april 27, 2024, 13:02:06 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: OldBug 1302. German.  (Lest 6978 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #30 på: september 24, 2011, 20:51:31 pm »

jau takk i like så Glad vert veldig bra 02en din. eg stikk innom ved neste anledning tenker eg:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #31 på: september 24, 2011, 22:18:48 pm »

jau takk i like så Glad vert veldig bra 02en din. eg stikk innom ved neste anledning tenker eg:)
Takk skal du ha! Ser frem til besøk! Gliser
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #32 på: september 29, 2011, 16:19:10 pm »

Ble ferdig med fjerning av gammel tectyl på bunnplaten i dag! fikk også klargjort motor for fjerning!

Liker ikke luftinntakene bak sidevinduene! Lurer på å enten fjerne de for en helt slett flate, eller lage et scoop som kommer ut 1 cm el 2 med grillnetting inni! Meninger?

Er det "trygt" å kjøre med bremser (skiver og tromler) som har fått borret opp nytt boltmønster, i tillegg til det originale mønsteret? altså 8 hull?

Har en kamerat som vil ha et vinterprosjekt, og han har tilbudt seg å bygge motor til meg!
Han jobber som mekaniker og har en ganske grei maskinpark på jobben!

Det jeg lurer på:
Jeg er på ingen måte rik, men har lyst å forsøke å få bygget en t4 motor. Har sett at det er litt skriving her på forumet om akkurat kostnader runt motorbygging!

Hvis jeg nå er i den situasjon at jeg kan få laget det meste av deler, og har en overhalt type 4 motor på hånden for en billig penge.

Hva må egentlig gjøres utenom Kjøleblekk, viftehus,reimhjul,dynamofot og svinghjul?

Er ikke ute etter en værsting motor el lign...

Beklager om dette sees på som et dumt spørsmål!
« Siste redigering: september 29, 2011, 18:14:23 pm av OldBug » Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #33 på: september 29, 2011, 19:12:51 pm »

Ingen "sprøssmål" er for dumme her.. Jeg har sagt sikkert for mange ganger hva jeg mener om kostnader på motor, og mange som er uenige. Men jeg påstår at om du ikke skal lage alt selv av deler som ligger og slenger, bør du regne med 30.000 i den billige enden.
Da har du 100+ hester som virker lenge.
Det finnes scoop å få kjøpt som er beregnet å ha der. Vet ikke hvor, men har sett her på forum og.
Med 8 hull i trommelen får du mindre gods til å holde gjengene på fire av dem, fordi det er kun fortserkning for 4 hull.
Det holder sikkert, men ingeniørene har ikke gjort det arbeidet hvis ikke de mente det var nødvendig...
Ellers finnes det maaange gode motorbyggetråder her på forum, så det er bare å søke/lese.  Blunker
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #34 på: september 29, 2011, 19:33:39 pm »

Takk for svar! Gliser



Med 8 hull i trommelen får du mindre gods til å holde gjengene på fire av dem, fordi det er kun fortserkning for 4 hull.

Jeg tenkte å bruke pinnebolter, er det fremdeles fare for at skive/trommel kan gå i knas?
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #35 på: september 29, 2011, 19:43:29 pm »

ville heller ha satsa på nye skjever og trommlar med 4x100 , dei er ikkje so dyre heller.(men trur forsovidt at da hadde gått fint med 4ekstra hol.) har studert nermare på skjevene som står på spindlane du skal ha, og dei er igrunn ikkje noko å bruka som dei er no. må isofall dreiast.

type 4: sjekk denna sido: http://www.tunacan.net/t4/

og her står da eindel om ombygging, er og ein an link med bilder men hugsar ikkje ka den sido heiter http://www.tunacan.net/t4/howto/starting/
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #36 på: september 29, 2011, 20:03:24 pm »

Takk skal du ha! Joda blir nok nye skiver og trommler! Blunker
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #37 på: september 30, 2011, 15:57:13 pm »

Var å fortsatte litt i dag!
Har slipt ned og sandblåst 60% av bilen pga overflaterust, etterpå smurte jeg rustomdanner på.
Men i dag oppdaget jeg et tydelig brunskjær utenpå den "svarte" rustomdanneren!??

Har jeg ikke slipt godt nok? gjentok prosessen med sliping med flapdisc, og smurte et nytt lag med rustomdanner og så et godt lag med 2k epoksygrunning!
Var dette dumt?
Bilen står i en skikkelig tørr garasje, fatter ikke hvorfor dette skjedde!

Dobbelt arbeid er alltid gøy! Hæ
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #38 på: september 30, 2011, 16:58:40 pm »

sånn rustforvandlar er berre tull, dropp den og legg på 2k epoksy etter sandblåsing.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #39 på: oktober 01, 2011, 13:08:18 pm »

X2. Gjorde samme feil selv. Rustomvandler burde hete rustutsetter.
Jeg endte opp med å demontere bilen igjen og blåse vekk alt.
Så 2k grunning og god lakk
Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Bj?rn
Supermedlem
*****
Innlegg: 2393
Bosted: Elverum


- 1303 -


Vis profil
« Svar #40 på: oktober 01, 2011, 20:17:34 pm »

Spørs litt hvordan type rustomvandler du bruker. Har brukt 2 typer hvor den ene bare var å kaste..
Den andre (Mener det var Würth) fungerte bra!
Men bruker det kun på små steder som "siste utvei". Pleier som regel å sandblåse og hive på syre eller epoxy.
Men lykke til med bilen, blir nok bra serru  Glad
Loggført

Keep it cool, keep it oldschool!
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #41 på: oktober 03, 2011, 17:37:40 pm »

Takker for svar Blunker
Nå er motor ute og skal erstattes med noe kjekkere.
Fikk et tips i dag om et forholdsvis nytt produkt!?
Ifølge mannen som solgte meg dette, er det rustomdanner og rustmaling i ett!
er dette kjent for noen?
kostet nesten 400kr for 1 l.


* aa (1).jpg (61.37 KB. 640x360 - vist 151 ganger.)

Lurer på om jeg skal gå over nok engang og fjerne 2k epoksy, og heller bruke dette med epoksy oppå!

Så har jeg motatt kjekk post som skal finne veien til garasjen i morgen,
sammen med frontplate fra tistlo!

* aa (2).jpg (67.72 KB. 640x360 - vist 131 ganger.)

« Siste redigering: oktober 03, 2011, 18:18:40 pm av OldBug » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #42 på: oktober 03, 2011, 21:06:17 pm »

400 for ein liter ja....hmmm

håpar du har mykje rekkverk å mala Gliser for sånn eg ser da so er det der fryktlig likt hammerite sin hammarlakk; grunning,rustgrunning,rustomdannar,rustdempar,supergrunning,antirust,sleggefeitt og maling i samme boks. faktum er at den er nesten totalt ubruklig. fordi det er emaljelakk og den vert so steinhard at når ting begynnar å få litt levetid og bevegelse so sprekk det opp og løysner i flak. eg prøvde med hammarlakk på da brunrusta stigtrinnet til syncroen(sånn flattjernsgrind) pussa ned med stålkost og sosa på 3strøk maling(fordi den dekka so dårlig) og ettter nokon veker no so kan eg ta ein hammar og gje eit lite kakk på lakken---vips den forsvinner i flak og bak har da blomstra vidare i rusta.mao bedre å latt vera å mala...

uansett poenget mitt er at eg trur du får mykje lengre varigheit om so du legger 2k epoksy i bunn. etter sandblåsing,sliping og sveising. 2k over 1k er vel skjeldent noko bra?
dessutan so er den malinga du skal få jå meg laangt bedre, og ikkje til 400kr literen;)

eit sjakktrekk på dei nye delane dine er å slipa vekk ALL svart maling. sveisa på og so ha på god grunning. dersom du gjer som mange andre før deg har gjort, å slipa litt og sveisa på deretter mala over alt, so går da x-antal tid før den svarte malingen slepper taket og tar med seg evt overliggande maling. -få da vekk, da er kun transportgrunning
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #43 på: oktober 04, 2011, 09:25:36 am »

he he takk for gode råd! Blunker
da lar jeg ting være som de er, og venter med bunnplaten til jeg har vært hos deg!

pm!
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #44 på: oktober 15, 2011, 16:54:28 pm »

Har vært litt dødt her grunnet høstferie og unger men nå skal det bli fart i dette prosjektet framover!
Hadde en økt i garasjen i dag, bare kjedelige oppdateringer men kan jo legge ut bilder selvom.

Fant mer glassfiber og poppnaglete plater rundtom i fonten, med masse rust bak selvfølgelig.

* glassfiber.jpg (50.15 KB. 640x360 - vist 135 ganger.)


* glassfiber borte.jpg (68.96 KB. 640x360 - vist 138 ganger.)


Fikk slipt og malt gulvet inni!

* gulv.jpg (58.22 KB. 640x360 - vist 155 ganger.)


Fikk slipt og sandblåst hjulbuene bak, og sveist igjen listehull.

* skjermbue.jpg (71.2 KB. 640x360 - vist 150 ganger.)



Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #45 på: oktober 15, 2011, 17:02:19 pm »

Slik ser fronten ut etter påbegynt men ikke avsluttet rustfjerning!

* front.jpg (78.84 KB. 640x360 - vist 142 ganger.)


Nye frontplaten måtte få litt nytt stål.

* frontplate kutt.jpg (49.79 KB. 640x360 - vist 133 ganger.)


* frontplate rep.jpg (47.61 KB. 640x360 - vist 135 ganger.)


Og som sagt er motor nå ute!

* motor ut.jpg (73.57 KB. 640x360 - vist 138 ganger.)

Loggført
erikaa
Supermedlem
*****
Innlegg: 854
Bosted: Bergen



Vis profil WWW
« Svar #46 på: oktober 16, 2011, 10:58:42 am »

Ser bra ut dette her! Hvilken grunning kjøpte du fra Tistlo?
Loggført
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #47 på: oktober 16, 2011, 16:01:26 pm »

Ser bra ut dette her! Hvilken grunning kjøpte du fra Tistlo?
Tusen takk! Gliser
Er en slags supermaling som han får tak i gjennom jobben!


Vet ikke helt hva den heter men det kan vel gjerne Tistlo legge til? Med mindre dette går inn under yrkeshemeligheter! Blunker
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #48 på: oktober 16, 2011, 16:33:40 pm »

den gråe har du vel ikkje fått av meg? eg skal få tak i på jobb no i veko til deg, den er raud og heiter Flemo ht-50 hurtigtørkande primer ca.

men du har gjort bra arbeid her! all framgang er god framgang:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
OldBug
Seniormedlem
****
Innlegg: 386
Bosted: Bergen


74mod 1303s


Vis profil
« Svar #49 på: oktober 16, 2011, 16:46:06 pm »

den gråe har du vel ikkje fått av meg?
Neida foreløpig har jeg bare brukt en 2k epoksy primer! Tenkte det var godt nok til gulvet inni, har også brukt dette i innerskjermer som foreløpig løsning!
Når jeg får godsakene av deg tenkte jeg å ta bunnen på bilen, innerskjermer og inni fronten over rammehodet!
(hvis jeg har nok! Blunker )
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #50 på: oktober 16, 2011, 16:52:49 pm »

vist du spottar inn ein sekk med pengar so kan eg jo skaffa deg 10liter med jotamastic grunning 2komp. beste malingen du får tak i;) då har du til 3 bilar me komplett 2strøk i alle innerskjermar og under heile bilen + golv inni og utanpå:)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!