mars 29, 2024, 06:59:44 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 43
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Thoresen`s 56 Oval ragtop  (Lest 274397 ganger)
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #450 på: mai 05, 2010, 09:42:31 am »

Blir nok ett hakk opp og 265 dekker, da er det fult bak der Gliser
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #451 på: mai 05, 2010, 09:46:42 am »

For du har vel allerede lange aksler på girkassa?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #452 på: mai 05, 2010, 09:47:31 am »

For du har vel allerede lange aksler på girkassa?
Det stemmer Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #453 på: mai 05, 2010, 17:01:36 pm »

Da har jeg vært på en lengre tur med ovalen, både  på sporete vei og motor vei. Å nå ligger den sånn den skal på veien Glad nå jenstår det bare å få noe senke spindler så jeg får litt fjering  Glad
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #454 på: mai 05, 2010, 17:05:28 pm »

senke spindler så jeg får litt fjering  Glad
pingle!!    Osteaktig
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #455 på: mai 05, 2010, 18:32:42 pm »

Senkespindler er kjekke greier. Du får lavere bil, fjæring og hjula lengere bakover i hjulbuen.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #456 på: mai 05, 2010, 18:47:17 pm »

Senkespindler er kjekke greier. Du får lavere bil, fjæring og hjula lengere bakover i hjulbuen.
spent på hvordan den er bakfra med de hjula  Sjokkert  syns fortsatt du må ha den litt ned hvertfall. senkespindler er tingen. Blunker
Loggført
Tommy.H
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 938
Bosted: Åsgårdstrand


SCC EVENT


Vis profil
« Svar #457 på: mai 05, 2010, 20:42:07 pm »

Tror denna blir fin Pål, når du får rumpa litt opp Glad
Loggført

Make a long story short. Don't tell it.

http://www.sccevent.com/
http://www.telehiv-jumpers.com/
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #458 på: mai 05, 2010, 20:54:44 pm »

Tror denna blir fin Pål, når du får rumpa litt opp Glad
Vi snakker bil her  Gliser
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #459 på: mai 05, 2010, 21:12:47 pm »

Hopp over senkespindler... bortkastede penger, da blir den for myk og ubrukelig.
Loggført

Speed is no substitute for direction
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #460 på: mai 05, 2010, 21:42:10 pm »

Jøran skaffar 1" spacer..

Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #461 på: mai 05, 2010, 22:29:29 pm »

Legg merke til anleggsflaten på spaceren... det er bare fem feite skiver i en ring... det behøver ikke være mer Blunker
Loggført

Speed is no substitute for direction
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #462 på: mai 05, 2010, 23:34:20 pm »

Mao du kan shimsa ut med vanlige stoppskjever til kurant bredde er oppnådd Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #463 på: mai 06, 2010, 05:44:19 am »

Hopp over senkespindler... bortkastede penger, da blir den for myk og ubrukelig.

Kan jo kompanseres med stivere dempere eller coilovers.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #464 på: mai 06, 2010, 06:18:35 am »

Jøran skaffar 1" spacer..


Detta begynner å ligne noe Blunker
Legg merke til anleggsflaten på spaceren... det er bare fem feite skiver i en ring... det behøver ikke være mer Blunker
Ja ingen dum ide Blunker men vurdere å prøve med 265 dekker først å se, hvordan detta fyller ut
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #465 på: mai 06, 2010, 06:35:20 am »

Tror denna blir fin Pål, når du får rumpa litt opp Glad
Ja opp et hakk og masse gummi Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #466 på: mai 06, 2010, 07:51:10 am »

Sitat
Var senkepøbel men tok til fornuft

Hvem har lurt deg til å tro at det er fornuftig å senke mye?
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #467 på: mai 06, 2010, 07:58:51 am »

Legg merke til anleggsflaten på spaceren... det er bare fem feite skiver i en ring... det behøver ikke være mer Blunker

Uanset vil det nok forenkle mye å sette pinnebolter i trommelen og benytte muttere Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #468 på: mai 06, 2010, 09:11:34 am »

Sitat
Var senkepøbel men tok til fornuft

Hvem har lurt deg til å tro at det er fornuftig å senke mye?
Godt poeng, var vell noe jeg synns var grisetøft helt til jeg fikk prøvd det litt Osteaktig
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #469 på: mai 06, 2010, 10:10:06 am »

Hopp over senkespindler... bortkastede penger, da blir den for myk og ubrukelig.

Kan jo kompanseres med stivere dempere eller coilovers.

Kompensere ett feilkjøp med to nye?
Loggført

Speed is no substitute for direction
bug62
Medlem
***
Innlegg: 129
Bosted:


Vis profil

« Svar #470 på: mai 06, 2010, 10:38:56 am »

Hopp over senkespindler... bortkastede penger, da blir den for myk og ubrukelig.

Kan jo kompanseres med stivere dempere eller coilovers.

Kompensere ett feilkjøp med to nye?


blir vel ikke et feilkjøp hvis hjulet legger seg mye riktigere i skjermen. det er i allefall min eneste grunn til å kjøpe senkespindler. såfremt ikke du kan tenke ut noen lengdejusterende bærearmer til meg da? som tilpasser seg under belastning...
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #471 på: mai 06, 2010, 10:39:06 am »

Hopp over senkespindler... bortkastede penger, da blir den for myk og ubrukelig.

Kan jo kompanseres med stivere dempere eller coilovers.

Kompensere ett feilkjøp med to nye?

Nei. Fullbyrde et godt kjøp med bedre dempere for bedre kjøreegenskaper. Totalt to gode kjøp som til sammen gir tilfredstillende resultater. Og ja, jeg har testet ut senkespindler og høydejusterbare coiloverdempere på en standardbredde forstilling med justering. Senk bilen litt for mye, å skru den opp til ønsket høyde på demperene. Da snakker vi!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #472 på: mai 06, 2010, 11:28:03 am »

Et personlig mål for meg er å komme i havn på den beste tekniske løsningen når jeg gjør noe på egne biler.
For å gjøre det er det viktig å forstå hva de forskjellige komponentene i forstillingen gjør, dempere har ikke noe med høyden å gjøre om hvis man kjøper dempere som er anpasset bilens vekt.
Å montere en spiralfjær i tillegg til en torsjonsfjær er fullt mulig, men prøv å finn en bil laget for veiholdning som kjører med begge deler. Og hvile bilens vekt på en bruddflate i en bolt...  Trist
At det i tillegg er det umulig å få Tuf godkjenning på Linkpin senkespindler sier jo litt om dem i seg selv.

Med senkespindler er det best å kjøre fire justerere på forstillingen slik at den aktive fjæren kan kortes inn.

Loggført

Speed is no substitute for direction
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #473 på: mai 06, 2010, 11:44:44 am »

Et personlig mål for meg er å komme i havn på den beste tekniske løsningen når jeg gjør noe på egne biler.
For å gjøre det er det viktig å forstå hva de forskjellige komponentene i forstillingen gjør, dempere har ikke noe med høyden å gjøre om hvis man kjøper dempere som er anpasset bilens vekt.
Å montere en spiralfjær i tillegg til en torsjonsfjær er fullt mulig, men prøv å finn en bil laget for veiholdning som kjører med begge deler. Og hvile bilens vekt på en bruddflate i en bolt...  Trist
At det i tillegg er det umulig å få Tuf godkjenning på Linkpin senkespindler sier jo litt om dem i seg selv.

Med senkespindler er det best å kjøre fire justerere på forstillingen slik at den aktive fjæren kan kortes inn.



For slippe å råke uklar igjen og bli "bannet" fra forumet tror jeg dette er et flott tidspunkt å hoppe ut av denne diskusjonen på.......
Vi er totalt uenige og begge er sta som eseler. Slikt blir det bare problemer av på et slikt forum Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #474 på: mai 06, 2010, 11:48:00 am »

Takker for innlegga.
Jeg skal HA og IKKE ha senkespindler Osteaktig blei ikke noe spes klokere nå Øyerulling
Men går nok for det billigste alternativ IKKE ha og heller IKKE ha fjøring
« Siste redigering: mai 06, 2010, 11:50:29 am av Thoresen » Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #475 på: mai 06, 2010, 11:55:49 am »

Det optimale var om man kunne kjøpt senkespindler som senket halvparten.
Loggført

Speed is no substitute for direction
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #476 på: mai 06, 2010, 12:07:01 pm »

Det optimale var om man kunne kjøpt senkespindler som senket halvparten.
Ok det du sier er at den blir for myk i fjøringa med senke spindler og ikke noe god å kjøre? har jeg forstått deg riktig ?
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #477 på: mai 06, 2010, 12:20:52 pm »

Neida, de blir fine å kjøre, siden den blir myk i fjæringen. Men du ender opp med å stille bilen ennå høyere siden fjæringsveien din har vokst betraktelig fra "ingen" fjæringsvei...  Når bilen ser tøff ut har du ikke plass til masse fjæringsvei. For poenget er vel at den skal se senket ut?
Loggført

Speed is no substitute for direction
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #478 på: mai 06, 2010, 12:21:33 pm »

Hvor mye kan en hente inn igjen med Sway-away`s sterkere fjærstaver? Er det ca 40% stivere de er?
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #479 på: mai 06, 2010, 12:24:09 pm »

Er det virkelig noen som lavere til foran altså?
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 14 15 [16] 17 18 ... 43
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!