april 25, 2024, 19:02:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Erfaring med Biltemajekk???  (Lest 8562 ganger)
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« på: mai 26, 2009, 19:55:03 pm »

Hallå

Nokon som har sånn dar "hands-on" erfaring med denne: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=155015 ?? ?? ??

Eg trenger ein jekk, og eg skal IKKJE ha ein sånn farleg jalla mannskit som ikkje klarar å halde seg sjølv oppe i meir enn 10sek, og det eg ivertfall IKKJE skal ha er ein sånn som slepper ned i ein livsfarleg hastigheit..(ja eg har hatt eindel nestenulykker)

Så såg eg denne, og den ser mykje meir skikkeleg ut enn kva mykje av dei små lommejekkane er, så er det nokon her som har prøvd akkuratt denne?

Tistlo
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
52split
Seniormedlem
****
Innlegg: 394
Bosted: KRISTIANSUND


Strandbil


Vis profil
« Svar #1 på: mai 26, 2009, 20:01:07 pm »

Ikke det du spør om, men har gode erfaringer med denne som løfter tahoen på 2500 kg uten problemer!  Og mye billigere  Glad

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=492&iItemId=82778
Loggført

T1 1966
torpe_ulf
Medlem
***
Innlegg: 185
Bosted: fr.stad



Vis profil
« Svar #2 på: mai 26, 2009, 20:05:18 pm »

Hallå

Nokon som har sånn dar "hands-on" erfaring med denne: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=155015 ?? ?? ??

Eg trenger ein jekk, og eg skal IKKJE ha ein sånn farleg jalla mannskit som ikkje klarar å halde seg sjølv oppe i meir enn 10sek, og det eg ivertfall IKKJE skal ha er ein sånn som slepper ned i ein livsfarleg hastigheit..(ja eg har hatt eindel nestenulykker)

Så såg eg denne, og den ser mykje meir skikkeleg ut enn kva mykje av dei små lommejekkane er, så er det nokon her som har prøvd akkuratt denne?

Tistlo

kan annbefalles på det sterkeste,er stor fornøyd med den tåler sikkelig juling..godt kjøp
Loggført
Pål
Supermedlem
*****
Innlegg: 3941
Bosted: Teie / Tønsberg


Vestfold


Vis profil
« Svar #3 på: mai 26, 2009, 20:06:56 pm »

Pen løftehøyde i forhold til prisen
Loggført

Pål
- 1959 T1 Rag Top
(Ö\_!_/Ö)
I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #4 på: mai 26, 2009, 20:08:52 pm »

Det var en diskusjon om jekker tidligere på forumet mener jeg, og der ble det vell anbefalt å tappe av hydraulikkvæsken fra jekken og fylle på ny. Denne var visst ofte full i metallspon og allskens ulumskheter.
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
Race-buggy
Supermedlem
*****
Innlegg: 2840
Bosted: sørlandet


boblekameratene


Vis profil
.
« Svar #5 på: mai 26, 2009, 20:08:59 pm »

.
« Siste redigering: februar 05, 2011, 15:13:27 pm av Race-buggy » Loggført

Race-buggy.
black bullet-59 boble
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #6 på: mai 26, 2009, 20:11:22 pm »

Akkuratt den som 52split linker til er det eg har hatt dårleg erfaring med! den siger... + brå å sleppe ned.. det liker eg ikkje.. også vil eg heller ikkje ha sånne småjekker, sjølv om dei er billlie

Men er det nokon som veit korleis det er å senke ting med denne jekken? torpe ulf?
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
HKE
Supermedlem
*****
Innlegg: 960
Bosted: Ottestad/Hamar


Hans Kristian tlf 95718916


Vis profil
« Svar #7 på: mai 26, 2009, 20:15:22 pm »

Ikke det du spør om, men har gode erfaringer med denne som løfter tahoen på 2500 kg uten problemer!  Og mye billigere  Glad

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=492&iItemId=82778

Denne har jeg hatt i hvert fall over 10 år nå. Den løfter det meste. Det jeg liker best ved denne er at den er brei og stødig, har en brei og fin "løftepad" samtidig som den ikke er for lang. Den løfter en halv meter og det er nok for min del. Min lekker ikke! Båten min har stått oppjekka på denne en uke nå uten at den har lekket en millimeter. Hvis man er litt forsiktig når man skrur opp ventilen på den så går det fint å slippe bilen sakte ned også.

Anbefales!  Gliser
Loggført

VW 1956 T1

"It don't have to shine, to be fine!!"
Luftvw
Seniormedlem
****
Innlegg: 277
Bosted: Noreg



Vis profil
« Svar #8 på: mai 26, 2009, 20:24:04 pm »

Jeg skulle kjøpe jekk for mangen år siden og den gang fant jeg ut at jekkene var de samme i mangen tilfeller. Bare ulik lakk,navn og pris. Det samme gjelder ofte for kompressorer. Veldig vanlig man ser utstyr og verktøy kommer fra samme fabrikk men med ulik design/logo. Prisen kan skille på 1000,- av og til.
Loggført

Folkevogn er kjerra!
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #9 på: mai 26, 2009, 20:32:38 pm »

Vi har to biltema jekker. Den minste har vi hatt i sikkert 10 år, og den funker fortsatt kjempefint. Har også en stor som jeg er kjempefornøyd med Glad
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Anders Peder
Supermedlem
*****
Innlegg: 1276
Bosted: Brumunddal



Vis profil WWW
« Svar #10 på: mai 27, 2009, 10:47:54 am »

har hatt en slik biltema jekk siste 3 år. robust og solid sak.. løfter bra også.tett og fin..eneste negative at man må "jukke" mange ganger før du messom får den opp,den heiser seg hele veien.men feks "racing jekken" er raskere til å komme opp i høyde.

Loggført

Vw Boble type 1 1965
Opel Vectra 1.9 CDTI Opc Line 2007

tlf: 90738323
Lid
Supermedlem
*****
Innlegg: 1060
Bosted: Farsund



Vis profil
« Svar #11 på: mai 27, 2009, 10:51:04 am »

Litt på siden av temaet. Jeg har en jekk som er tom for olje. Har prøvd å fylle den uten hell. Det renner ikke noe ned i tanken. Er det er lufteskrue ett sted som må skrues opp også?
Loggført
Tony China
Seniormedlem
****
Innlegg: 274
Bosted:


49% Motherfucker 51% Son of a bitch


Vis profil
« Svar #12 på: mai 27, 2009, 11:17:34 am »

Det var en diskusjon om jekker tidligere på forumet mener jeg, og der ble det vell anbefalt å tappe av hydraulikkvæsken fra jekken og fylle på ny. Denne var visst ofte full i metallspon og allskens ulumskheter.

Hvis olja er full av metallspon er det ikke olja det er noe galt med..... da er det noe annet som ikke er bra..... jeg ville byttet ut hele jekken. På den annen side jeg har brukt jekker som har "seget" i mange år, men ingen personer har vært under noen av mine biler før støttebukken er på plass og jekken er fjærnet.... Å stole på en garasje jekk fordi den ikke siger er ikke å anbefale... men det kan gå bra...
« Siste redigering: mai 27, 2009, 11:34:59 am av Tony China » Loggført

Its not about the type of car you drive. Its about the size of the arm hanging out the window.....
JTWE
Supermedlem
*****
Innlegg: 2198
Bosted:


Vis profil

« Svar #13 på: mai 27, 2009, 11:28:55 am »

Metallsponet er nok fra maskineringen i produksjon, og neppe slitasje.

Hva kan gå galt med en jekk?

http://www.hyjacks.net/ani_extraction.htm

Les og lær, og så ser man hvor problemer og feil kan oppstå. Det er jo en utrolig enkel konstruksjon egentlig.

Har selv hatt den samme som Race-buggy, og aldri hatt problemer. Men klart, det er deilig å låne svigerfars monsterjekk med lang sadel osv...

Tistlo: sjekk at du stenger skruen skikkelig og at det er nok olje, og når du skal senke må du ha litt genlte-touch. Kan være at du har en mandagsjekk selvfølgelig.

Og for guds skyld! En jekk er IKKE sikkert å ligge under, uansett type og pris. KUN bukker gir deg noen grad av sikkerhet, og jeg legger alltid noen dekk under i tillegg.
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #14 på: mai 27, 2009, 14:57:18 pm »

Hmm virker som dei fleste er fornøygd med biltema jekken sin.. då må den eg lånte vera ein feilproduksjon... Men eg lurar på om ikkje eg bør gå for noko skikkeleg med ein gong.. tenker på Würth sjølvsagt.. kan få tak i det til innkjøpspris via fatteren på jobben hans, men ken av dei skal eg kjøpa? Har du nokon tips, Würthmannen??
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #15 på: mai 27, 2009, 14:59:05 pm »

har hatt en slik biltema jekk siste 3 år. robust og solid sak.. løfter bra også.tett og fin..eneste negative at man må "jukke" mange ganger før du messom får den opp,den heiser seg hele veien.men feks "racing jekken" er raskere til å komme opp i høyde.



Har denne her selv og er sånn passe fornøyd. Den jekker opp bra og holder seg der den skal men den slipper ned alt for fort og så blir det fort slarke i tannhjulene på bunnen av stanga/håndtaket.
Kjøpte denne jekke i 2002 og har brukt den mye siden men har tenkt på å kanskje skaffe en hvor jeg kan senke sakte ned og kanskje også mulighet for å senke bare litt i gangen. Lettere å sette en rusten bil på bukker da Glad
Loggført

raaen
Supermedlem
*****
Innlegg: 3603
Bosted: Darbu, Øvre Eiker. tlf. 99615690


Vis profil

« Svar #16 på: mai 27, 2009, 19:50:00 pm »

legg på noen kr. og kjøp en Nike jekk. Har brukt samme jekken nå i 30 år.  90 cm i løfte høyde. Glad
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #17 på: mai 27, 2009, 20:17:00 pm »

Takk for tipset Hans Petter!

Virker som dei Nike jekkane er brukanes! Ikkje såååååå dyre heller.. Har no sendt mail til Würth for priser på dei jekkane som dei har.



* nike.jpg (43.81 KB, 786x401 - vist 381 ganger.)
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Atmobil
Supermedlem
*****
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....



Vis profil
« Svar #18 på: mai 27, 2009, 21:36:25 pm »

De der ser ganske bra ut ja. Er det Wurth som har de?
Loggført

JFP
Supermedlem
*****
Innlegg: 967
Bosted: Bærum



Vis profil
« Svar #19 på: mai 27, 2009, 21:59:56 pm »

Takk for tipset Hans Petter!

Virker som dei Nike jekkane er brukanes! Ikkje såååååå dyre heller.. Har no sendt mail til Würth for priser på dei jekkane som dei har.

Nå er du på rett spor, Tistlo. Ikke kjøp billig jekk er mitt råd. Du løfter ofte!
Denne kan leses:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,4800.0.html
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #20 på: mai 27, 2009, 22:48:35 pm »

TAKK for linken!!!

Valget står no mellom Den blåe "Gigant" jekken frå Luna, eller "Nike" jekken frå luna, eller Würth sin store raude.

Eg vil altså ha ein som løfter høgt! rundt 80cm sånn att motorskifte går som ein leik. ein stabel med tofir er ikkje å anbefala mellom jekk og bil..

MEN nå som eg oppdaga Luna så fant eg ut att fatteren kan kjøpe alt dei har gjennom jobben, derfor skal det no forskast på prisar!

Takk for hjelpa, no vert det snart jekk på meg Glad
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
Der_Butzelmann
Supermedlem
*****
Innlegg: 1104
Bosted: Nærbø


The fart alone is`nt leathal, it`s the smell!


Vis profil
« Svar #21 på: mai 28, 2009, 11:54:50 am »

har hatt en slik biltema jekk siste 3 år. robust og solid sak.. løfter bra også.tett og fin..eneste negative at man må "jukke" mange ganger før du messom får den opp,den heiser seg hele veien.men feks "racing jekken" er raskere til å komme opp i høyde.



Har selv hatt denne ett par-tre år, og har også gode erfaringer med den. Som nevnt må du pumpe relativt mye i forhold til løftebevegelsen, men ellers tight å fin.
Loggført

-73 1303S WBX
-69 Buggy, kort
-91 T4 Multivan
-04 Touran
RZR-Jånni
Medlem
***
Innlegg: 222
Bosted: Lier (Litt Bergen)


Regenstadt.com


Vis profil WWW
« Svar #22 på: mai 28, 2009, 12:15:34 pm »

Jeg har den jekken til Biltema som du spør om Tistlo. Fungerer helt supert. Og min har fått litt juling og..
Loggført

Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika "Stivikken"
74 1303S Big
77 Doka
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!