må du bytte dempere.
« Siste redigering: februar 03, 2008, 10:56:46 am av Thomas S » Loggført

.. How low can YOU go??? - http://www.RestoRod.net ..
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #24 på: februar 03, 2008, 10:55:57 am »

Jeg har også Puma fra Unneberg. den går nesten helt i bakken når den er vridd helt ned.
Det lønner seg nok å ta en prat med Karl Fredrik på Unnberg ja Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #25 på: mars 29, 2008, 21:37:29 pm »

Søker fortsatt lykken på å få lavere bil. Forstillinga stopper på noe. Ingenting vandring i d hele tatt. Stopper ikke på demperne da det sitter korta gassdempere fra Unneberg på nå. Den ER helt i bånn på justeringskruene. Unneberg mente det bare fantes en type Puma, å med den på det laveste er bilen nesten i asfalten. Men her er den fortsatt bare dum å høy. Fikk et bilde av bilen fra før i tiden, av Håvard, å der ser den da veldig lav å fin ut. Bildet ligger på prosj.gar. under tråden min, Crap-look. Trenger sårt tips, er rimelig fersk på bobla og pumaen. Tvilende Jeg vil ned - ned - ned!
Loggført

- har ikke bil -
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #26 på: mars 29, 2008, 21:50:35 pm »

Du kan jo bestille en ny puma da Blunker Koster jo ikke allverden, og det er fort gjort å bytte. Jeg har også grønne plater på justeringsskruene. Så det er nok de som senker mest.

EDIT: Har du sjekket at det ikke stopper i stopperne?
« Siste redigering: mars 29, 2008, 21:55:18 pm av Nicolai (Lobo) » Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #27 på: mars 29, 2008, 21:56:05 pm »

Du kan jo bestille en ny puma da Blunker Koster jo ikke allverden, og det er fort gjort å bytte. Jeg har også grønne plater på justeringsskruene. Så det er nok de som senker mest.
Hvor har du kjøpt Pumaen din da? Begynner å lure på at ny Puma er en utvei....
Loggført

- har ikke bil -
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #28 på: mars 30, 2008, 02:27:08 am »

Jeg kjøpte min hos Hot Shop, men unneberg har vel samme forstillinga billigere. Grunnen til at jeg kjøpte hos hotshop var fordi de kunne levere den raskere til molde. Jeg var ganske ivrig på å få senka monster trucken Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Håvard Hoem
Seniormedlem
****
Innlegg: 333
Bosted: Toten


Klubbløs #002


Vis profil
« Svar #29 på: mars 30, 2008, 08:02:07 am »

På bilde du fikk av meg, så hadde jeg vridd torsonfjærene 1/4. da blir maks høyde, samme som maks senking når fjærene sitter riktig.
Ved maks senking, var hjula godt oppi lufta. Blunker

Hva som gjør den nå så høy er ikke godt å si, ikke tar styrestagene oppi innerskjermene heller hos deg, da de er hevet 5cm.
Loggført

70 1300
Sider: [1] 2
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!