april 28, 2024, 00:41:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bytte fre like til vekselstrøms dynamo? (Eller omvent)  (Lest 2166 ganger)
Dollen
Medlem
***
Innlegg: 154
Bosted: Egersund



Vis profil
« på: januar 28, 2008, 12:30:37 pm »

Som dere forstår så vil eg gjerne bytte dynamo fra gammel type til ny type Osteaktig. hva må til av kobling OSV. kan noen hjelpe? bilder?

På forhånd takk.

MVH
Trond
Loggført

Trond Eirik Bruvik
Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også? Gliser TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
Dollen
Medlem
***
Innlegg: 154
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #1 på: januar 31, 2008, 11:43:11 am »

Ingen som vet hva som skal til for og gjøre dette? Flau
Loggført

Trond Eirik Bruvik
Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også? Gliser TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #2 på: januar 31, 2008, 11:55:24 am »

Hei
Du må ha vekselstrøms dynamo-dynamofot-plata bak dynamoen-bensinpumpe (eller slip litt på dynamoen til du har plass)
Du finner mye om dette på www.vw2you.com
Loggført

T1 1966
RZR-Andy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2038
Bosted: Bergen


www.regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 31, 2008, 12:32:03 pm »

I tillegg kommer det an på hvilken vekselstrømsdynamo du har, med eller uten innebygget regulator. Er det uten må du ha en regulator i tillegg. Tror Unneberg har noen ferdigløsninger her
Loggført
Dollen
Medlem
***
Innlegg: 154
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #4 på: januar 31, 2008, 12:50:38 pm »

jeg har vekselstrøms dynamo hvordan finner jeg ut om det er i med innebygd regulator?? Er det muligt og bruke den gamle dynamo foten har el bensin pumpe. vis ikke hvor ka jeg kjøpe denne foten? noen som har? Osteaktig
Loggført

Trond Eirik Bruvik
Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også? Gliser TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
Skrotnisse
Supermedlem
*****
Innlegg: 2921
Bosted: Ålesund


Vis profil

« Svar #5 på: januar 31, 2008, 12:58:05 pm »

jeg har vekselstrøms dynamo hvordan finner jeg ut om det er i med innebygd regulator?? Er det muligt og bruke den gamle dynamo foten har el bensin pumpe. vis ikke hvor ka jeg kjøpe denne foten? noen som har? Osteaktig

Har dynamofot.
Loggført
Dollen
Medlem
***
Innlegg: 154
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #6 på: januar 31, 2008, 13:27:47 pm »

Pris? Rekker tunge
Loggført

Trond Eirik Bruvik
Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også? Gliser TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #7 på: januar 31, 2008, 13:39:07 pm »

http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=1&TID=77532&SID=2677362
Loggført

T1 1966
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #8 på: januar 31, 2008, 13:40:27 pm »

http://forum.vw2you.com/cgi-bin/UltraBoard.cgi?action=Read&BID=3&TID=82910&P=1&SID=4374334#ID5
Loggført

T1 1966
Dollen
Medlem
***
Innlegg: 154
Bosted: Egersund



Vis profil
« Svar #9 på: januar 31, 2008, 14:21:08 pm »

Takk så meget meget mye Blunker
Loggført

Trond Eirik Bruvik
Alle har sin smak som de liker, jeg respekterer din smak, da kan vel du respektere min også? Gliser TATT FRA VWSERVICE:"The bitterness of the bad quality remains long after the joy of the low prices is forgotten"
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!