april 30, 2024, 14:42:44 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: T-4 stort oljeforbruk?  (Lest 1193 ganger)
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« på: april 15, 2009, 08:49:16 am »

Hei Folks
En kompis sin T-4 2,4L med porsche vifte har meget stort oljeforbruk. Motor har elektronisk tenning og CB Performance Innsprut. (Full mapping)
Oljen kommer ut av eksos som røyk. I går tok vi en komp test på kald motor og fikk alle sylindere mellom 5,4 og 6,3 kg på starter. Tok så en leakdown test(trykkluft i sylinder med stempel på TDC på Kompslaget) Fikk kun bitte-bitte litt susing i innsug(stort sett likt på alle sylindere) og litt susing i veivhusventilasjonen. Men ikke mye på noen sylindere.
Spørsmålet da er hva som forårsaker et slikt stort oljeforbruk.
1: Er det dårlige ventilstyringer?(Ekstremt dårlige)
2: Dårlige Stempel eller oljeringer?(Burde man ikke blåse olje ut av veivhusventilasjonen da og ikke få olje inn i brennkammer?)
Motor starter og går.(Går litt hardt synes jeg) Ble pakket om for 8-10 år siden. Motor har stått siden det. Har kjørt ca 50 mil etter dette.

Gode forslag mottas med takk.

Marius
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #1 på: april 15, 2009, 09:15:53 am »

Kan det ha gnagd seg hull under ventilfjærene og inn i innsugskanalen? Bare en vill ide
Loggført

Speed is no substitute for direction
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #2 på: april 15, 2009, 12:41:14 pm »

På en tidligere utgave av min var ditt 1.svar årsaken.
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #3 på: april 15, 2009, 14:38:10 pm »

Kjent problem vis det er doble ventilfjærer at det blir hull ut til innsugskanalen.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
VWdriver
Seniormedlem
****
Innlegg: 350
Bosted: Asker


VW 1303 Cab-78, VW 1302 Roadster-T4 2,0, P-911S-72


Vis profil
« Svar #4 på: april 16, 2009, 11:39:27 am »

Skal sjekke ventilfjærene. Står det ikke en liten skive/kopp i bunn av fjærene som hindrer å slite på topplokket.
Kan dette sveises om det er hull, eller er må man ha nye topper. Motoren ble bremset hos kjell Aaen til 189hk med 48 webbere. Nå står det full innsprut som flower like mye som 52mm gassere.

Marius
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: april 16, 2009, 11:40:47 am »

Det kan sveises ja.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Holmen
Supermedlem
*****
Innlegg: 1093
Bosted: Sandnes - Bogafjell



Vis profil WWW
« Svar #6 på: april 16, 2009, 13:56:53 pm »

Jeg la skive under fjørene og la på kjemisk metall.
Dette funket utmerket.
Loggført

Jeg liker buet frontrute - 1303......
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!