april 29, 2024, 16:30:29 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spring nats.. Gardermoen 2.mai  (Lest 10524 ganger)
Elnef
Nybegynner
*
Innlegg: 32
Bosted: Aalborg


Vis profil

« Svar #30 på: mai 05, 2009, 11:07:03 am »

Det var vel ikke noen som fikk med seg slutt farten på disse tidene?

210 var slutthastigheten til Roar, etter tre gir. Han hadde for mye mos på andregiret så det bare slapp, så han gikk rett til tredje.
Med justeringer (mindre cluch, mer feste eller mindre gass?) er jeg sikker på at vi får se ennå en personbeste fra den kanten.


Da er vi to, den bilen stikker greit avgårde for å si det slikt. For oss på tribunen så høres det ut som om han ikke får inn 2 giret men dataloggeren forteller vel sannheten. Roar, monitorerer du clutchslur også? Uansett, 9`eren kommer, det er jeg helt overbevist om.

Mvh
BB

Ja, clutchen blir monitorert. Fra launch på 8600rpm, ble motoren dratt helt ned til ca 4000rpm før lystgassen henter den opp igjen. Så jeg må nok justere litt for neste gang Glad

Tillykke med tiderne til jer begge to

Hvilken clutch kører du med Roar ?

KEP stage 1 og "utslitt" black magic

Hvor hårdt er den sat op  185-195 lbs ?

John
Loggført
Oval57
Supermedlem
*****
Innlegg: 3011
Bosted: Lier


Kjenner snart mange Porsche-folk her inne.


Vis profil WWW
« Svar #31 på: mai 05, 2009, 12:56:37 pm »

Kult!

Jeg har også blitt nysgjerrig på dette med data og gamle folkevogner. Her er Knechten og hans data på min bil.


* moderne teknologi.JPG (33.19 KB, 448x298 - vist 236 ganger.)
Loggført

*Paradise road*
Min blogg: http://ambasadeur.blogspot.com
Tlf. 900 13 764
Søker NOS-deler til Oval57. Chrome, gummi med mer.
Søker også originale tepper, skjermskruer, seterygger i rødt skai. Ta kontakt om du har
noe du vil selge.
n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #32 på: mai 05, 2009, 14:25:46 pm »

Det var vel ikke noen som fikk med seg slutt farten på disse tidene?

210 var slutthastigheten til Roar, etter tre gir. Han hadde for mye mos på andregiret så det bare slapp, så han gikk rett til tredje.
Med justeringer (mindre cluch, mer feste eller mindre gass?) er jeg sikker på at vi får se ennå en personbeste fra den kanten.


Da er vi to, den bilen stikker greit avgårde for å si det slikt. For oss på tribunen så høres det ut som om han ikke får inn 2 giret men dataloggeren forteller vel sannheten. Roar, monitorerer du clutchslur også? Uansett, 9`eren kommer, det er jeg helt overbevist om.

Mvh
BB

Ja, clutchen blir monitorert. Fra launch på 8600rpm, ble motoren dratt helt ned til ca 4000rpm før lystgassen henter den opp igjen. Så jeg må nok justere litt for neste gang Glad

Tillykke med tiderne til jer begge to

Hvilken clutch kører du med Roar ?

KEP stage 1 og "utslitt" black magic

Hvor hårdt er den sat op  185-195 lbs ?

John

I utgangspunkt 140lbs, men jeg tror den har blitt mere aggressive og er nærmere 200lbs. Skal ta den ut og sjekke.
Loggført

n2o
Medlem
***
Innlegg: 159
Bosted:


Vis profil

« Svar #33 på: mai 06, 2009, 06:42:02 am »

...


* Air.jpg (77.06 KB, 876x584 - vist 236 ganger.)
Loggført

Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #34 på: mai 06, 2009, 07:14:43 am »

Fett bilde, pen launch!


Gratulerer så mye til dere begge.. igjen. Utrolig morro å følge med. Imponert over resultatene, også til å være første løpet for sesongen da!

Stian: Demontert motor ennå?
Loggført
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #35 på: mai 06, 2009, 08:15:27 am »

Kongebilde Roar
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #36 på: mai 06, 2009, 09:00:55 am »

Jada,motor er i deler.Var som fryktet,sylinderen var sprekt hele veien ned langs sporet til den ene toppbolten. Tvilende Kan egentlig ikke se tegn til detonasjon på plugger eller stempel,men noe må det være.Blir å få ned blanningen en god del først og fremst,det vil også hjelpe på eksostemp.Mulig metanolen i vannet har vært med på å kødde med oss,må finne ut litt mere av det.Får se om jeg kan finne noen gamle tippsylindere fra lastebil jeg kan dreie til.. Blunker Virker ellers som vi har fått dreisen på vippestell,fjærer og ventiler nå,alt det så veldig bra ut.
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
California Blue
Supermedlem
*****
Innlegg: 1012
Bosted: Oslo



Vis profil
« Svar #37 på: mai 06, 2009, 09:59:38 am »


.
Loggført


12.61-170kmt @ SCC 2012/173hk@ 7000 - 209Nm
Kormi
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Oslo/Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #38 på: mai 06, 2009, 11:52:41 am »

Jada,motor er i deler.Var som fryktet,sylinderen var sprekt hele veien ned langs sporet til den ene toppbolten. Tvilende Kan egentlig ikke se tegn til detonasjon på plugger eller stempel,men noe må det være.Blir å få ned blanningen en god del først og fremst,det vil også hjelpe på eksostemp.Mulig metanolen i vannet har vært med på å kødde med oss,må finne ut litt mere av det.Får se om jeg kan finne noen gamle tippsylindere fra lastebil jeg kan dreie til.. Blunker Virker ellers som vi har fått dreisen på vippestell,fjærer og ventiler nå,alt det så veldig bra ut.

Ok, men godt det ikke var toppen som røyk da Blunker Autocraft sylindre du har? Disse ligger vel også på smertegrensen når man kommer opp i såpass sylindertrykk som du har nå. Vurdert powersleeves? Hehe.. ja, du får dreie deg noe hønn-sterke greier Blunker
Tror du metanolen kan ha noe med dette å gjøre? Den vil vel bare eliminere detonsjon jo mer man sprøyter inn... eller? Er ikke akkurat fagmann på det området der, men ville nok kanskje satt en knapp på dårlig sylinder om du ikke finner tegn til detonasjon.

Bra resten er top-notch! Gleder meg til fortsettelsen..
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #39 på: mai 06, 2009, 12:33:18 pm »

hvilken tykkelse har du på sylibdervegger stian??
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #40 på: mai 06, 2009, 12:48:19 pm »

Ja,får vel spore opp en gammel Magerius lastebil eller noe sånt som jeg kan stjele et par sylindere av.. Blunker Har plass til 5mm tykke sylindervegger i toppen,så skal ihvertfall ha det.Powersleeves vil nok duge,men hva gir seg da hvis det skulle detonere skikkelig av en eller annen grunn-stempelet,toppen..?Selv om det er surt,er det ganske harmløst når sylinderen ryker alikevel.Har man reserve går det å bytte på noen timer,så tror jeg skal prøve litt til først.Har ikke all verden av trykk ennå,så burde holde.Blir liksom litt ivrig og går litt vel fort fram når det blir så lite kjøring,bør vel gire ned litt selv også kanskje Gliser
Kan være litt "lurigt" det med metanolen sånn jeg har forstått.Sånn jeg ca har fått regnet det ut så kjørte vi med ca 12% vann i forhold til bensin på full gass.Vi gikk fra også ifra 25/75 metanol/vann til 50/50 etter første draget.Må lære litt mere om metanolen.
Vannet i seg selv gjør ingen skade,men tar opp 3 ganger så mye energi som bensin.Dvs at temp'n i forbrenningskammeret og eksostemp'n går ned,mulighetene for at det skal banke blir mindre.Med metanol kjøler det betraktelig mye mere ned,oktanen vil også gå litt opp.
Siden vi kjører sugturbo oppsettet og ganske høy avgass temp så kan kanskje det ha litt å si.
Snakket litt med Gunnarson som kjører "Caddilac'n",dem går ikke over 600 grader i eksostemp med metanol.Vi hadde rundt 850,men om så liten mengde(6%) og evt temp'n kan få det til å kødde må jeg sjekke mere rundt.
Mye teorier,Cyclone "Robban" har brukt dette i 10 år og hadde litt andre meninger.
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #41 på: mai 06, 2009, 20:30:15 pm »

Jaja,bare å dra frem sveise apparatet.. Øyerulling


* Sprekk.JPG (47.04 KB, 816x612 - vist 240 ganger.)
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Jee
Supermedlem
*****
Innlegg: 2511
Bosted: Jessheim



Vis profil WWW
« Svar #42 på: mai 06, 2009, 20:44:32 pm »

Den sprekken der er ikke større enn at du kan lime med araldit...  Øyerulling
Loggført

tekken
Seniormedlem
****
Innlegg: 368
Bosted: Gjøvik


Klubbløs #003 www.proturbovw.com


Vis profil WWW
« Svar #43 på: mai 06, 2009, 21:05:17 pm »

 Gliser Gliser Hva med stålplast.. Blunker
Loggført

72 boble (8.59 og 263 km/t) (0-209km/t og 201m på 5.57 sek)
63 notch
67 fastback
Rabben
Seniormedlem
****
Innlegg: 453
Bosted: Rogaland


Diktator -> Klubbløs #001


Vis profil
« Svar #44 på: mai 06, 2009, 21:16:17 pm »

Hvorfor ikke gjøre det enda enklere? Har stor nok klemme liggende dersom du ikke har riktig størrelse liggende Stian Blunker


* 61-849_l.jpg (20.56 KB, 345x206 - vist 178 ganger.)
Loggført

---
Mvh Rabben
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5355
Bosted: Fornebo


Hvilken makalös manick


Vis profil
« Svar #45 på: mai 11, 2009, 08:12:06 am »

 Sjokkert

Litt større sprekk og du kunne begynne å selge billetter!

Når det kommer til sylindre som sprekker så kan det kanskje være verdt å sende Richie en mail. Nå kjører han riktignok på E85 og funnet ut at tuningvinduet er ekstremt lite og lite tilgivende.. litt ute av tune og problemer oppstår.



* Grand Canyon.JPG (159.26 KB, 1050x730 - vist 208 ganger.)
Loggført

10.41 / 1641 / 2015 - 2016.

- Det er lettere å ape enn å skape -
Sider: 1 [2]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!