april 23, 2024, 12:13:38 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: problemer med hjulvinkel etter puma montering  (Lest 1781 ganger)
torpe_ulf
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: fr.stad



Vis profil
« på: april 12, 2009, 20:47:02 pm »

hei folkens.

har montert puma forstilling på bobla i dag,ett noen timers jobb og fikk bilen på hjul igjen så var det ene helt ut av posisjon??

har jeg gjort noe galt eller??      så slik ut  /-------l
Loggført
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #1 på: april 12, 2009, 20:51:10 pm »

dette er sett ovenifra håper jeg...
det er i allefall helt vanlig og ikke til å komme utenom
at man må justere spissing etter montering av puma..
dette fordi vinkelen på spindler og styresnekke blir forandret
og dermed forandrer avstanden seg...
fort gjordt å justere da...
Loggført
torpe_ulf
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: fr.stad



Vis profil
« Svar #2 på: april 12, 2009, 21:08:08 pm »

ok,det er sett ovenfra ja Gliser

Loggført
BERGER
Supermedlem
*****
Innlegg: 4502
Bosted: Trøgstad



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 12, 2009, 21:32:45 pm »

Send ALLTID bilen på forstillingskontroll etter at Puma forstilling er montert  Glad
Loggført



This is my simple religion:
-Be cool
-Don't be an asshole
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 2890
Bosted:



Vis profil
« Svar #4 på: april 13, 2009, 22:32:49 pm »

Send ALLTID bilen på forstillingskontroll etter at Puma forstilling er montert  Glad

Eller 4 hjuls kontroll så er alt helt konge (noe som sikkert sparer litt slitasje på dekka  Blunker ) og du verden så mye bedre bilen flyter på veien etterpå..
Loggført

58`mod Type1
60`mod Type1 Deluxe
61`mod Type1
64`mod Type1
65`mod Type1
68`mod Type1
+ et par til på lur...(pensjonsparingen min Blunker )

Eier av Harry Von Kaaten Racing Team.
Rammekroken Fredrikstad
GeirJB
Seniormedlem
****
Innlegg: 299
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #5 på: april 13, 2009, 22:52:50 pm »

forstillingskontroll - det tar vi på øyemål... he he  Blunker
Gjorde det på ovalen...  Sjokkert
Loggført

-61 VW 1200 (Beryl green),-69 VW 1600 Variant,-74 BMW 1602,-82 VW Polo G40
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #6 på: april 13, 2009, 23:01:56 pm »

er vel ikke spissing men camber som er feil her hvis den ene hjulet ligger mer enn d andre!!!!
Loggført
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: april 13, 2009, 23:13:29 pm »

Hvis tegningen til ulf er sett ovenfra er det spissingen som er feil. Men man sjekker også camber ved forstillingskontroll!
Loggført
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #8 på: april 13, 2009, 23:31:09 pm »

Hvis tegningen til ulf er sett ovenfra er det spissingen som er feil. Men man sjekker også camber ved forstillingskontroll!
korrekt! lese feil fra min side! og JA man tar alt da!
Loggført
€-_Albert_-€
Supermedlem
*****
Innlegg: 765
Bosted: Fredrikstad


Stort større størst :)


Vis profil
« Svar #9 på: april 14, 2009, 16:52:13 pm »

fått samme problemet selv. bare motsatt vei,men når man har bilen på forstillings kontroll etter på da,,retter de opp dette der og da,eller må jeg gjøre dette selv og komme tilbake på ny kontroll seinere???
Hva koster normalt en slik kontroll???
Loggført

Fredrik Larsen
alask
Supermedlem
*****
Innlegg: 1750
Bosted: viterbro/ås



Vis profil WWW
« Svar #10 på: april 14, 2009, 20:54:57 pm »

på en forstillings kontroll retter de opp feilen ellers ville man måttet tilbake mange ganger ....

en slik kontroll kan gjøres også selv om man lager til to lister som man holder mellom felgkanten fremst
på hjulet for så å merke av på stokkene og gjenta i bakkant så ser du hvor mye som må justeres...


* forstilling.jpg (6.94 KB, 440x120 - vist 115 ganger.)
« Siste redigering: april 14, 2009, 21:05:59 pm av alask » Loggført
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #11 på: april 14, 2009, 22:57:46 pm »

forstillingskontroll - det tar vi på øyemål... he he  Blunker
Gjorde det på ovalen...  Sjokkert

Samme her! funker fett det Glad har kjørt to sesonger nå, med lange turer (molde-hamar-molde, molde-oslo-molde, og mye mer), og har ikke hatt noen problemer. Var nøye med å telle gjenger + å måle opp på styrestagene før jeg demonterte Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
torpe_ulf
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: fr.stad



Vis profil
« Svar #12 på: april 14, 2009, 23:14:28 pm »

gidder liksom ikke sende en gammel boble på forstillings kontrol,så er blir det tatt med lister og planker og det som er hehe takk for svar,kansje noen kan måle den lengste styrestag staven sin så har jeg noe og gå ut i fra
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!