april 19, 2024, 05:52:31 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: «Heroin» i innsug & topp !!! ?  (Lest 2057 ganger)
NHH
Supermedlem
*****
Innlegg: 653
Bosted: Eina / Toten


BBB-Bikkjer Boble & Brennvin!


Vis profil
« på: april 23, 2009, 22:07:09 pm »

Kikket på en motor som har stått en stund. Ja, med plugger i og innsug med gassere/luftfiltere på plass. Når innsug og gassere ble tatt av kom det fram «Heroin» i innsug & topp! Hvitt løst pulverlignende, potta tett på 1er´n og 2er´n. 3er´n halvfull og 4 med mer fast konsistens og faktisk innhold av sorte klumper. Hva er dette, hva kan dette skyldes og er dette noe å satse på? Jeg har smakt på varene. Det er IKKE verken heroin eller murpuss, men til forveksling likt... Anybody? Motoren var en av de bedre da den ble satt bort...
NHH
Loggført


AIRBORN-VW
53 skyvetaksoval
53 britaxoval
65 splittbuss
71 ingenThing
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #1 på: april 23, 2009, 22:10:51 pm »

Merkelig...
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: april 23, 2009, 22:14:55 pm »

Vært borti det samme, men fant aldri ut hva det var. Skulle hatt et eget lite CSI-laboratorium i kjelleren så man fikk analysert det...hehe
Loggført
Hulken
Supermedlem
*****
Innlegg: 3428
Bosted: Gjøvik


Hardcore type four...


Vis profil
« Svar #3 på: april 23, 2009, 22:22:55 pm »

Hva gjorde du med det Jon?
Loggført

Arild B, Gjøvik
1956 1200 cabriocoach restobjekt (solgt til hyggelig herre)
1972 1302S "Hulken" restobjekt
1973 412 2-dørs coupe
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #4 på: april 23, 2009, 22:41:40 pm »

Sikkert stått fuktig... Og aluminiumen irrer. Ganske normalt på motorer som har stått i "jord" kjellere og slikt. Synes som regel godt på dynamoen også..
Loggført

NHH
Supermedlem
*****
Innlegg: 653
Bosted: Eina / Toten


BBB-Bikkjer Boble & Brennvin!


Vis profil
« Svar #5 på: april 23, 2009, 22:54:27 pm »

Sikkert stått fuktig... Og aluminiumen irrer. Ganske normalt på motorer som har stått i "jord" kjellere og slikt. Synes som regel godt på dynamoen også..

Ja enig der, men det er jo potte tett, Jee! Kan det bli så fullt av irr a? Bare å suge ut og prøve eller? Tips og råd er godt mottatt... ;-) Det var vanselig å få fatt på en fotograf, så det ble mobilbilde... ;-)


* topp.jpg (122.2 KB, 340x255 - vist 183 ganger.)
« Siste redigering: april 24, 2009, 07:47:34 am av NHH » Loggført


AIRBORN-VW
53 skyvetaksoval
53 britaxoval
65 splittbuss
71 ingenThing
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #6 på: april 24, 2009, 16:15:25 pm »

Sikkert stått fuktig... Og aluminiumen irrer. Ganske normalt på motorer som har stått i "jord" kjellere og slikt. Synes som regel godt på dynamoen også..

Ja enig der, men det er jo potte tett, Jee! Kan det bli så fullt av irr a? Bare å suge ut og prøve eller? Tips og råd er godt mottatt... ;-) Det var vanselig å få fatt på en fotograf, så det ble mobilbilde... ;-)
er nok irr det der,, sikkert stått mer enn ett år den der vel? kan evt svippe utom deg entur ikveldingen å titte jeg... angående fotograf, så har jeg nummeret til en i din umiddelbare nærhet  Gliser
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #7 på: april 24, 2009, 17:28:27 pm »

Jeg synes ikke noe om å samenligne rusmidler som knekker nøtta på folk i forbindelese med bil og bilen som hobbykjøretøy. Ikke tøft dette.

Dette minner om saltutslag.
Eksempel. Når det er litt salt i kjellermuren og det kommer til noe fuktighet får en slik oppvokst. Den er er  i en løs, hvit og luftig konstistens og den vokser over tid så lenge det er fukt. Litt svak salt på smaken.
Jeg tror denne motoren har stått noe fuktig, eventuelt med litt veisalt + alminium = reaksjon.
« Siste redigering: april 24, 2009, 20:35:51 pm av svenole » Loggført
NHH
Supermedlem
*****
Innlegg: 653
Bosted: Eina / Toten


BBB-Bikkjer Boble & Brennvin!


Vis profil
« Svar #8 på: april 24, 2009, 19:51:28 pm »

Jeg synes ikke noe om å samenligne rusmidler som knekker nøtta på folk i forbindelese med bil og bilen som hobbykjøretøy. Ikke tøft dette.

Utrolig hvordan enkelte egentlig kan vri og vrenge på ting! Det var da ikke rusproblemer det var snakk om her? Eneste rusproblemet her er jo motoren som ikke kan bli ruset p.g.a. at den står bom fast. Spørsmålet er rett og slett om «hvetemelet» har skadet motoren og hva dette er for noe? Du får beklage min sammenligning svenole - jeg er amatør - selv har jeg ikke tatt en sigarett på 38 år! Nå skal jeg sette meg i sofaen med 0,5L humle og malt... God helg! NHH +
Loggført


AIRBORN-VW
53 skyvetaksoval
53 britaxoval
65 splittbuss
71 ingenThing
NHH
Supermedlem
*****
Innlegg: 653
Bosted: Eina / Toten


BBB-Bikkjer Boble & Brennvin!


Vis profil
« Svar #9 på: april 24, 2009, 19:56:00 pm »

er nok irr det der,, sikkert stått mer enn ett år den der vel? kan evt svippe utom deg entur ikveldingen å titte jeg... angående fotograf, så har jeg nummeret til en i din umiddelbare nærhet  Gliser
[/quote]

Har faktisk tatt meg fri ihelga Lønstad - så det er bare å ta seg en tur på kaffe! Så kan vi sitte på verandaen i vårsola og se på reven i skogen.... og jeg ler enda... .NHH.
Loggført


AIRBORN-VW
53 skyvetaksoval
53 britaxoval
65 splittbuss
71 ingenThing
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #10 på: april 24, 2009, 20:44:41 pm »

Det var ikke rusproblem det var snakk om for min del men ordbruken, den har ikke jeg sans for.

Forøvrig er det klokt å ta ut pluggene, spray en egnet tynnolje i sylinderne. Lirke med svinghjulet for å se om den løsner. Henger ofte her, det er stål i stempelringer og sylinder. I tilegg er det et sted der det er rimelig tørt for olje og det ruster fast over tid. Det kan bety skade og honing av sylindere i beste fall.
Motor for lagring. Jeg tar ut pluggene sprayer å trekker svinghjulet rundt en gang i året. Det var kortversonen.
« Siste redigering: april 24, 2009, 21:05:22 pm av svenole » Loggført
nobrakes
Supermedlem
*****
Innlegg: 3452
Bosted: oppland



Vis profil
« Svar #11 på: april 24, 2009, 21:39:14 pm »

he he.. ble litt sent for meg gitt..  Glad inne igjen nå etter no stress på en vwannkjølt
 se om tia strekker til i løpet av helga jeg , mvh a
Loggført

If it has Tits or Tires , it is going to get you in trouble.... Arnstein !
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!