Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« på: mai 14, 2009, 15:54:41 pm » |
|
Strever litt med at gasspedalen min bare står stille etter jeg har trådd den inn.. altså, den blir der, ikke noe retur. Føles ikke ut som den er så stabil heller. Så det er enten noe jeg mangler eller har gjort feil her. (Har koblet den til forgasser) La med en illustrasjon på hvordan det ser ut der nede.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
roarrag57
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: dokka
|
|
« Svar #1 på: mai 14, 2009, 16:30:05 pm » |
|
du har sikkert sett etter om fjøra på return på forgasseren sitter der? hmm kanskje den er så sliten at en ny hadde vært på plass..
|
|
|
Loggført
|
bumblebee
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #2 på: mai 14, 2009, 17:05:42 pm » |
|
Den står der, men er det den som tar all vekta her? (det meste av vekta)
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #3 på: mai 14, 2009, 18:56:12 pm » |
|
ja det er det. den vetle fjøra under pedalen klarar omtrent ikkje å holda pedalen oppe eingong.. så vil tippa at fjøra på gassaren er litt slapp?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
roarrag57
Seniormedlem
Innlegg: 380
Bosted: dokka
|
|
« Svar #4 på: mai 14, 2009, 20:02:06 pm » |
|
det er nå kunn returfjøra på gaseren/gassera som gjør at pedalen ikke faller i bånn hos meg i min oval
|
|
|
Loggført
|
bumblebee
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #5 på: mai 14, 2009, 20:54:47 pm » |
|
Da er det iallefall bra at jeg får meg en ny forgasser. Den gamle lekker fra alle plasser, selv med nye pakninger.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #6 på: mai 23, 2009, 22:26:54 pm » |
|
.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #7 på: mai 23, 2009, 22:26:54 pm » |
|
Satte nylig i den nye forgasseren og pedalen virket helt lik. Så om jeg har forstått dette riktig.
Det er kun to komponenter som gir retur og det er den fjæra under pedalen du tråkker på og en på enden av vaieren som går til forgasseren? Altså.. slik som jeg framstiller det på tegningen.
Kommer aldri til å forstå meg på dette.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
GamleNydal
Supermedlem
Innlegg: 659
Bosted: 2335 Stange
93011499
|
|
« Svar #8 på: mai 23, 2009, 22:32:35 pm » |
|
Er du i tvil,henger du på ei ekstra fjær på gasseren/ene. Trist sak om gassen henger seg opp mens man kjører.
|
|
|
Loggført
|
Bergrenner
93011499
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #9 på: mai 23, 2009, 23:03:01 pm » |
|
Du har ikkje vurdert ny wire!? Det virker jo som din er for lang!
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #10 på: mai 23, 2009, 23:26:30 pm » |
|
Er du i tvil,henger du på ei ekstra fjær på gasseren/ene. Trist sak om gassen henger seg opp mens man kjører.
Skal jo uansett ikke være såpass ille at den ikke går tilbake en millimeter. Forgasseren har alt nytt. Du har ikkje vurdert ny wire!? Det virker jo som din er for lang! Kan det være tilfelle? Har hadd automatchoke før, da 61 motoren stod i den...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
pungar
Medlem
Innlegg: 247
Bosted:
Er du i tvil, GI GASS!
|
|
« Svar #12 på: mai 24, 2009, 00:21:59 am » |
|
Tror tistlo har løsningen. Bytt gasswire. Denne er sikkert noen år gammel, og full av ulumskheter som får den til å gå tregt. Ett annet alternatin er borelås på pedal og sko
|
|
|
Loggført
|
vw T2 pickup 1600, 75mod Lada 1500s 76mod Ford Cortina 1600 70mod Audi 80 1,8 16vt, 90mod
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #13 på: mai 24, 2009, 09:29:04 am » |
|
Før jeg tar på meg noe som svever imellom unødvendig og nødvendig.. Pedalen er helt slapp, når jeg lett har dradd den bak og trykker den fram, så blir den der, ingen motstand. Og baki hos forgasseren er vaieren koblet til den lille sylinderen og har noe å gå på av lengde, den når fram enkelt. Er dette vanlig symptom på dårlig vaier?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #14 på: mai 24, 2009, 09:58:20 am » |
|
Der som vaieren kommer ut gjennom viftehuset, går den ikke gjennom en fjær som sitter i ei hylse og blir holdt tilbake av en liten låseskive. På min 62 fungerer dette slik at jeg får full retur selv om forgasseren ikke er tilkoblet vaieren engang. Denne fjøra kan tas ut og strekkes eller kan du kjøpe ny.
Litt usikker om det er likt på din 58, men tror det.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #15 på: mai 24, 2009, 10:20:02 am » |
|
Har en slik sylinder ja, men har ikke hørt noe om at det skal være ei fjær inni. Ser iallefall ikke slik ut.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #16 på: mai 24, 2009, 10:24:16 am » |
|
Fant disse bildene. Ser ikke ut til å være samme forgasser som min, men er dette brukt på 28 pci å?
|
|
« Siste redigering: mai 24, 2009, 10:25:54 am av Varj »
|
Loggført
|
|
|
|
Kjetil Lima
Supermedlem
Innlegg: 2974
Bosted: Stavanger
|
|
« Svar #17 på: mai 24, 2009, 11:39:21 am » |
|
I alle fall på min 62.
|
|
|
Loggført
|
1961 T1 - Custom
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #18 på: mai 24, 2009, 11:53:15 am » |
|
Så ut som en idiotsikker sak iallefall. Her er bilder av den som er på min.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2890
Bosted:
|
|
« Svar #19 på: mai 24, 2009, 12:08:35 pm » |
|
Du må sette på ei fjær som gjør at wiren går tilbake, den løsningen du har der funker ikke (med det røret gjennom viftehuset) blir for stor motstand på wiren og armen på forgasseren klarer ikke å dra den tilbake.. (for du har en 28 pci gasser?)
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #20 på: mai 24, 2009, 12:15:04 pm » |
|
Det rører har alltid vært der, så er derfor den står der. Er en 28 pci jeg har ja.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2890
Bosted:
|
|
« Svar #21 på: mai 24, 2009, 12:19:14 pm » |
|
Det rører har alltid vært der, så er derfor den står der. Er en 28 pci jeg har ja. Da skaffer du deg del nr 89, 90 , 91 så fikser dette seg (delenr på forgasserbilder)
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
|
Finn-Erik DeLuxe60
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 2890
Bosted:
|
|
« Svar #23 på: mai 24, 2009, 23:32:05 pm » |
|
Ja. blir bra det. sikkert noen som har disse brukt til salgs...
|
|
|
Loggført
|
58`mod Type1 60`mod Type1 Deluxe 61`mod Type1 64`mod Type1 65`mod Type1 68`mod Type1 + et par til på lur...(pensjonsparingen min ) Eier av Harry Von Kaaten Racing Team. Rammekroken Fredrikstad
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #24 på: mai 24, 2009, 23:39:07 pm » |
|
Ja. blir bra det. sikkert noen som har disse brukt til salgs... Skrotnisse hadde, så dette ordnet seg. Får fikset hele tingen om noen dager da. Takk for alle innspill folkens! Reddet meg ut av ett år til uten boble.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...
Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
|
« Svar #25 på: mai 24, 2009, 23:53:31 pm » |
|
På bobla mi røyk gasswiren, og jeg reparerte den ved å skjøte inn en sukkerbit, bak ved forgasseren. For at det skulle gå bra , måtte jeg kappe ned returfjæra (den lange) til det halve. Hvis noen har gjort det med din, og satt inn ny gasswire igjen, har du et problem som du forteller om.
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #26 på: mai 25, 2009, 06:58:12 am » |
|
På bobla mi røyk gasswiren, og jeg reparerte den ved å skjøte inn en sukkerbit, bak ved forgasseren. For at det skulle gå bra , måtte jeg kappe ned returfjæra (den lange) til det halve. Hvis noen har gjort det med din, og satt inn ny gasswire igjen, har du et problem som du forteller om. Skal ikke ha skjedd noe slik, men vil nå vise seg når retursettet kommer i posten.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Varj
Supermedlem
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #27 på: mai 25, 2009, 13:12:08 pm » |
|
Der fant jeg faktisk bilde av en orginalmotor fra 58/59 med den tunellen. På finn! Auan er det første man blir blinj på.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Bekkelagsmafiaen
Supermedlem
Innlegg: 735
Bosted: drøbak
KDF-LOOK
|
|
« Svar #28 på: mai 25, 2009, 13:43:24 pm » |
|
hei dette gjør susen men ikke glem og smøre litt i rørene .... gjerne før du drar ut den gamle vaieren for da løsner det opp hele veien gjennom. dette funker og om det er like ille da har du knekk på gjennomføring røret...
|
|
|
Loggført
|
Part of the legendary Bekkelagsmafiaen anno 1996. Marius melstrøm Sponserd by: -------------------------------------------------------------------------------- http://www.vdub2you.com/
|
|
|
|