mars 29, 2024, 13:40:09 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Hjelp ang bytte clutchvaier på 1949 mod boble.  (Lest 2384 ganger)
Veglia Borletti.
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Hadeland


Vis profil

« på: januar 27, 2008, 14:54:20 pm »

Hei!


Jeg er ny her, og trenger hjelp!! Jeg har en 1949 mod boble som jeg har arvet etter bestefaren min. Bilen ble pusset opp i 93, og har siden gått noen uproblematiske få mil hver sommer. Sommeren for snart tre år siden røyk clutchvaieren min. En bagatell trodde jeg, og kjøpte en ny.. Problemet kom når jeg skulle prøve å montere den. Helt umulig å få tredd i den nye vaieren.. Det butter halveis.. og jeg er heller ikke sikker på at jeg har fått den i på rett plass. Jeg vet ikke om det her er annerledes på så gamle bobler? Men det er i alle fall veldig vanskelig å se noe so, helst både bak og foran ved pedalene.. Leverte også bilen inn på et verksted her, og de klarte det heller ikke. De foreslo å skjære opp en luke inne i bilen for å lage titteluke.. noe jeg ikke hadde lyst til.

Bilen har nå stått alt for lenge.. og jeg trenger hjelp.. Det aller beste hadde vært om noen som virkelig har greie på det kunne ta på seg jobben.. Jeg kommer da gjerne med bilen på henger. Bor på østlandet.

Ring meg gjerne på 91733792 hvis noen har tips!

På forhånd takk!  Glad

Mvh Ola Esbjug

Et veldig dårlig bilde av bilen, en det var det eneste jeg fant i farta:


Loggført
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #1 på: januar 27, 2008, 14:59:03 pm »

Tre inn en stiv "piperenser"/fjær som elektrikere bruker fra baksiden(girkasse-siden)... Dermed får du sjekket om røret er tett, og eventuelt renset opp. Deretter er det å få festet ny wire til enden som kommer ut og dra denne ut med fjæra.

Dette skrevet uten å ane om splitt er annerledes enn de nyere boblene.
Loggført
Veglia Borletti.
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Hadeland


Vis profil

« Svar #2 på: januar 27, 2008, 15:03:29 pm »

Takk for svar.. Dette ble faktisk prøvd.. Uten hell. Jeg er rimelig sikker på at jeg har fått ut hele den gamle vaieren også siden den røyk helt bak ved kassa. Sammenlignet med den nye og den var like lang.

Er vel egentlig mest på jakt etter å få noen til å gjøre det for meg jeg nå.. dritt lei heie greia..  Osteaktig Betaler selvsagt ok hvis noen kunne tenke seg jobben.

Vil kjøre boble igjen til sommeren jeg også.. Glad
« Siste redigering: januar 27, 2008, 15:06:45 pm av Veglia Borletti. » Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #3 på: januar 27, 2008, 15:08:24 pm »

Eig du alle tre bilane på bildet???
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: januar 27, 2008, 15:20:45 pm »

Det hender at det har ligget vann/kondens i røret derav rust, sikkert annen dritt også. Jeg har brukt flexibel tråd av ett eller annet slag og fikset et hode. Kjørt den gjennom røret med batteri drill. Blåst gjennom med trykkluft. Noen ganger har det vert nødvendig og file på den gjengede delen (kan være litt for stor diameter) det er den delen som skal være ved gearboksen festet på vaieren.
Lokk er en svert dårlig løsning. Finn noen som hjelper deg med dette selv om det koster noen kroner.
« Siste redigering: januar 27, 2008, 15:23:31 pm av svenole » Loggført
Veglia Borletti.
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Hadeland


Vis profil

« Svar #5 på: januar 27, 2008, 15:36:30 pm »

Høres bra ut! Jeg likte heller ikke tanken på å kappe i den gode gamle bilen..

Har du et tips om noen som kan gjøre det for meg? Glad


Nei, eier ikke Viper og Cortina.. Går mest i gamle Alfa Romeoer og Fiater her.
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #6 på: januar 27, 2008, 15:47:21 pm »

Det er helt sikkert noen med tekniske ferdigheter der du bor. Finn noen som har noe praktisk innhold i det som er over snippen. Ser på bildet av kjøretøy, at det er noen reodor`er der. Fin splitt, ta godt vare på den.
« Siste redigering: januar 27, 2008, 15:49:51 pm av svenole » Loggført
Veglia Borletti.
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Hadeland


Vis profil

« Svar #7 på: januar 27, 2008, 15:54:46 pm »

Det er faktisk ikke så lett å finne noen her..

Som sagt.. jeg vil helst sette bilen til noen som har gjort det før.. Har bil og trekkvogn.. så det er ikke noe problem med litt avstand. Selv bor jeg 7 mil nord for oslo.

Glad
Loggført
Veglia Borletti.
Nybegynner
*
Innlegg: 15
Bosted: Hadeland


Vis profil

« Svar #8 på: januar 27, 2008, 17:12:22 pm »

Fikk telefon av en hyggelig mann som skal hjelpe meg til våren! Kanskje vi sees på treff?

Glad

Takk for hjelpen!
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!