april 29, 2024, 04:46:14 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: fra senking til orginal.  (Lest 1572 ganger)
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« på: april 22, 2009, 15:53:57 pm »


hvordan går jeg frem når bilen er senket og jeg skal tilbakestille til orginal høyde..

Fremme er det MAX,

men hva gjør jeg bak?  og hvordan?


M
Loggført
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #1 på: april 22, 2009, 20:02:29 pm »

hjelp?..
Loggført
øystein
Medlem
***
Innlegg: 211
Bosted: vinje


Hvor gammel kan ei folkevogn bli?


Vis profil
« Svar #2 på: april 22, 2009, 21:06:55 pm »

Fint att du vil sette den tilbake til org høyde. du må flytte eit par hakk på spleinen på fjeringa bak. det står mykje om senking her på forumet søk der då finn du det ut.
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #3 på: april 23, 2009, 11:16:17 am »

Bak kan du bruke en vinkelmåler med innebygget vater. Ettersom fjærstavene dine ikke er nye så vil jeg tro du må overdrive for å få bilen til å sitte riktig.
Jeg vet ikke hvilken vinkel du skal ha på platen når bilen hviler på hjulene, men det er det sikkert noen andre som vet.
Loggført

Speed is no substitute for direction
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #4 på: april 23, 2009, 11:35:01 am »

tror kanskje det er 20 grader. men jeg trenger nye støtdempere sant?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #5 på: april 23, 2009, 11:37:01 am »

Vanligvis bruker de som senker originale dempere, så vanligvis ikke vil jeg si...  Glad
Loggført

Speed is no substitute for direction
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #6 på: april 23, 2009, 11:53:56 am »

fant ut at det sitter på nye korte støtdempere, kjøper nok nye. er det enkel eller dobbel akse? spør han på mekonomen meg om?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #7 på: april 23, 2009, 12:00:40 pm »

Litt kryptisk spørsmål, men han tenker nok på om det er Svingaksel (enkel-leddet) eller IRS (dobbel leddet).
Loggført

Speed is no substitute for direction
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #8 på: april 23, 2009, 12:04:32 pm »

ja det var noe med det. men hva er det som sitter på??
Loggført
Squareback
Supermedlem
*****
Innlegg: 6107
Bosted: Ski i AKERSHUS


Follo VW Klubb, Type 2 og Type 3 entusiast!


Vis profil WWW
« Svar #9 på: april 23, 2009, 12:11:03 pm »

Har du en -69 1300 med manuelt gir så er det svingaksel "enkelleddet" bakaksling på denne...
Loggført

Type 2 og 3 entusiast!
Follo VW Klubb og VW Veteran Klubben
Liker alt som Brummer!!!!!
marki
Nybegynner
*
Innlegg: 48
Bosted: kongsberg, Skollenborg



Vis profil
« Svar #10 på: april 23, 2009, 12:14:39 pm »

Sweeeet!, thanks
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!