mars 29, 2024, 08:33:02 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Norsk split highroof  (Lest 2828 ganger)
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« på: april 16, 2009, 19:41:10 pm »

Är det nån som känner till den här:







Fann bilderna på theSamba och dom är visst tagna för en del år sen, nån som vet om den finns kvar i Norge eller har den som många andra, gått på export?
Är stor fan av split highroof'ar så de skulle va kul om den fanns kvar i Norge så man kanske kan få se den live nån dag.
Loggført
Tarjei
Seniormedlem
****
Innlegg: 379
Bosted: Oslo


Vis profil

« Svar #1 på: april 16, 2009, 19:43:56 pm »

Aj, aj. Satans Kaniner. Jeg erindrer godt den dagen vi etter 2 uker i snøen parkerte Leoparden ved siden av en sånn, og kunne kjøpe pølse i brød, og annet dig. Et populært syn.

Jo, Löf. Forsvaret hadde en del av disse som "kantine biler", som et veldferdstiltak for soldater på øvelse mm.
Loggført

Tarjei
1303 S "Gullsnute"
1303 S Big  "Grünet" Solgt til herren fra Asker med skjegg
1303 S "Rødhette" Solgt til en hyggelig fyr som skal ta godt hånd om henne.
1972 T2 Westfalia camper "Nadolek"
1984 Brenderup "Lille-Grün"

tholtest@yahoo.com

Senking suger!
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: april 16, 2009, 19:45:48 pm »

Den har vært diskurert her før...
Loggført
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #3 på: april 16, 2009, 19:45:57 pm »

Jeg kjenner den bilen (og det jordet..) veldig godt. Jeg har aldri eid den, men vet at den gikk fra Voss til Belgia til USA for ca 10 år siden. En av ihvertfall 4 slike kantinebiler som er eksportert. Men det finnes vel ca like mange igjen i landet fortsatt..
Loggført

SCREWDRIVER #2
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #4 på: april 16, 2009, 21:10:41 pm »

Ja se där ja, den har vart diskutert förr ja, de har ja missat... fann den nu å från oktober förra året... hmm... undras just hur ja kunde missa den. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8584.0.html

Även om den här har gått på export så e de gott å höra att de finns flera kvar inom landets gränser.
Är det nån av dom som finns kvar i Norge som är i drift?

Satans Kaniner!  Gliser
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #5 på: april 17, 2009, 14:36:29 pm »

Jeg kjenner den bilen (og det jordet..) veldig godt. Jeg har aldri eid den, men vet at den gikk fra Voss til Belgia til USA for ca 10 år siden. En av ihvertfall 4 slike kantinebiler som er eksportert. Men det finnes vel ca like mange igjen i landet fortsatt..

Meiner du att denne bussen har gått på Bømoen i leiren der??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: april 17, 2009, 20:59:30 pm »

Det var Gunnar Almeland som kjørte denne fant eg ut! vart aukjsonert ut på ein sånn forsvars auksjon til han. Gunnar er vel leiraren i Borstrondi Skyttarlag no, og resten av tida er han mekanikar heima! Restaurerer ein ELDGAMMAL 3hjuls bil med motoren framme over hjulet.... han som "restaurerte" 70-cabben som eg hadde heima.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
SplitMan
Moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #7 på: april 18, 2009, 08:57:57 am »

Den lå på AutoDB plutselig en dag i ca år 2000. Var dratt ut av lang tid i lager. Var forsøkt ombygd til camper og delvis overmalt med svart matt. En topp var knust av en brukket ventil. Så trist ut, men hadde potensiale. En venn og arbeidskollega av meg kjøpte den og gjorde en kjempejobb med de bitene som var igjen av orginalinnredning og lakk og brukte den i ett års tid. Bildene er fra dagen den ble ferdig. Deretter ble den solgt.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!