april 25, 2024, 09:03:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: biltilsynet  (Lest 5801 ganger)
monarchen
Gjest
« på: november 24, 2007, 01:23:59 am »

viste notchen da pga 7 stk 2er feil og noe annet småplukk
Manglapp på manglende funksjon i side blink.
Burde ikke farge kombinasjonen av hvitt/rødt glass gi et lite signal om at det kanskje ikke er blinklys???
Eller er det jeg som er teit når jeg begynte å krangle på dette og si at, du mannen det det der er ikke sideblink men den gode gamle markeringslys tingen tyskere har en forkjærlighet for.....
jo sikkert noe sånt, for da var mangellappen ikke lengre på manglende sideblink, siden den da ikke hadde det, men på ulovlige sidemarkerings lys......
Jepp sånn er reglene, hallo, de funker jo som faen din nisse, se her, tenning av,blinkhendel til venstre,det lyser, samme andre veien og det funker. Javel var svaret, det enkleste er å klippe ledningene og da selvsagt ta de bort, siden montert lys skal virke ihht gjeldende reglement,
Helt greit din jævla forpult......."#€%&/()=? håper morra di bli tatt av en svæ#€%&/()= og du får varige men og litt til, slik at osv osv osv osv.
Men at det er  2 liter motor, senka,ikke orginal felg med 165/65 dekk osv det er ikke noe problem.
MEN sidemarkeringslys/blinklys/whatever.... no no no no no mannen...................
På  tide å flytte til varmere eller kaldere strøk tror jeg.
Jada den er ferdig godkjent og eu ok no, og jeg har faen ikke rørt en skrue heller.
GOD jævla helg veivesen/biltilsyn/innkrevingsentral/værnainstitusjonsfolk.....
Loggført
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #1 på: november 24, 2007, 10:18:18 am »

fy f..... når markeringslys er orginalt ..hvertfall på en veteran og du registrer den som veteran og har veteranforsikring da SKAL jo bilen settes i den stand den var orginal ..men kanskje nissen va rmisunnelig . må da finnes en regel for dette i alle paragrafene ...
Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: november 24, 2007, 11:55:51 am »

Disse er jo typegodkjent med lysene slik, så det burde vel egentlig ikke være noe problem? Var det en paragrafrytter som hadde en litt dårlig dag, kanskje? Hva står det på kontrollseddelen din under det punktet, nå da?
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
monarchen
Gjest
« Svar #3 på: november 24, 2007, 22:04:48 pm »

he he. ja som kompisen min si, I guess it takes all kinds. Har den ikke her no men det var anmerket sideblink som ikke virket.
mye latterlige karer som har fått jobb på merkelige plasser kan en vel si.
Loggført
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #4 på: november 25, 2007, 00:52:20 am »

Ville svart pent og pyntelig at om jeg fikk låne forskriftene så kunne jeg vist han at det er godkjent og går ikke etter dagens standard men når bil første gang var registrert. Dette har jeg akkurat lest meg opp på og er nok temmelig sikker på at mister feil fot ut av senga med kjærring på brannuke har feil. Glad
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #5 på: november 25, 2007, 01:52:57 am »

Det står skrevet:

Uansett ikrafttreden av nye lyktedirektiver er det tillatt å selge og å ta i bruk reservedelslykter som er godkjent i henhold til de respektive lyktedirektiver som gjaldt på det tidspunkt kjøretøyet ble registrert første gang.

Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
monarchen
Gjest
« Svar #6 på: november 25, 2007, 08:59:52 am »

Ja det var noe sånt eg mente også, men når jeg begynner å arumentere/diskutere med han får jeg spørsmål om jeg er frekk.......
Og så videre kommer det kommentar at det hjelper ikke å stå der å kverulere for slik er det.
Men de kan være jæla sikre på at det bli leeeeeeeeenge til mitt neste besøk på stasjonen der.
Har en kompis med bilverksted som gjør det hele mye enklere, men denne gangen var det for å få skrevet i vognkortet og derfor stasjonen da.
Men det værste er at en faen meg må betale for å stå å prate med slike nisser, så jeg burde absolut ha lest meg opp selv og vist til de rette paragrafer, noe du kan være 123,68prosent sikker på at det skal gjøres ved neste anledning ja....
Da skal det bankes i bordet før bilen i det hele tatt kjøres inn på gulvet
Loggført
Hans Christian
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 605
Bosted: Moss


1967 T2


Vis profil
« Svar #7 på: november 25, 2007, 21:09:15 pm »

Hvor kan man finne hva slags regler/paragrafer som gjelder på eldre biler?
Er dette noe man kan laste ned en kopi av fra nett?
Hva kan man feks søke på? Glad
Loggført
notchback
Supermedlem
*****
Innlegg: 637
Bosted: Buvika (Trondheim)


DÆVEN , ENN Æ DA!!!!!


Vis profil
« Svar #8 på: november 25, 2007, 21:29:41 pm »

Jeg har vist varianten min flere ganger på biltilsynet, til meg sa de at den er type godkjent  slik å at markerinslys er lov. Blunker
Loggført

69 Race Vw Fastback.
71 israce Boble.
01 Citroen Saxo.
00 Mercedes vito 110 cdi.
15 Volkswagen E-UP.
Jalle
Supermedlem
*****
Innlegg: 1049
Bosted: Lørenskog


Klubbløs #006


Vis profil
« Svar #9 på: november 25, 2007, 21:54:32 pm »

http://www.lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/for/sf/sd/sd-19941004-0918.html&emne=kj%D8ret%D8yforskriften&
Loggført

All klaring er god klaring, tut og kjør !! ©
HansO
Folkevognklubben
Supermedlem
*****
Innlegg: 1574
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #10 på: november 26, 2007, 17:35:38 pm »

Får du et brev av din lokale vw-forhandler da? Som kan dokumentere typegodkjenningen? (NÅ er ikke vw-forhandlere verdensmestere i service og kundebehanlding til folk med gamle vw heller da...)
Loggført

1960 T-1
1965 T-1
1988 Opel Omega (Til salgs)
1993 Honda CBR600F
1998 BMW 520iAT
2001 Chrysler PT Cruiser

Sulten og tørst, bil først!

Kjør fort, ta sjanser.
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!