mai 01, 2024, 05:15:48 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Dekk til T2  (Lest 767 ganger)
David
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: Drammen


Vis profil

« på: mai 13, 2009, 21:10:47 pm »

'69 T2.
Dette har sikkert blitt diskutert før, men jeg fant ikke noe i søk.
T2 trenger vel ganske sterke dekk (2 lag, osv). Finnes det i litt lavere profil enn de originale?
Skal sette på et senkesett og vil gjerne også ha ordentlig dekk.
Loggført
Seven
Supermedlem
*****
Innlegg: 942
Bosted: Christian Sund



Vis profil
« Svar #1 på: mai 13, 2009, 21:13:31 pm »

Her vil du finne masse svar - på mange spm  Glad

http://www.ratwell.com/technical/FAQ.html
Loggført

Shift Happens !
David
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #2 på: mai 13, 2009, 21:21:54 pm »

haha
sorry...jeg bare spør mye
Loggført
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #3 på: mai 13, 2009, 22:46:36 pm »

Du finner lavere profiler enn originale, men i 14" må du nok lete litt.

Det er mange meninger om dekk til buss. Jeg sverger til ordentlige "buss-dekk" fordi jeg mener de er best mtp stivhet i sidevind osv og i en Bay hvor det er såpass lite sikkerhet vil jeg ihvertfall at gummien mellom meg og Moder Jord skal være så optimal den kan være. Andre peker på at så lenge du ikke skal ha full camperutrustning etc, så veier ikke en buss mer enn moderne personbiler og at man derfor kan bruke passasjerdekk. Det er et valg du må ta.

Så er spørsmålet om du skal gå for 14 tommer som er originalt eller gå opp til 15 tommer hvor dekkutvalget er større. Hvis du går for 14" og vil ha bussdekk kan jeg varmt anbefale Nokian Hakka C Cargo-dekk. De har jeg på brannbilen og det var som å få en ny bil med tanke på retningsstabilitet, demping/komfort, støy, kjøreglede osv. Michelin Agilis får man også i 14", men da i litt mindre dimensjoner. Disse dekkene koster fort en høvding per dekk, men det er en god investering synes jeg.

Endel billigere bussdekk er Continental Vanco 2 som finnes i både 14" og 15".

Hvis du ikke er så nøye med load-rating og sånt så er det jo plenty av personbil-dekk å velge mellom.
Loggført

1969 Militær-buss
David
Supermedlem
*****
Innlegg: 505
Bosted: Drammen


Vis profil

« Svar #4 på: mai 14, 2009, 16:52:37 pm »

Du finner lavere profiler enn originale, men i 14" må du nok lete litt.

Det er mange meninger om dekk til buss. Jeg sverger til ordentlige "buss-dekk" fordi jeg mener de er best mtp stivhet i sidevind osv og i en Bay hvor det er såpass lite sikkerhet vil jeg ihvertfall at gummien mellom meg og Moder Jord skal være så optimal den kan være. Andre peker på at så lenge du ikke skal ha full camperutrustning etc, så veier ikke en buss mer enn moderne personbiler og at man derfor kan bruke passasjerdekk. Det er et valg du må ta.

Så er spørsmålet om du skal gå for 14 tommer som er originalt eller gå opp til 15 tommer hvor dekkutvalget er større. Hvis du går for 14" og vil ha bussdekk kan jeg varmt anbefale Nokian Hakka C Cargo-dekk. De har jeg på brannbilen og det var som å få en ny bil med tanke på retningsstabilitet, demping/komfort, støy, kjøreglede osv. Michelin Agilis får man også i 14", men da i litt mindre dimensjoner. Disse dekkene koster fort en høvding per dekk, men det er en god investering synes jeg.

Endel billigere bussdekk er Continental Vanco 2 som finnes i både 14" og 15".

Hvis du ikke er så nøye med load-rating og sånt så er det jo plenty av personbil-dekk å velge mellom.


Da takker jeg for tips EspenX. Jeg er ikke sikker på om jeg går for nye 15" felger...kanskje hvis det kommer noen brukte til salgs :/
Jeg må ha nye dekk ihvertfall! Skal kikke på de du nevner.
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!