april 28, 2024, 16:44:46 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Ombygging til cab  (Lest 2375 ganger)
comictoon
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: tønsberg


Vis profil

« på: september 01, 2008, 19:19:38 pm »

Hei.
Jeg er ny her og trenger litt hjelp. Vurdere å kjøpe boble, så klart en eldre. Og deretter bygde den om til cab. Har jobbet som oppretter i ti år så har lært en del om bil. Men er den noen tråder her eller andre steder som har gjort det? Trenger litt start hjelp om slik at jeg ikke tråkker noen "feller"  Blunker håper på gode svar Glad
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #1 på: september 01, 2008, 19:21:24 pm »

Kjøp heller et roadsterprosjekt som allerede har fått taket kappet av... så slipper flere med helt tak å lide samme sjebne....
Loggført
comictoon
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: tønsberg


Vis profil

« Svar #2 på: september 01, 2008, 19:27:22 pm »

Kjøp heller et roadsterprosjekt som allerede har fått taket kappet av... så slipper flere med helt tak å lide samme sjebne....

Hehe.. Skjønner det. Men jeg skal drive oppælæring i forhold til oppretting og lakk. Derfor tenke jeg på noe enkel bil som den flotte bobla. Har hatt en før som jeg har pusset opp. Så skjøner frustrasjonen din
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #3 på: september 01, 2008, 19:32:54 pm »

Sitat

Hehe.. Skjønner det. Men jeg skal drive oppælæring i forhold til oppretting og lakk. Derfor tenke jeg på noe enkel bil som den flotte bobla. Har hatt en før som jeg har pusset opp. Så skjøner frustrasjonen din

Går an å drive opplæring på en bil med tak også... særlig siden du skrev at du ville ha av de eldre...
Loggført
comictoon
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: tønsberg


Vis profil

« Svar #4 på: september 01, 2008, 19:41:46 pm »

Sitat

Hehe.. Skjønner det. Men jeg skal drive oppælæring i forhold til oppretting og lakk. Derfor tenke jeg på noe enkel bil som den flotte bobla. Har hatt en før som jeg har pusset opp. Så skjøner frustrasjonen din

Går an å drive opplæring på en bil med tak også... særlig siden du skrev at du ville ha av de eldre...

Så klart gjøre går det ann. Men en ny bil er det ikke like enkelt siden de har selvbærende karosseri.. Og mulighet for godkjenning. Og for gutter\jenter på 16-18 er det veldig moro å gjøre noe så stort. Skjønner at du ikke liker tanken på dette. Håper noen andre kan hjelpe meg her..
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #5 på: september 01, 2008, 19:47:17 pm »

er redd det er mange med samme innstilling som Jon her... men kontakt Unneberg Bil, de solgte stivere med papirer til såkalt "safari-cab", dvs en cab uten all plast-driten som disse roadserene ble bygd av. De kan i alle fall oppdatere deg på dette med papirer/godkjenning.
Loggført
Fisk1
Medlem
***
Innlegg: 120
Bosted: Lillehammer/Gjøvik



Vis profil
« Svar #6 på: september 01, 2008, 19:47:59 pm »

Mitt forslag er at du gjør som du vil, uavhengig av hva andre folk sier. Glad
Lykke til!
Loggført

Altfor mange planer og altfor lite penger...
comictoon
Nybegynner
*
Innlegg: 6
Bosted: tønsberg


Vis profil

« Svar #7 på: september 01, 2008, 19:55:09 pm »

er redd det er mange med samme innstilling som Jon her... men kontakt Unneberg Bil, de solgte stivere med papirer til såkalt "safari-cab", dvs en cab uten all plast-driten som disse roadserene ble bygd av. De kan i alle fall oppdatere deg på dette med papirer/godkjenning.

Har full forsåelse med dere som tenker slik Jon gjør. Har tenkt å ta en som er forholdvis sliten og gjøre dette.. Tenker du på Unneberg i Tønsberg (slagen) ?
Loggført
Roy Grelland
Supermedlem
*****
Innlegg: 7126
Bosted: Nøtterøy



Vis profil
« Svar #8 på: september 01, 2008, 20:20:33 pm »

Ja jeg tenker på Unneberg i slagen, 33330606 og det er mange av oss som synes man har tatt livet av nok bobler, både til roadstere, bilcross og annet "moro", men som det ble sagt over her, så er det jo din bil Glad

Lykke til
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!