mars 28, 2024, 12:08:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Familiens prosjekter (far og sønn)  (Lest 113364 ganger)
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #300 på: mai 13, 2010, 16:45:26 pm »

det var leit MR. nå som den skraper veien så gått å  Trist  håper den er klar 24mai. da er det hobbykjøretøyenes dag på obs i sandefjord.
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #301 på: mai 13, 2010, 17:00:19 pm »

det var leit MR. nå som den skraper veien så gått å  Trist  håper den er klar 24mai. da er det hobbykjøretøyenes dag på obs i sandefjord.

Det er den garantert ikke! De rekker jeg aldri.....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #302 på: mai 13, 2010, 17:02:19 pm »

da sier vi 20 juni da.....   Øyerulling
Loggført
Beetlemaniac
Juniormedlem
**
Innlegg: 83
Bosted: Mysen



Vis profil
« Svar #303 på: mai 14, 2010, 06:25:58 am »

Den var drøy den forstillinga der  Sjokkert hvor får man tak i sånt eller har du laget selv??
Loggført

1954 Oval (Solgt)
1957 Oval (Solgt)
1959 T1 1600
1962 T1 1200
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #304 på: mai 19, 2010, 13:45:38 pm »

Etter intensiv jobbing med å finne en midlertidig motor til 58'n endte jeg igår opp med å "låne" orginalmotoren til fatters 61 modell.... nesten. Rakk å bestille pakningssett og en simring til 34 hesteren og var klokken 16.00 helt innstilt på at denne skulle inn i bilen.
Men.... så er det alltid noen snushaner i B.K.A VW Forbund som er gode til å søke opp deler.... så imorgen kveld reiser jeg og mulegutten til larvik for å hente en overhalt 30 hester fra ca juni/juli 1957. 4 måneder eldre motor enn den orginale kan jeg fint leve med en stund Blunker Motoren som skal hentes er linjeboret og har ny veiv. Nye råder, nye rådelager, nye støtstenger og rør og nyoverhalte topper med nye ventiler og hele sulamitten. Ny clutch står også på. Jobben er gjort hos Larvik Motor AS. Så når denne kommer hjem skal det i praksis bare være å bytte olje og oljeskiftpakningene under, montere på eksospotta jeg har (varmepotter og spjell følger med den nye), flytte over gasser med luftfilter og ta noen av tenningsdelene på min gammle over på den nye. Trolig bytter jeg også bensinpumpe, da den jeg har fikk ny membran for kort tid siden og samme gjelder trolig også dynamoen. Den gammle min ble overhalt for et år siden.

Vipps..... flat lommebok og kjørbar bil igjen. Er ikke det normalt?
« Siste redigering: mai 19, 2010, 20:36:20 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Kjell Roar
Supermedlem
*****
Innlegg: 4182
Bosted: Sandefjord, ved Ekeberg grill & camping...


Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...


Vis profil
« Svar #305 på: mai 19, 2010, 14:02:21 pm »

Høres flott ut!  Glad

Kommer ikke over sånt så ofte.
Loggført

Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert

Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #306 på: mai 19, 2010, 14:28:09 pm »

Høres flott ut!  Glad

Kommer ikke over sånt så ofte.


Finn.no Blunker

Jeg fikk ikke opp noe når jeg søkte men en annen høyt respektert B.K.A broder fant veien i jungelen.....
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #307 på: mai 19, 2010, 19:39:50 pm »

Vipps..... flat lommebok og kjørbar bil igjen. Er ikke det normalt?


helt normalt  Gliser
Loggført

Seaside VW Klubb
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #308 på: mai 19, 2010, 19:43:53 pm »

Takk for sist. Alltid moro å se disse forumskarene live! De ser aldri ut som man tror Blunker
Gleder meg til å få bilen på veien igjen, men kommer ikke til å forhaste meg. Har lyst til å gjøre motoren litt fin før jeg setter den inn. Må jo det når resten av bilen er så flott??
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #309 på: mai 19, 2010, 19:46:12 pm »

Vipps..... flat lommebok og kjørbar bil igjen. Er ikke det normalt?


helt normalt  Gliser
Skeptisk tom safe og fortsatt ikke kjørbar Blunker Men arttig at Mr har fått seg motor, gleder meg til den 20juni, så jeg kan se nærmere på denna Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #310 på: mai 19, 2010, 19:57:50 pm »

Med mindre du liker dårlig finish vil du bli skuffet Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #311 på: mai 19, 2010, 20:20:07 pm »

Har tatt litt bilder av bilen mens den står landfast.......
Synes i det store og hele at den ser uforskammet bra ut Blunker















« Siste redigering: mai 19, 2010, 20:37:08 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #312 på: mai 19, 2010, 20:27:05 pm »

Og her kan dere jo sikte.....
Jeg synes jeg kom utrolig heldig fra smellen min for noen år siden. Krøstet jo skjermen på høyre side ganske greit..... Har tatt vare på den til skrekk og advarsel. Skjermen som står på her er jeg evig takknemmelig Wide5 for! Ble ganske mye jobb på den, men sluttresultatet ble så vidt jeg kan se bra. Den ble rustsveiset, og felt inn litt nye biter på både den ene og den andre plassen. Og ikke minst satte jeg inn ei lyktepotte med stålføring til ledningene. Måtte også bytte deler av falsen som potta er sveiset til. Den ble ikke helt perfekt i formen når jeg monterte den på bilen, men etter å ha banket inn hjulbuen ved siden av lykta med planke og ei "lita" slegge (5 kilo Gliser) ble den fin. Banket inn og dro ut i flere timer før jeg ble fornøyd....



« Siste redigering: mai 19, 2010, 20:38:36 pm av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Thoresen
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 4336
Bosted: Horten


Ække laft før du henger igjen på brosteinen


Vis profil
« Svar #313 på: mai 19, 2010, 21:10:27 pm »

Dritt fete felger å bil, bare synn framhjula sitter mitt under bilen, men smaken er som baken Blunker
Loggført

Visse biler kler bare ikke høyde
www.telehiv-jumpers.com




Proud member of Senkemafia'n.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #314 på: mai 24, 2010, 22:41:57 pm »

Fint med fridager fra jobb!
Idag fikk jeg plukket ut den gammle motoren og demontert alle deler som skal flyttes over til den "nye".
Bilen kunne teoretisk vært på veien igjen i morgen, men jeg oppdaget to skruer i viftehuset på den nye motoren som ikke skal være der. Ser ut som at noen har skrudd på et skilt eller noe med veldig små karoseriskruer. Så da blir det litt sveising og lakk....... Og så er det jo da sånn at det ene tar det andre og resultatet er nok at den nyoverhalte motoren også vil bli delvis "nyovermalt". Den vil bli detaljert opp etter eget hode med en blanding av blank og matt sort på blekkdelene.
Da blir det vel fort sånn at bilen ikke ser veien igjen før om et par ukers tid hvis jeg kjenner meg selv rett Glad
I første omgang setter jeg den "nye" 30 hesteren inn i orginal utførelse, men over tid kommer jeg til å bygge om til doble gassere. Skal bruke noen gammle TDE innsug som jeg låner av T2Dag som mal. Så lager jeg stagsett etter eget hode. Kommer nok til å smugtitte litt på Wolfsburgwest sine Okrasa kitt også for innspirasjon. Hva jeg ender opp med hva angår topper får tiden vise Blunker Jeg har en plan...... Etter å ha sett litt bilder i prosjekttråden til Mags om barndoor panelen har jeg fått lyst på et ovalt utblås i senter bak. Så jeg kommer til å modifisere et grenrør til å passe rett på en 30 hester med varmepotter. Så får kreativiteten styre derifra og ut. Bråk skal det uansett bli. Naboen har kjøpt Harley og det er nå min tur til å plage ham "litt" når det passer meg.... Igår sovnett ikke vesla før kl 00.30 (mot normalt 19.00). Løsningen ble å flytte senga hennes inn på et nyoppusset rom i kjelleren. Naboen er nyskilt og har også små unger. Neste gang det er hans helg med barn skal mini sove hos svigers og jeg skal "justere" boblemotor uten eksos. Bilen skal selvfølgelig stå så nære hans hus som mulig Gliser
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #315 på: mai 25, 2010, 19:40:04 pm »

What comes around goes around er det noe som heter ja, den en støy den annen verdt. Her er det morran 0630 fordi at naboen må jo parkere lastebilen vekk fra sin egen vegg, grunnet støy ved oppstart, hyggelig at vi skal få det isteden da....  Tvilende
Loggført

Seaside VW Klubb
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #316 på: mai 27, 2010, 07:48:29 am »

Da er jeg godt i siget med det utvendige på motoren..
Glassblåste der orginale innsuget (sugerøret?) og fant selvfølgelig et stygt rusthull.....

Her er hullet kappet ut til jeg kom frem til hel plate. Kappet en bit fra et nyere innsug som jeg tilpasset, felte inn og sveiset. Innsuget er nå lakkert matt sort med varmebestandig Quick spray. Orginaleksosen er også glassblåst og lakkert med samme lakken. Midlertidig løsning såklart siden jeg skal ha grenrør og to gassere Blunker Brum brum!
Planen er å sette inn den nye motoren i orginalutførelse først. Så passe på at alt virker som det skal før jeg eventuelt kaster bort tid på å bygge grenrør, gasser stag og innsug til en motor som mot formodning ikke går som den skal. Må testes først.
Ellers har jeg glassblåst noen kjøleblekk. Disse skal lakkeres blank sort. Viftehuset blir også lakkert opp, men dette er såpass bra at jeg kun våtsliper dette før jeg lakkerer. Det blir også blank sort lakk på luftfilteret og coilen. Festebraketten til coilen er levert bort for å få nytt el-zink belegg på. Jeg har også laget en adapter i aluplate for å feste coilen helt horisontalt på viftehuset. Tenkte det kunne være greit for å få bedre plass når jeg skal konstruere og bygge stag til gassere. Adapteren har jeg glassblåst for en litt grovere og gammel finish Gliser






Slik blir det Blunker
« Siste redigering: mai 27, 2010, 07:50:15 am av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #317 på: mai 27, 2010, 10:45:03 am »

..
« Siste redigering: juni 04, 2010, 10:55:08 am av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #318 på: mai 31, 2010, 07:03:27 am »

Hmmm.
Jeg får ikke gjort noe om dagen! Makan!!! I helga har jeg kun fått lakkert viftehus, bakre kjøleblekk og luftfilteret! Dårlige greier...... Men hvis pakkningssettet fra Unneberg kommer idag skal jeg prøve å få ut fingeren Blunker Fikk igjen festebraketten til coilen på fredag. Den ble nydelig med nytt zink belegg..... Har også gitt noen hjulbolter samme behandlingen.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #319 på: juni 04, 2010, 10:59:48 am »

Jobber i full motvind om dagen!
Jeg kjøpte følgende: Totaloverhalt: Linjeborret blokk, alle lager, nye stempler, ventiler, styringer. Ny clutch. Alt gjennomgått. Komplett motor med blekk og varmebokser........

Slik så den ut....



Nå ser den ut som ei sprengskisse Gliser

Høres jo flott ut, men når alt kommer til alt er det nok fortsatt best å gjøre tingene selv. Da vet du hva du har og du vet hva som er gjort, hvordan osv.

Denne motoren manglet i utgangspunktet kun forgasser og påfyllingsrøret for olje, samt at det var en sprekk i innsuget. Og den hadde et meget snedig laderele. Men ved nærmere ettersyn oppdaget jeg at den "nye" clutchen ( som ikke er helt ny ) var montert feil på. Styringene som skal sentrere den på svinghjulet bommet og greia sto derfor skjevt på. I samme rennet oppdaget jeg at varmespjella under var montert slik at de ville komme i klem melom girkasse og motor ved montering. Når disse var demontert dukket det selvfølgelig opp mye rust i både spjella og varmepottene. Selger sa at det lakk olje ut midt under motoren. Her var det en løs tappeplugg uten pakning og sila var kun montert på plass med pakkningsstoff og ikke pakkninger. Makan til klin! Når jeg omsider fikk av denne gørra, var sila vrak og jeg oppdaget at lokket under ikke var rett. osv osv....... Så nå til helga åker toppene av. Dette fordi det ikke er satt inn riktige tettninger for støtstangrørene. Og hvilke nye overaskelser finner jeg da tro? Forøvrig sto det bensinpumpe som var full av tykk olje og smuss inni der hvor bensinen normalt sett bor. Pluggledningene var satt på men hadde INGEN kontakt da disse var revnet i overgangen melom ledning og hetta som du trer på pluggen. Og mere moro kan nevnes...
Jeg hadde nok spart mye på å heller overhale min gammle motor, men ble fristet av tanken på å putte inn en ferdig overhalt motor å fortsette sesongen. Når skal jeg lære??
« Siste redigering: juni 04, 2010, 11:49:20 am av Mr. Empiboy » Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #320 på: juni 05, 2010, 13:11:29 pm »

denne kjerra er kuuul
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #321 på: juni 06, 2010, 22:04:28 pm »

Sånn. Da er jeg ennå lengere unna å få kjørt boble denne måneden! Den "nyoverhalte" motoren er nå delt opp HELT. Støtstangrøra manglet tettninger og som siste kronen på verket er at røret som skal gå ned i oljesila er montert så til de grader feil at det ikke treffer i det hele tatt! Vi snakker flere centimeter feil! Det positive er at motoren er totaloverhalt som selger sa, men den er skrudd sammen veldig feil og heldigvis aldri startet etter dette. I følge en lokal motorguru som så på den tidligere idag, er det bare å sette delene riktig sammen igjen. Mr. Motorguru har laaaaang erfaring med motorer, så når han foreslo at vi skulle pakke alle delene inn i bilen hans sammen med noen høvdinger så slo jeg til. Bedre det enn at jeg selger unna bil og div motorer i deler fordi jeg blir lei. Jeg er nesten der nå. Angrer bittert på at jeg ikke solgte bilen i vinter når jeg hadde mulighet. Dealen er at jeg GARANTERT får motoren tilbake innen utgangen av denne måneden. Da er det for meg å skru på blekk, dynamo osv og inn i bilen Glad Rosinen i pølsa er at alle deler som skal monteres på er så godt som strøkne, og det er med på å holde motet oppe.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Gullik
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1779
Bosted: Kragerø.....Norway.....


59 T1,64 T1og 65mod 215


Vis profil
« Svar #322 på: juni 06, 2010, 22:13:05 pm »

Da ser det jo ut som du i alle fall er å se på veien igjen i luftkjølt snart.
Loggført

Seaside VW Klubb
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #323 på: juni 07, 2010, 18:41:28 pm »

Da ser det jo ut som du i alle fall er å se på veien igjen i luftkjølt snart.


Nope. Fikk dommen nå å var opp å så på motoren........
Selger hevdet følgende:
-Linjeborret blokk
-Alle lager nye
-Nye stempler
-Nye ventiler og styringer
-Ny clutch.
-Alt gjennomgått.
-Komplett motor med blekk og varmebokser

Sannheten er mere slik:
-Blokk er ikke linjeboret, slitte lager og utslitt veiv (slarkette).
-Alle lager er gammle og utslitte/ ødelagt ved montering.
-Stempler og sylindere er gammle og har gått LANGT! Stempelfjærene er til å kutte av seg fingrene på.
-Nye ventiler og styringer, men toppene er sprekt.
-Gammel clutch med mange mil igjen.
-Alt gjennomgått og ødelagt etter beste evne.
-Komplett motor hvor det meste er vrak eller slått i stykker. Komplett med blekk og varmebokser. Sistnevnte trenger ca 5 timer med rustsveising.......'
-Må også nevnes at blokka bærer preg av å ha vært lagret lenge utendørs. Den er sterkt korodert på de utroligste steder. Særlig ille er det i overgangene melom blokk og sylindere.

Dette er sannheten. Desverre.
Jeg legger to gassere og grenrør på hylla inntil videre. Nå må jeg først konsentrere meg om å få en motor inn i bilen.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Erlend / bug66
SCC Event
Global moderator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5823
Bosted: Oslo, Briskeby


ass UP nose DOWN, rip the tires


Vis profil WWW
« Svar #324 på: juni 07, 2010, 19:05:44 pm »

Sjekk kjøpsloven:

§ 17. Varens egenskaper.

(1) Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

(2) Dersom annet ikke følger av avtalen, skal tingen:
(a)   passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til;

(b)   passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, unntatt når forholdene viser at      kjøperen for så vidt ikke bygde på selgerens sakkunnskap og vurdering eller ikke hadde rimelig grunn til å gjøre det;

(c)   ha egenskaper som selger har vist til ved å legge fram prøve eller modell;

(d)   være pakket på vanlig eller annen forsvarlig måte som trengs for å bevare og beskytte tingen.


(3) Tingen har mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene i paragrafen her.

så lenge det ikke har vært ett "solgt som den er" kjøp

etter dette kan du slenge §30 til §40 i bordet å kreve f.eks heving, prisavslag, omlevering, retting etc
Loggført

'67:
10.626@213,65 SCC2016
10.407@215,57 SCC2017
10.221@216,87 SCC2018

Norges raskeste luftkjølte gatebil?

'59:
Snart

Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #325 på: juni 07, 2010, 19:59:08 pm »

Takk for tips!
Jeg har snakket med selger tidligere idag og han ville betale tilbake hele beløpet hvis jeg leverte motoren i deler hjemme hos han Blunker
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #326 på: juni 09, 2010, 12:45:57 pm »

Da er ulykkesmotoren tilbakelevert til selger og jeg har fått refundert kronasjer...... Da er jeg tilbake til der jeg startet for tre uker siden! Ingen fremgang med andre ord.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #327 på: juni 10, 2010, 14:24:52 pm »

Nå skal jeg banne ordentlig i kirken!
Jeg setter inn en 34 hester i 58'n! Det er ikke bra...... Men fint som en midlertidig løsning. Funker den ikke blir det tidlig vinterlagring på bobla i år og hvis den funker så skyter sesongen fart igjen for min del Glad
Motoren trenger ny eksos og varmebokser. Fatter hevder å ha dette liggende samt en gasser med automatchoke. Så bytter jeg simring bak svinghjulet og setter på en ny clutch. Håper dette blir suksess. Alt er bedre enn å svi av lave, femsifrede beløp på en motor som i ettertid viser seg å være et vrak.
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #328 på: juni 10, 2010, 18:08:14 pm »

kratzende bobla kommer den 20 med andre ord  Sjokkert
Loggført
Mr. Empiboy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1928
Bosted: Skien. Og godt er det!



Vis profil
« Svar #329 på: juni 10, 2010, 21:17:48 pm »

kratzende bobla kommer den 20 med andre ord  Sjokkert

Jeg jobber med å få B.K.A's representasjonsvogn klar, men er neimen ikke sikker på om det går... Må ta noen snarveier både her og der for å bli ferdig. Noen som har en bra eksospotte til 34 hester å selge meg? Hvis ikke jeg får tak i dette blir det ombygd grenrør uten noe som helst etter flensen Blunker Potta som fatter skrøyt på seg var greit hullette etter at vi glassblåste den!
Loggført

Se nøye på det jeg skriver.
Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
Sider: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!