april 19, 2024, 22:14:52 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Familiens prosjekter (far og sønn)  (Lest 114315 ganger)
56 oval
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted: skien

Boden Kratzende Autos VW Forbund


Vis profil

« Svar #30 på: februar 02, 2008, 00:33:42 am »

Hmm eier vill ikke la seg kjenne hehe Rekker tunge
Holt jo på å kjøpe denne selv jeg
Loggført

T1 56
T1 63
passat 94
bmw 318 07
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #31 på: februar 23, 2008, 13:52:16 pm »

Her i skien er vel det meste av motivasjon for å skru på gammel rusten bil blitt borte! Hadde mye planer for vinteren, men ingenting har blitt gjort. Ligger en oppdelt forstilling i kjelleren som egentlig er helt klar for å sveises sammen igjen, men jeg gidder av en eller annen grunn ikke å fulføre noe av det jeg har begynt på. Eneste er vel kansje at jeg har fått satt i en tett bensintank. Og det måtte jeg true meg selv til å gjøre. Hva er galt?? Har noen der ute noen tips til hvordan man får fart på motivasjonen igjen??
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #32 på: februar 23, 2008, 21:36:41 pm »

Her i skien er vel det meste av motivasjon for å skru på gammel rusten bil blitt borte! Hadde mye planer for vinteren, men ingenting har blitt gjort.

Er akkurat sånn jeg har hatt det i vinter jeg også..... Kanskje det er noe med drikkevannet her i Skien Hæ
Var en liten bedring å spore i dag forresten, var innom verkstedet og skrudde sammen noen hyller ute i vårsola....DEILIG Kult
Skal prøve å leite fram noe arbeidslyst til å gjøre litt på Crew'en i løpet av uka...
« Siste redigering: februar 23, 2008, 22:16:49 pm av T2 » Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
FullGass
Supermedlem
*****
Innlegg: 567
Bosted: Tromsø


No Gas? No Fun...


Vis profil
« Svar #33 på: februar 23, 2008, 22:45:58 pm »

Her i skien er vel det meste av motivasjon for å skru på gammel rusten bil blitt borte! Hadde mye planer for vinteren, men ingenting har blitt gjort.

Er akkurat sånn jeg har hatt det i vinter jeg også..... Kanskje det er noe med drikkevannet her i Skien Hæ
Var en liten bedring å spore i dag forresten, var innom verkstedet og skrudde sammen noen hyller ute i vårsola....DEILIG Kult
Skal prøve å leite fram noe arbeidslyst til å gjøre litt på Crew'en i løpet av uka...
Hoy! Det må være noe i drikkevannet i Askim også...for det er det samme her. Maaaange planer men lite skjer. Hmmmm...tror ikke jeg kan hjelpe noen med motivasjon. Men som man vet: Over halve jobben er jo planlegging. Blunker
Loggført

- har ikke bil -
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #34 på: februar 24, 2008, 10:09:14 am »

Hmmm. Skummelt.
Kansje jeg bare får reise til unneberg å kjøpe noen nye deler.
Det pleier vel å virke ganske bra!
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
BT
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 1491
Bosted: Vestfold



Vis profil
« Svar #35 på: februar 24, 2008, 16:12:44 pm »

Hmmm. Skummelt.
Kansje jeg bare får reise til unneberg å kjøpe noen nye deler.
Det pleier vel å virke ganske bra!

Ja, og spør om å få ett glass vann der, for hvis det er drikkevannet som er kilden til bedre engasjement i garasjen så må det Tommy og Knut får i seg på jobben være gull verdt Blunker (iskald cola??)
Loggført

Member #1 /Spliths venner
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #36 på: februar 26, 2008, 10:18:44 am »


Her har oval prosjektet fått dører fra en 57 modell. Kjøpt av "56 OVAL" her på forumet. Har også fått en NOS forskjerm fra ca 1956-58, baklys, bunnplate fra en 57 modell, w lokk står foreløpig på 58'n min men det hører til dette prosjektet og litt annet stæsj har jeg fått samlett inn i løpet av vinteren. Planen er å ha denne klar som gave til konas 50 års dag om 20 år. Tror ikke det skulle være umulig Glad

Det jeg nå er på jakt etter er en bil jeg kan ta front og bakpart fra. Kansje en sliten roadster med utgangspunkt i en 50 taller hadde vært noe?
« Siste redigering: februar 26, 2008, 10:23:16 am av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #37 på: februar 27, 2008, 15:57:21 pm »

Etter som at "gamlingen" har kommet litt videre med prosjektet så legger jeg ut noen flere bilder her.


Baklys på plass.


Ny restaurerte steinsprutbeskyttere av en type jeg personlig ikke synes stort om, men finishen ble bra etter noen timer med oppretting og polering.


Her er ble det lys!


Ny krom på ramma og stolpen til vent. vinduet. Det gjør seg gitt!


Her er begge skjermene på.


"Maskinrommet" holder lik standard som det utvendige.


Og her et bilde av hekken. Fatter jobber med en ny type T-bars av gummiembalasje Gliser
« Siste redigering: februar 27, 2008, 16:00:21 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #38 på: mars 09, 2008, 12:49:13 pm »

Var hos Unneberg på fredag og fikk ordnet meg med nye hjul. Fristelsen ble i største laget, og kjøretur på flere timer i regn måtte til.
Hjula bygger altfor lang ut etter min mening, så her må det en smalere forstilling på. Har jo noe på gang der alerede så vi får se når den kommer på. Burde vel også hatt droppa spindler for å ikke få hjula så langt fremover i skjermene.


Så alt i alt er jeg fornøyd med hvordan felgene ser ut på bilen, men jeg er ikke fornøyd med hvordan de er "står" under skjermene. De må lengere inn og lengere bakover.

Har også fått handlet meg en anstendig T-shirt som jeg kan ha på når det skal cruises....
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #39 på: mars 09, 2008, 12:52:07 pm »

Og det orginale grå baklokket skal også på igjen i løpet av kort tid. Golf 1 med sort panser synes jeg er kult, men boble med sort ble jeg mindre fornøyd med. Så dette setter jeg i stabelen med deler som er tiltenkt prosjekt oval.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #40 på: mars 14, 2008, 08:51:29 am »

Empiboy: Har du bilde av motoren som er i bobla di? Vilsågjernese.
Loggført

LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #41 på: mars 14, 2008, 08:56:21 am »

Kler BRM super bra! Jeg er enig i at det patinerte grå lokket var penere. Mye penere Blunker
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #42 på: mars 14, 2008, 09:03:48 am »

Kler BRM super bra! Jeg er enig i at det patinerte grå lokket var penere. Mye penere Blunker

Agree'd
Loggført

empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #43 på: mars 14, 2008, 09:19:49 am »

Grått lokk er på plass igjen. Bilde av motoren er vel ikke så interesant, men kommer snart.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #44 på: mars 14, 2008, 09:22:12 am »

Er det orginalmotoren?
Loggført

empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #45 på: mars 14, 2008, 09:30:14 am »


Jepp. Hadde litt trøbbel med at forgasseren fylte seg med "jørme" selv om jeg hadde bensinfilter under tanken, Så etter at dette bilde ble tatt har jeg byttet ut røret fra forgasseren til bensinpumpa med gummislange med filter. Det gamle røret ligger hjemme i esken med bevarte orginale deler. Kjøpte koblinger på tess med riktig gjengedimensjon og ender beregnet for å presse slange på. Filteret under tanken fjernet jeg og dette kombinert med ny membran i pumpa så går bilen som en rakett Glad
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #46 på: mars 14, 2008, 09:34:18 am »

Nydelig!  Gliser
Hvor mange hester er det i en slik motor?
Og er den god å kjøre? feks. i 70/80 sona?
Loggført

empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #47 på: mars 14, 2008, 10:05:24 am »

30 hk. Går greit i 100km/t på flatmark.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Varj
Supermedlem
*****
Innlegg: 1529
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #48 på: mars 14, 2008, 10:11:07 am »

Den er så sint altså. Godt å høre.  Gliser
Loggført

empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #49 på: mars 14, 2008, 11:13:39 am »

Ja her er det "høgperformanse" for alle penga! Så lenge alt er greit justert så er den brukbar, men noen racer er det vel milelangt ifra Glad Personlig synes jeg denne motoren er helt grei i forhold til de orginale DBS damesykkel bremsene som står på.
« Siste redigering: mars 14, 2008, 13:08:15 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #50 på: mars 29, 2008, 09:02:56 am »



Og nå har jeg ENDELIG fått tak i et slikt ratt som jeg har letet etter i hele vinter!
Rattet har feil tanning i senteret, men det løser jeg ved å bruke et nyere vw ratt hvor jeg da dreier ut spora og setter disse over til dette rattet. Så skal metallet glassblåses og ringen pusses. Rattet blir lakkert i en grå hvit farge og med sølv eiker (så nære krom jeg kommer). Har faktisk lurt på å prøve med krom folie. Får se hva som blir best.


Her bilde også med donorrattet.

Moroa begyner med i dreibenken idag Glad
« Siste redigering: mars 29, 2008, 09:04:32 am av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #51 på: mars 30, 2008, 15:11:42 pm »

Der tok jeg feil.
Jeg må ha et ratt fra boble produsert før 1959 for å få de rette spora i senteret. Noen som har?? Samme hvor bøyd, knekt, vridd ,skutt og ødelagt det er bare spora i senteret er hele. Kan jo eventuelt også bruke et nav fra et GT ratt.
Orginalrattet som jeg har i bilen nå er nemelig såpass bra at jeg ikke vil kutte i dette i biter.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Dag L
Supermedlem
*****
Innlegg: 3481
Bosted: Skien


Vis profil

« Svar #52 på: mars 30, 2008, 16:13:00 pm »

Har jo et par ovalratt her, Johan, men er såpass fine at de ikke burde dissekeres Øyerulling
Loggført

59' 23W Deluxe Beige Grey/Sealing Wax Red
65' Dobbelkabiner L 512 Velvet Green
74' 1300S L31 A Senegal red
74' 1303S L96 M Marathon met.
75’ 1303 L61 H Lofotengrün
86’ T3 Singelkabiner wbx L 90 D
86’ T3 Club Joker wbx Bronze met.
90' T3 Tristar Syncro wbx L 90 D
90 T3 Dobbeltkabiner 110 TDI
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #53 på: mars 30, 2008, 22:45:03 pm »

Enig i at bra ratt ikke bør ødeleges. En mulig løsning er jo å kjøpe et nytt rattnav som passer og sage opp dette, men jeg håper først og fremst på å finne et skrøpelig ratt som jeg kan plukke splines'n fra.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
anders.
Supermedlem
*****
Innlegg: 1926
Bosted: tønsberg



Vis profil
« Svar #54 på: mars 30, 2008, 23:27:02 pm »


Jepp. Hadde litt trøbbel med at forgasseren fylte seg med "jørme" selv om jeg hadde bensinfilter under tanken, Så etter at dette bilde ble tatt har jeg byttet ut røret fra forgasseren til bensinpumpa med gummislange med filter.

jeg satte et (biltema) filter der jeg å , det sprakk og dusja ned hele fordeleren , det brant godt Tvilende . så jeg flytta det til under bilen over drivarma . ser mye bedre ut å. jeg hadde sikkert maks uflaks med det filtere . men skal aldrig være for sikker heller .
forøvrig fete biler dere har
Loggført

1 up
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #55 på: mars 31, 2008, 07:16:03 am »


Jepp. Hadde litt trøbbel med at forgasseren fylte seg med "jørme" selv om jeg hadde bensinfilter under tanken, Så etter at dette bilde ble tatt har jeg byttet ut røret fra forgasseren til bensinpumpa med gummislange med filter.

jeg satte et (biltema) filter der jeg å , det sprakk og dusja ned hele fordeleren , det brant godt Tvilende . så jeg flytta det til under bilen over drivarma . ser mye bedre ut å. jeg hadde sikkert maks uflaks med det filtere . men skal aldrig være for sikker heller .
forøvrig fete biler dere har

En vekker det der Sjokkert
Jeg har fått tak i et gammelt glassfilter, som jeg hadde tenkt å skru fast i karoseriet ved siden av motoren og legge kobber rør til og fra dette. Har også kjøpt nye rør fittings fra wolfsburg vest. Dobbelt sett. Men denne jobben stagnerte sammen med at jeg rota bort disse.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #56 på: april 02, 2008, 19:24:00 pm »



Her er rattet grundet, og problemet med å finne et dårlig nok ratt til å plukke senteret fra løste jeg ved å tenke i helt nye baner.
Jeg dreide ut det jeg måtte i senteret på dette rattet og laget ei hylse av alu som jeg bare boret et 10mm hull i senteret på.
Denne har nå blitt levert til et firma som skal tråderodere ut nye splines for meg. Ergo ingen vw deler blir ofret i dette eksperimentet
Denne hylsa presser jeg inn når den er ferdig og sikrer den med en splint.

Nesten ingen forstår hvorfor jeg legger ned så mye arbeid i et så "kjipt" ratt (ikke jeg heller egentlig), det er nok ikke tiden, men det å jobbe seg mot toppen av et problem som gjelder her. Og et stort enklere ratt skal man vel lete lenge etter Glad
« Siste redigering: april 02, 2008, 19:29:48 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #57 på: april 02, 2008, 19:27:30 pm »

Horn knotten tenker jeg at jeg kjøper hos Trollstein som driver med volvo feltvogner. Disse er helt like de som også sitter i de orginale vw standard rattene. Eneste jeg gjør med denne er å lakkere den i samme grå/hvite fargen som rattet skal få. Volvo knotten regner jeg med at bare finnes i sort.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #58 på: april 02, 2008, 19:31:59 pm »

Drit tøft ratt dette da Blunker Skjønner deg godt jeg!
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #59 på: april 02, 2008, 19:37:40 pm »

Takk takk.
Dette rattet var et lite mareritt å få til å passe på bobla. Ikke bare pga senteret, men fikk også problemer med å ikke få rattet til å stå for langt ut på rattstammen. Her måtte jeg inngå et lite kompromi for å i det hele tatt kunne bruke dette rattet. Det vil komme ca 15 mm nærmere meg i forhold til det orginale rattet. Men hva gjør man ikke for å få den "rette" looken Hæ
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!