april 19, 2024, 19:01:36 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bremsesett, CSP eller Kerscher?  (Lest 1491 ganger)
Doka64
Supermedlem
*****
Innlegg: 566
Bosted: Lunde, Telemark



Vis profil
« på: januar 28, 2008, 19:39:17 pm »

Har tenkt å kjøpe skivebremser forran til bobla nå, men er usikker på om jeg skal handle fra CSP eller Kerscher.. Noen som har noen tips om hva som er best? Skal kanskje til Tyskland i påska så tenkte å svinge innom CSP, men Kercher blir litt for langt å kjøre, så da blir det å bestille itilfelle!
CSP settene kommer vel med papirer de også? Så ikke no om det på sida.. Står heller ikke noe om hvor mange hester eller toppfart de er godkjent for heller.. Blir calipper med 4 stempler.. Hvis noen har noen tips hadde det vært fint Glad Bremsesettene fra USA kommer vel uten papirer så da er det ganske uaktuelt.
Loggført

-72 Doka
-58 1200
-64 Doka
Madmartigan
Medlem
***
Innlegg: 148
Bosted: Trondheim



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 29, 2008, 08:57:14 am »

Denne skriver jeg under på. Lurer på akkurat det samme.

Har liksom aldri funnet ut hvor mye effekt CSP skivene er godkjent for...
Men det er beste valg om du fortsatt skal beholde 5/205 boltsirkelen etter det jeg har forstått.
En annen ting som er positivt med disse (slik jeg tolker det, men er ikke helt sikker) er at de kan monteres på original trommel-spindel. Man trenger ikke dropspindler. Noen må arrestere meg om jeg tar feil...

Men siden jeg allerede har investert i senkespindler for skive er Kerscher fortsatt aktuelt.
Med skiver på bakakslingen og 4 stemplers frontsett, leverer vel Kerscher godkjent opptil 200HK.
Må si det frister mest akkurat nå  Gliser
Loggført

Er utro med en Ford... - Kanskje VW en gang i fremtiden igjen!
bull
Seniormedlem
****
Innlegg: 324
Bosted: fredrikstad



Vis profil
« Svar #2 på: januar 31, 2008, 18:19:59 pm »

kerscher får du med tuv papirer,det samme gjelder vel ikke csp!?
Loggført
mags
Supermedlem
*****
Innlegg: 3531
Bosted: Sølvbyen



Vis profil WWW
« Svar #3 på: januar 31, 2008, 19:50:52 pm »

CSP front kit selges med TUV papirer, 100KW/136PS.
Ja det står klar tex i Catalogen dems.Med skiver bak 160ps.


Magne
Loggført

Good Work ain`t cheap
Cheap work ain`t good
Mags  90508914.
Turbo Haraune
Supermedlem
*****
Innlegg: 538
Bosted: Sandnes



Vis profil
« Svar #4 på: januar 31, 2008, 21:59:55 pm »

Problemet er bare det at i tuv papirene nevnes det ikke noen effekt overhodet. bare maks toppfart.
Har selv det største kercher settet som jeg kjøpte via csp.

BT må ha det i klartekst hva de skal godkjenne,og dersom effekt ikke er nevnt godkjennes det ikke.(har prøvd..)
Loggført
Karmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1057
Bosted: Kongsberg



Vis profil
« Svar #5 på: januar 31, 2008, 22:19:38 pm »

Problemet er bare det at i tuv papirene nevnes det ikke noen effekt overhodet. bare maks toppfart.
Har selv det største kercher settet som jeg kjøpte via csp.

BT må ha det i klartekst hva de skal godkjenne,og dersom effekt ikke er nevnt godkjennes det ikke.(har prøvd..)

Det finnes TÜV papirer på 200hk og det uten 4-stempla frontcalipere.
Loggført
ghia69
Supermedlem
*****
Innlegg: 635
Bosted: Bodø


Ghian min


Vis profil
« Svar #6 på: januar 18, 2012, 13:36:35 pm »

Problemet er bare det at i tuv papirene nevnes det ikke noen effekt overhodet. bare maks toppfart.
Har selv det største kercher settet som jeg kjøpte via csp.

BT må ha det i klartekst hva de skal godkjenne,og dersom effekt ikke er nevnt godkjennes det ikke.(har prøvd..)

Det finnes TÜV papirer på 200hk og det uten 4-stempla frontcalipere.

Hei.

Gammel tråd, men prøver.Hvor finnes dette? (TÜV-papairer på inntil 200hk)

Ghia69
Loggført

Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!