april 20, 2024, 12:24:31 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Turbo på orginal t4 motor?  (Lest 3569 ganger)
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« på: januar 30, 2008, 07:49:24 am »

Detta har jeg ikke greie på ,så vi satser på at noen har prøvd det før,eller veit om noen.Har en t4 motor som surrer og går i helt org stand,også er jeg så uheldig å ha et par 993 turboer liggende.Spørsmålet er,er det mulig å putte på en turbo og kjøre med feks.0,5 i trykk(eller mindre) og bare kjøre som vanlig?Savner et lite trykk på toppen kan man si. Gliser Detta skal da puttes i bussen,så hva slags gasser er best å bruke?(turboen er ganske liten)Hvis jeg ikke husker feil er det KKK24.
Her er det altså ikke meninga å bygge en værsting motor,men bare en med litt mere puff.
Loggført

Alt MÅ ned!!
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 30, 2008, 09:16:24 am »

det vil nok fungere overaskende bra.
bare få enten låst tenninga på noen grader lavere fortenning eller sett på fordeler med dobbelvirkende vakumklokke slik akkt du får ned tenninga under ladetrykk.
evt datatenning, MSD med retard.. etc.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #2 på: januar 30, 2008, 11:48:24 am »

savner litt mere i min 2 liter også.tenkt mye på det turbo greiene jeg å.
Loggført
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #3 på: januar 30, 2008, 16:19:24 pm »

Les Jonas Linder og Jonas Nordqvist sine tråder på zatzy.com og shoptalkforums.com

http://zatzy.com/showthread.php?t=244433&highlight=Jonas+nordqvist
Shoptalkforums er vist nede for tiden :-(

Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #4 på: januar 30, 2008, 18:05:47 pm »

det er forresten ikke kkk24 det er 16,så de er lettere og drive.Jeg har en til liggende Martin,men den trenger overhaling.Har ikke sjekka hva det koster ,men den har wetegate og det som trengs tror jeg.Noen som har tips om gasser til detta bruket?
Loggført

Alt MÅ ned!!
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #5 på: januar 30, 2008, 19:51:52 pm »

Fy fillern,det er en iherdig Svenske!
Jeg skal ikke ta av sånn som han så jeg tror ikke problemene vil bli så mange med et enklere bygge.(håper jeg!)
Loggført

Alt MÅ ned!!
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #6 på: januar 30, 2008, 21:00:44 pm »

savner litt mere i min 2 liter også.tenkt mye på det turbo greiene jeg å.
Du kan høre med Freddy! han har en liggende,han fikk den av meg for ett par år siden. Øyerulling
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #7 på: januar 31, 2008, 13:44:59 pm »

den snakka vi om i stad. hehe å kanskje over noen øl i morra å  Øyerulling
Loggført
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #8 på: januar 31, 2008, 13:46:12 pm »

det vil nok fungere overaskende bra.
bare få enten låst tenninga på noen grader lavere fortenning eller sett på fordeler med dobbelvirkende vakumklokke slik akkt du får ned tenninga under ladetrykk.
evt datatenning, MSD med retard.. etc.
detta her er jeg sugen på å gjøre men hva med forgasser.Hæ
Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #9 på: januar 31, 2008, 17:24:36 pm »

Har fått nyss om at det er flere måter å gjøre det på,det ene er trykk gasser  og det andre er å bygge en tett kasse rundt en gasser får å ha likt trykk inni og utenfor.Stemmer det ,dere som har greie på detta?Det er visst en del som bruker feks.Holley forgassere til større am cars.
Loggført

Alt MÅ ned!!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #10 på: februar 01, 2008, 17:05:08 pm »

å volvo? b20.

Loggført
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #11 på: februar 01, 2008, 18:14:38 pm »

Veit ikke helt,men jeg prøver å få sjekka opp flere muligheter
Loggført

Alt MÅ ned!!
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #12 på: februar 01, 2008, 18:26:13 pm »

ja gjør det. hva med saab 9000 turbo? litt eldre mod?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #13 på: februar 01, 2008, 19:57:55 pm »

det er en T-3 turbo og vil passe bra!
har hatt samme på en 2,1 WBX og det gikk flott.
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #14 på: februar 02, 2008, 01:10:38 am »

hva med gasser valg. fatter har noe holly greier men blir vel stort?
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #15 på: februar 02, 2008, 01:16:44 am »

da må du bygge om turbo hvi du skal ha sugeturbo.. pga tetninger
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #16 på: februar 02, 2008, 01:41:22 am »

hva slags gasser skal jeg bruke da. har en 32/36 weber liggende
Loggført
KnastenradUndKnotenblech
Supermedlem
*****
Innlegg: 7175
Bosted: Drammen



Vis profil WWW
« Svar #17 på: februar 02, 2008, 11:47:25 am »

da må du ha en gasser som kan bygges om til trykk system /blow trough
Loggført

-71 1302 Honda1000RR , -66 Variant WBX turbo , 89 -Westfalia California 1,9 TDI
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!