april 19, 2024, 23:16:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Switter på finn i Stavanger  (Lest 7120 ganger)
Håkon
Seniormedlem
****
Innlegg: 488
Bosted: Stavanger



Vis profil
« på: januar 23, 2008, 21:03:54 pm »

Switter til salgs i Stavanger

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12275191&sid=xz6cabvy-vG406975

Skulle gjerne kjøpt denne selv, men er for sykelig opptatt med å finne splitt med "riktig" dasjbord.

Loggført

Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #1 på: januar 23, 2008, 21:32:27 pm »

Det hadde virkelig vært noe!!!
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Golfblau
Medlem
***
Innlegg: 111
Bosted: Horten



Vis profil
« Svar #2 på: januar 24, 2008, 11:02:39 am »

Men er disse virkelig verdt 50 lapper?!?  Sjokkert
Loggført

1960/61 T1
erik
Nybegynner
*
Innlegg: 49
Bosted:


Vis profil

« Svar #3 på: januar 24, 2008, 12:09:24 pm »

Bilen er original bortsett fra vindusruter, framskjermer og støtfangere.

Loggført
Jøran Larssen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2055
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: januar 24, 2008, 12:13:47 pm »

Men er disse virkelig verdt 50 lapper?!?  Sjokkert

Jeg tipper at den blir solgt, for å si det sånn!
Loggført
NHH
Supermedlem
*****
Innlegg: 653
Bosted: Eina / Toten


BBB-Bikkjer Boble & Brennvin!


Vis profil
« Svar #5 på: januar 24, 2008, 22:26:00 pm »

Men er disse virkelig verdt 50 lapper?!?  Sjokkert

Ja! Løp og kjøp...
Loggført


AIRBORN-VW
53 skyvetaksoval
53 britaxoval
65 splittbuss
71 ingenThing
herulf
Supermedlem
*****
Innlegg: 1265
Bosted: Lillesand



Vis profil
« Svar #6 på: januar 25, 2008, 01:13:41 am »

Har samme men med cjasi nr 409954 Er prod november 52
Loggført

Herulf
47253505
hdettme@hotmail.com
Hvorfor kan ikke alle skrive i profilen hvor di bor?Hæ?
http://boblekameratene.forumakers.com/index.htm
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #7 på: januar 25, 2008, 14:05:45 pm »

Skal switter virkelig ha profilerte piler - jeg mener nei ...
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
vwfreak
Supermedlem
*****
Innlegg: 539
Bosted: Vigeland, Vest Agder



Vis profil
« Svar #8 på: januar 25, 2008, 14:09:29 pm »

Jeg mener JA. Min switter har nå ihvertfall det og den er urørt.
Loggført

Proud member of AGDERVWKLUBB
T2man
Supermedlem
*****
Innlegg: 1114
Bosted: Aurskog


Termos er bra


Vis profil
« Svar #9 på: januar 25, 2008, 14:18:11 pm »

Massivt JA herfra også!
Loggført

Ønsker å kjøpe originalt Hamburg pansermerke
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #10 på: januar 25, 2008, 14:27:37 pm »

Et bekreftende JA til profilerte piler her også. Prisen på en zwitter er ikke vanskelig å begrunne. Mange av Zwitter-only delene er (min påstand) vanskeligere å oppdrive enn mange splitt-deler. Hvis alle disse er på plass, utgjør de en stor del av bilens verdi.
Loggført
TomR
Supermedlem
*****
Innlegg: 2089
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #11 på: januar 25, 2008, 14:28:22 pm »

Pokker....når dere tre sier det så er det rett - punktum - hat å innrømme at jeg har feil Gliser
Loggført

- The devil is in the detalis!
- Når små menn kaster lange skygger så er det kveld!
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #12 på: januar 25, 2008, 15:22:41 pm »

Det har vært diskutert om de tidligste zwitterne kom med profilerte og de siste med slette sider, likesom at hjertebaklysene kom med og uten  dreneringshull til zwitter, men finner ingen god dokumentasjon på dette. Mine egne piler til min zwitter har tilsynelatende org farge/lakk og de er slette. Min zwitter er en sein utgave.
Legger ved en link på de klassiske detaljene på zwitter.

http://www.folka.se/zwitter/
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #13 på: januar 25, 2008, 15:53:27 pm »

Tidlige 53 ovaler kom også med profilerte piler ( til juni / aug 53), men ingenting er "sikkert". Mye hummer og kanari ute og går når det gjelder slike overgangsmodeller.
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #14 på: januar 25, 2008, 20:32:40 pm »

Ut i fra VWs egne delelister mener jeg at første bil med slette piler hadde chassisnummer 508 701.
Altså, en bil levert en god stund etter siste Zwitter - som hadde chassisnummer: 454 951 (10.03.1953).

Når det er sagt, så har jeg også sett - i løpet av en 7 års periode - flere låvefunn og (etter all sannsynlighet urørte) zwittere og 1953 ovaler med profierte piler.
Samtidig vil jeg også si at jeg meget sjelden jeg hevder noe med skråsikkerhet angående VW og datering.
MEN at en god del Zwittere - så vel som 1953 ovaler - ble levert med splittpiler, mener jeg er hevet over en hver tvil.
Allikevel, dette betyr IKKE at jeg avfeier at Zwittere absolutt aldri ble levert med slette piler. Jeg mener bare det er SVÆRT LITE SANNSYNLIG:)

Det har vært diskutert om de tidligste zwitterne kom med profilerte og de siste med slette sider, likesom at hjertebaklysene kom med og uten  dreneringshull til zwitter, men finner ingen god dokumentasjon på dette. Mine egne piler til min zwitter har tilsynelatende org farge/lakk og de er slette. Min zwitter er en sein utgave.
Legger ved en link på de klassiske detaljene på zwitter.

http://www.folka.se/zwitter/

OG som folka.se/zwitter sier om dette temaet: ??-01-53    Släta "Pilar"  !? Osäker på detta!
Ergo: kilden er ikke til å stole på angående akkurat denne referansen.
« Siste redigering: januar 27, 2008, 22:04:38 pm av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Lars G
Supermedlem
*****
Innlegg: 1451
Bosted: Bergen


Vis profil

« Svar #15 på: januar 25, 2008, 21:09:16 pm »

Linken jeg la ut var ikke ment som kilde, men heller som en "hjelpeliste" for å se etter de vanligste detaljene på en zwitter.
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #16 på: januar 26, 2008, 01:06:30 am »

Når det gjelder Zwitterdeler er vel kanskje bensinpumpa - som skal ha 6mm rør og ikke 8mm rør - DEN delen som de færreste kjenner til, men som allikevel er helt spesiell for Zwitter og oval 53. Tilsynelatende ser den helt ut som splittpumpa, bortsett fra smalere gjengediameter og en VWlogo.

En annen særegen forskjell er at forgasseren - som tilsynelatende ser lik ut 28 pci - ikke har uttak til vakuumrør. Ser man nøye etter, har den heller ei den samme skriften på siden. Istedet har den bare en stor logo.

De ellers synlige og kjente spesialitetene på en Zwitter er følgende (noen av disse deles med oval 1953 også):
-Interiørlys uten knapp
-Helstøpt håndtak til panser foran i lettmetall
-Startknapp (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
-Tenningsmekanismen der nøkkelen stappes inn (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
-Speedometeret har to små piler som indikerer at pilene er på, istedet for en felles pil, samt at de røde girmarkeringene er plassert annerledes enn på senere modeller pga 25 hk motor. (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
- Håndtaget till varmen har svart skrift som indikerer "A" og "Z" (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
-Tankrør og lokk er mindre (denne endringen kom egentlig noen uker før Zwittermodellen ble lansert)
-Alt utvendig listverk til Zwittere var laget av polert alu uten profil.
-Askebegeret har ikke håndtak. (Oval 53 var første bil med håndtak på askebegeret.)
Ratt, rattstamme, stolramme, brekk, bensinkran, girstang og lasteblekket bak baksetet hadde en spesiell beige farge som var litt mørkere enn senere modeller. Dette gjelder alle Zwittere bortsett fra de levert i Azurblau utførelse. (egentlig ikke spesielt fordi oval 53 også hadde dette)
-At bakrutene ble levert uten interiørlys i midten innvendig, kan også sies å være spesielt for zwitteren.

Dette skal utgjøre delene som er spesielle deler for denne modellen. Andre deler som Zwitteren deler med andre modeller bortsett fra oval 1953, er ikke med i denne listen.

Har jeg glemt noe???
« Siste redigering: januar 26, 2008, 01:10:15 am av Brezelfürsten » Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
Rocket-Racing
Supermedlem
*****
Innlegg: 1771
Bosted: Sande i Vestfold



Vis profil
« Svar #17 på: januar 26, 2008, 17:06:29 pm »

Av bilene med delt bakrute er det vel kun zwitter som ble levert med blanklister rundt rutene?
Loggført

If it ain't broke... sell it & buy one that is

SCREWDRIVER #6

www.screwdriversnorway.blogspot.com
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!