juni 03, 2024, 16:18:24 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Pakning mellom sylinder og blokk?  (Lest 1662 ganger)
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« på: mai 14, 2009, 20:53:28 pm »

Hvordan skal dette egentlig være? Det så ikke ut som om det var pakninger imellom sylinderen og blokka nå, kun metallringer. Men i pakningssettet jeg kjøpte til motoren så var det med 4 pakninger. Hvor skal disse?

Er det blokk-pakning-metallring-sylinder?
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #1 på: mai 15, 2009, 17:04:59 pm »

.
« Siste redigering: mai 09, 2011, 23:36:08 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #2 på: mai 15, 2009, 22:49:09 pm »

ok,visste ikke at det var forskjell. Dette er en 1600. Så da kan jeg hive den gamle kobberringen og bare bruke papirpakning da?
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #3 på: mai 15, 2009, 23:06:43 pm »

.
« Siste redigering: mai 09, 2011, 23:35:52 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #4 på: mai 16, 2009, 09:03:21 am »

Det var sånn på alle ja. Er original. Papirpakninga bygger jo litt den også da, og det mangla jo nå..
Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Einic
Supermedlem
*****
Innlegg: 773
Bosted: Røyken



Vis profil
« Svar #5 på: mai 16, 2009, 11:29:07 am »

Tynt lag med varmebestandig siliconmasse er mye brukt. Papirpakninger har en tendens til å "sette seg" etter en stund. Da mister du litt press på toppene.
Loggført
JooV
Seniormedlem
****
Innlegg: 292
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #6 på: mai 16, 2009, 15:35:29 pm »

ok, så da blir det som det var da, så dropper jeg papirpakningene? fikk svar på thesamba: "Steel rings may have been used to 'adjust' the deck height. DO NOT use the paper gaskets when you rebuild." Men fikk tips om å bruke noe pakningsstoff.

Har denne, RTV Ultra Blue:
http://www.permatex.com/products/Automotive/automotive_gasketing/gasket_makers/auto_Permatex_Ultra_Blue_Multipurpose_RTV_Silicone_Gasket_Maker.htm

Men burde kanskje hatt denne?, ultra copper:
http://www.permatex.com/products/Automotive/automotive_gasketing/gasket_makers/auto_Permatex_Ultra_Copper_Maximum_Temperature_RTV_Silicone_Gasket_Maker.htm
« Siste redigering: mai 16, 2009, 18:17:27 pm av JooV » Loggført

1969 T1 V-1915
2001 Chrysler PT Cruiser Limited
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #7 på: mai 17, 2009, 10:22:07 am »

.
« Siste redigering: mai 09, 2011, 23:35:34 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!