april 24, 2024, 01:05:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: EU kontroll av vattenskadad bruks VW i Oslo  (Lest 1651 ganger)
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« på: mai 07, 2009, 13:18:38 pm »

Som tittel lyder, ska in på EU kontroll me Bruks Passaten å har aldrig vart på kontroll i Oslo förr å av erfarenhet brukar EUkontrollandet va ett lotteri...
Är det nån som kan rekomendera nån plats i/i närheten av Oslo som tar EU kontroller å där de jobbar normala och hyggelige människor?

Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #1 på: mai 07, 2009, 14:17:39 pm »

Har aldri oplevd EU kontrollen som et lotteri og jeg har vært der med mange veteraner. Det har vel vært sikkerhet i fokus og takk for det.

Foresten var det vel Svenskene som var først ute her i nord med disse kontrollene og resten er blitt påprakka oss av eu-regler.

(Ikke vatten skadd.)
« Siste redigering: mai 07, 2009, 19:28:49 pm av svenole » Loggført
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #2 på: mai 07, 2009, 15:01:36 pm »

Hej du svenole, du tyckte du tillförde relevant information till min fråga eller?
Intressant förresten att du nämner 'sikkerhet i fokus og takk for det' och 'blitt påprakka oss av eu-regler' i samma inlägg, känns lite motstridigt.

Hoppas du får en fin dag där nere i Tønsberg!

Loggført
-ESPEN-
Medlem
***
Innlegg: 105
Bosted: Finnsnes


Vis profil

« Svar #3 på: mai 07, 2009, 15:50:00 pm »

Hei

Jeg kan anbefale Automekanikeren i gamlebyen; www.automek.no

mvh
Loggført
svenole
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg



Vis profil
« Svar #4 på: mai 07, 2009, 16:26:53 pm »

For å prøve å svare deg en gang til og det mere konkret, så mener jeg det jobber normale mennesker stort sett over hele landet med EU kontroller men også på de enkelte trafikkstasjonenene. Det er i alle fall min erfaring. Autoriserte bilverksteder foretar stort sett denne kontrollen. Jeg tror også det er normale mennesker hos VW Harald A.Møller i Oslo, der treffer du en kundebehandler. Mekanikeren ser du vel ikke uten å be spesielt om det. Lykke til.

Eu reglene var vel ikke saken, beklager. Men mange kjører veteranen noen mil, kanskje noen ganger på 2 år og så inn på ny kontroll det er stivbeint og unødvendig dyrt synes jeg. Forumet er vel for luftkjølt og da blir de vel veteraner?  Det er eiers og førers ansvar å holde kjøretøyet i orden.  Glad
« Siste redigering: mai 07, 2009, 19:31:46 pm av svenole » Loggført
Berglund
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Åsgårdstrand



Vis profil
« Svar #5 på: mai 09, 2009, 14:38:59 pm »

Bare for og legge inn liten opplysning her,så er det flere verksteder som "lager" feil på eu kontroll,for og få inn penger på reperasjon som ikke finnes.. Opplevd dette selv på ett verksted i Horten,så er ikke alle som er like greie  Glad
Loggført
Löf
Seniormedlem
****
Innlegg: 372
Bosted: Sverige


55Panel, 62DC, 63SC, 70411


Vis profil
« Svar #6 på: mai 09, 2009, 15:43:13 pm »

Tack för input, tror ja fått bra tips både här och på mail!

Berglund: De e väl såna som du nämner som inte hamnar under 'normal skalan', såna ja ville försöka undvika genom tips om 'normala' verkstäder... så här i efterhand ser ja att 'normala' kanske inte va helt rätt uttryck... Blunker
Loggført
Formula Vee
Supermedlem
*****
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger


:: DKL ::


Vis profil
« Svar #7 på: mai 09, 2009, 16:39:48 pm »

Ikke for å ødellegge tråden din med "unyttig informasjon", men vil bare vise at det kan en del å bety at du sjekker som du gjør nå
Jeg hadde en "bil"(Ford) som var registrert på dama mi. Hu leverte den selv på EU. Fikk med seg hjem et prisoverslag på kr. 7.500.- i rep. av diverse.
Jeg så at dette måtte være feil, og spurte om å få tilsendt detaljer på faks. Da datt det av ca. 1500.- gjennom faksen.
Og når jeg i tillegg opplyste verkstedet hva som er markedsprisen på den "originale eksospotta" (Bosnal), datt det av et laken til.  Gliser

Satt igjen med en følelse av at om det hadde vært mann som kom med bilen, hadde det blitt billigere. Byttet forresten verksted.
« Siste redigering: mai 09, 2009, 16:41:56 pm av Formula Vee » Loggført

SCC 2015 broken transmission barely left startline.
SCC 2016 broken engine never made it to startline.
SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt
SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!