Om det er en 1700 så går motoren/svinghjulet rett på boble-girkassen, viss ikke må det byttes til et på 210 eller 215mm. Mål kontaktflaten til clutchen på svinghjulet så ser du om svinghjulet må byttes. Er motoren fra en buss/transporter tipper jeg det er 228mm clutch/svinghjul. Bytter du svinghjulet må du også ha ny trykkplate og lamell.
For å få motoren inn slik den er må det kappes en god del bak i motorrommet pga. at kjølinga bygger så langt bak. Da er alternativet enten å bygge om til stående kjøling selv, om dette er det skrevet en bok:
http://www.nextgen-usa.com/ Den er skrevet av Joe Cali, og derfor kalles denne metoden ofte "Cali-conversion".
Eller så finnes det en del forskjellige ferdige viftehus/kjøleblekk, den mest kjente er designet av Jake Raby og kalles DTM.
Sjekk ut denne siden for omtrent alt du trenger å vite:
http://www.tunacan.net/t4/Jeg har utført en Cali-conversion på min motor, og om du er litt nevenyttig og ikke er redd for noe arbeid så anbefaler jeg det. Type 4-motorer har et veldig godt bunndrag, og det skal ikke mye nye deler til før du får en veldig god motor (ny kam gjør underverker, den originale er som regel beregnet for en tung transporter). Disse motorene har også en blokk som er basert på T1-blokka, men som er oppgradert på veldig mange måter. Dette gjør at T4-motorene er veldig holdbare, og tåler en god del mer trimming en T1 før det blir snakk om regelmessige overhalinger.