april 28, 2024, 05:05:24 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: porting av innsug  (Lest 2064 ganger)
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« på: april 15, 2009, 08:30:56 am »

hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: april 15, 2009, 09:40:43 am »

Utformingen har 99.9% å si... deretter kommer overflaten inn...  så gjør som du vil  Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #2 på: april 22, 2009, 23:31:45 pm »

hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.
innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!
Loggført
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #3 på: april 23, 2009, 07:18:51 am »

hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.
innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!

Interessant! Kan du da forklare hvorfor innsugene til en Formel 1 bil er polerte til en speilblank finish?
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Lasse
Supermedlem
*****
Innlegg: 507
Bosted: Våland - Stavanger


:: DKL ::


Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 23, 2009, 07:28:28 am »

ja, nu er vi utrolig spendte....
Loggført


california über alles
http://www.diekaeferloge.com/
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #5 på: april 23, 2009, 10:12:37 am »

hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting.
innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!

Interessant! Kan du da forklare hvorfor innsugene til en Formel 1 bil er polerte til en speilblank finish?

Ford sine ST modeller har også polerte innsug
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #6 på: april 23, 2009, 11:12:10 am »

Polerte rør er for effektiv frakt av (ren) luft og litt grovere er for effetiv frakt av bensin/luft blanding...  forskjellen er altså "innsprut" eller "forgasser"...  det er i hvertfall slik jeg husker det.
Det hele er av liten viktighet...
Loggført

Speed is no substitute for direction
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #7 på: april 23, 2009, 12:34:44 pm »

innsugene ble ihvertfall slipt med fin-fint papir og motor er nesten klar for oppstart
Loggført
torvw
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: FURNES



Vis profil
« Svar #8 på: april 24, 2009, 21:44:55 pm »

Polerte rør er for effektiv frakt av (ren) luft og litt grovere er for effetiv frakt av bensin/luft blanding...  forskjellen er altså "innsprut" eller "forgasser"...  det er i hvertfall slik jeg husker det.
Det hele er av liten viktighet...
ja her fikk dere svaret!!!!!!!!!!!!! du har nå klart å lage et effekt tap 1303Bull!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!