april 23, 2024, 09:05:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Familiens prosjekter (far og sønn)  (Lest 114431 ganger)
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #120 på: mai 09, 2008, 20:26:46 pm »

Utrolig!!
Reimhjulet som hot-shop gutta sendte meg var FEIL!!! Typisk!! Når man ringer å spør etter et reimhjul som er 100mm så er det jo ikke et på 108 jeg vil ha! Han jeg snakket med der på telefonen sa til og med at han målte det til å være 100mm. Jeg synes faktisk at 8 mm forskjell er ganske mye.

Pytt pytt..... og nok om det. Mulegutten hadde hjul på lager og bilextra skien hadde reim så da er faktisk greiene på veien igjen. Eller som det står skrevet bakpå panel'n til mulegutten: Dig it upp and drive it.......  Blunker
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #121 på: mai 23, 2008, 05:48:13 am »

Har kjøpt nytt emblem til nesa av Pål her på forumet. Men er det ikke litt for fint til å sette foran på denne utslitte bilen?



Slik ser det ut. Kult med alt som er annerledes. Noen som har litt historie ang dette kansje? Ser veldig nytt ut egentlig, men hvem vet?

Forøvrig blir det bare kjøring på meg om dagen. Driver derimot å kjøper inn litt spindler, lager og sway away's til vinterens forstillingsprosjekt. Da tenker jeg senkemulighetene bør bli uendelige
Bytte av klutchen og div tettninger i motoren også noe som skal gjøres samtidig.


Litt "safety equipments" Glad
Tape på lyktene og lær stropp fra håndtaket og rundt fangeren. Kjekt å ha når det (mot formodning) skulle gå litt fort!

« Siste redigering: mai 23, 2008, 05:51:49 am av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #122 på: mai 23, 2008, 05:49:52 am »

Den blå 66'n er fatters neste prosjekt.
Stakkars mann Blunker
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
FreddyB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2990
Bosted: Breim - Sogn og Fjordane


Toidi - men omvendt.


Vis profil
« Svar #123 på: mai 23, 2008, 05:51:08 am »

Bilen din ser badass ut, altså..  Kult
Loggført

Ikkje lenger billaus. Framleis idiot.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #124 på: mai 23, 2008, 13:34:37 pm »

Joa. Takk for det Blunker
Spørs vel hvor mye lengere jeg kan kjøre med den slik før bilen får det man ofte kaller et alvorlig rustproblem.
Men det er gøy så lenge det varer. Den blir lakkert i den orginale strato silver fargen når den tid kommer. Og da blir det nok resto look for alle penga. Skal til sørafrika å adoptere smårolling i forhåpentligvis innen dette året er over å da skal jeg se om jeg ikke kan få med meg et sett med rostyle felger (også kalt sørafrikanske sprintstar) i "koferten" på hjemturen. Det hadde vært stas. Det er en felg jeg foreløpig ikke har sett her hjemme. Men det finnes sikkert noen bortgjemt en plass.............. Ta gjerne kontakt hvis noen vet om eller har fire slike felger.
« Siste redigering: mai 23, 2008, 13:37:08 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #125 på: mai 30, 2008, 12:43:30 pm »

Varme og fint vær gjør at bobla er daglig ute på tur. Har fått inn bambus hylle og bensinkranforlenger. Begge deler er nesten et must. Sist jeg gikk tom for bensin bare stoppet den uten forvarsel. Og det å bøye seg ned under dashen på E 18 for å skru bensin kran i fart er vel neppe det lureste. Klønete at den ikke er lengere orginalt egentlig.





Eller bare få inn en bensinmåler først som sist.
« Siste redigering: mai 30, 2008, 13:08:25 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #126 på: mai 30, 2008, 17:07:51 pm »

Så fatteren din sitt prosjekt i folkevogn tidene Gliser
Så bra ut Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #127 på: mai 30, 2008, 20:21:35 pm »

Har han sneket seg inn der også?? For en luring...
Fatter er en meget spesiell person når det kommer til restaurering av bil. Han legger utrolig mye tid ned i å få ting til å se perfekt ut. Til og med der han sveiser rust skal en trent person jobbe for å se at noe er gjort i det hele tatt når han har lagt siste hånd på verket. Ting tar tid, men det blir veldig bra.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #128 på: mai 30, 2008, 20:33:24 pm »

Har du ikkje lest artikkelen endå? sidan da kom so brått på deg Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
JS
Supermedlem
*****
Innlegg: 2748
Bosted: Fredrikstad



Vis profil
« Svar #129 på: mai 30, 2008, 21:00:17 pm »

"Varme og fint vær gjør at bobla er daglig ute på tur. Har fått inn bambus hylle og bensinkranforlenger. Begge deler er nesten et must. Sist jeg gikk tom for bensin bare stoppet den uten forvarsel. Og det å bøye seg ned under dashen på E 18 for å skru bensin kran i fart er vel neppe det lureste. Klønete at den ikke er lengere orginalt egentlig."

Med litt trening vipper man kranen over med foten når man hører at motoren begynner å fuske. Så er det noen sekunder med litt spytting og harking før alt er som normalt og man ser etter nærmeste bensinstasjon. Blunker
Loggført
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #130 på: mai 30, 2008, 21:38:11 pm »

"Varme og fint vær gjør at bobla er daglig ute på tur. Har fått inn bambus hylle og bensinkranforlenger. Begge deler er nesten et must. Sist jeg gikk tom for bensin bare stoppet den uten forvarsel. Og det å bøye seg ned under dashen på E 18 for å skru bensin kran i fart er vel neppe det lureste. Klønete at den ikke er lengere orginalt egentlig."

Med litt trening vipper man kranen over med foten når man hører at motoren begynner å fuske. Så er det noen sekunder med litt spytting og harking før alt er som normalt og man ser etter nærmeste bensinstasjon. Blunker

Eller bare sitte helt avslappet med en hånd på rattet og en på hendelen under askebegeret. Fikk teken på "fotmodellen" men med bambus hylla i var det ikke like enkelt Blunker
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #131 på: mai 30, 2008, 21:40:58 pm »

Har du ikkje lest artikkelen endå? sidan da kom so brått på deg Osteaktig

Er ikke medlem av veteran vw klubben og fatter har foreløpig ikke ville låne meg bladet.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #132 på: mai 30, 2008, 22:23:08 pm »

 Osteaktig
Alle bør jo vera med i VVWK - det er jo tross alt orginalen / den fyrste i norge.
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #133 på: juni 02, 2008, 15:26:52 pm »

Varmen fører til at jeg får nye ideer. Idag ble det droppa støtfangerfester foran.









Vet ikke helt. Synes avstanden fra kykta til fangeren ble drøy. Men den ser mye lavere ut. Og det er jo bra.
« Siste redigering: juni 02, 2008, 15:40:09 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
HaraldL
Seniormedlem
****
Innlegg: 250
Bosted:



Vis profil
« Svar #134 på: juni 02, 2008, 16:54:59 pm »

Hehe...morsomt Glad Med et bilde rett forfra er det lettere å bedømme hvorvidt det ble for mye..
Loggført

x 1961 Type 1 Gulf Blue 'Hard Drop Bugs'
x 1984 Type 2 (T3) 1,6 TD
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #135 på: juni 02, 2008, 17:01:16 pm »

Nå kan du jo brøyta snø om vinteren og Osteaktig
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #136 på: juni 02, 2008, 17:28:41 pm »

Slik kansje??



Litt usikker foreløpig på om dette ble bra eller bare stygt. Hmmm..
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #137 på: juni 02, 2008, 17:33:00 pm »

Egentig ikke så lett å oppdage foe det utrente øyet. Men her på  forumet er det vel ingen som ikke er trent.....
Men fangeren gjemmer ikke lengere halve horngrillene og spissen på panseret slik den gjorde før. Godt jeg ikke senket de mere enn 40 mm. For det hadde nok ikke sett ut.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #138 på: juni 02, 2008, 18:11:24 pm »

det blev snygt jobbat ja...  Gliser
Loggført
Tistlo
Supermedlem
*****
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss


Wer will, der kann


Vis profil
« Svar #139 på: juni 02, 2008, 22:55:38 pm »

Lurer på om det ikkje hadde sett bedre ut UTEN eltaip på lyktene Øyerulling Hæ
Det du treng er svartlakkerte lyktegrillar Blunker
Loggført

-tlf. 97419035
T-Mek AS
LOBO
Supermedlem
*****
Innlegg: 6046
Bosted: Akershus



Vis profil
« Svar #140 på: juni 02, 2008, 23:28:55 pm »

Ny forstilling med dropp spindler + SA Sprints = YEAH!

Droppa støtfangere = ehhh naaaai. Ho blei så ful Osteaktig

juks Rekker tunge
Loggført

D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #141 på: juni 03, 2008, 09:10:39 am »

øøhm.... tror/vet at det trikset der ser bedre ut med USA fangere... nå ser det jo ut som du ha flyttet lyktene OPP!  Osteaktig
Loggført

Speed is no substitute for direction
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #142 på: juni 03, 2008, 12:06:22 pm »

Ser det. USA fanger jakten begynte igår Blunker
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #143 på: juni 04, 2008, 06:48:30 am »

Nytt bilde:



Dette bildet er litt mere i samsvar med hvordan det ser ut når man går rundt bilen. Men det er helt klart som JHU sier at dette vil funke best med US fangere.
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #144 på: juni 04, 2008, 06:50:21 am »

Ny forstilling med dropp spindler + SA Sprints = YEAH!

Droppa støtfangere = ehhh naaaai. Ho blei så ful Osteaktig

juks Rekker tunge


Pøøøh.
I min verden er alle knep godkjente Gliser
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #145 på: juni 04, 2008, 06:53:14 am »

Eller gjøre som enkelte andre??



Men det blir ikke aktuelt ser jeg..
Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #146 på: juni 04, 2008, 08:46:53 am »

Se der ja... det bor en djevel i den bilen også....!!
Jeg har en GRISEFÆL usa fanger om du skal ha...
Loggført

Speed is no substitute for direction
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #147 på: juni 04, 2008, 15:51:36 pm »

Syns faktisk ikke det blei gæli med senka fanger,men kanskje litt mindre så det er vanskeligere å se ,hadde vært noe?
Loggført

Alt MÅ ned!!
empiboy (Mr. Eikstad)
Supermedlem
*****
Innlegg: 796
Bosted: Skien


Senk hele bilen! ikke bare litt av den.....


Vis profil
« Svar #148 på: juni 04, 2008, 21:31:26 pm »

Idag har jeg lagt grublinga ang. US-fangeren på hylla og isteden fokusert litt på problemet med senterkoppene på forhjula mine. Vil jo helst ha kopper men de høye koppene man får kjøpt er jo så UTROLIG STYGGE!!!!
Så etter å ha fundert på dette i noen måneder så tok jeg mot til meg idag og besluttet at jeg skulle teste ut ideen min på en av koppene mine. Jeg dreide et stempel og ei dyne som jeg la koppen melom og inn i den hydrauliske pressa med stakkaren Blunker.



Og slik ble det når den kom ut igjen. 5mm høyere enn orginalen. Logoen på koppen tok faktisk heller ikke skade av dette. Den ser bulkette ut på bildet over men det må være gjennskinn fra noe. For de ble glatte å fine.





Og slik ble de på bilen. Vaieren til "hastighetsmåleren" slipte jeg av så mye jeg kunne uten å ødelege hullet hvor splinten står. Tror kansje at Senter koppen her ligger hårfint inntil vaieren, men koppen passet alikevel fint på felgen. Jeg ser ingen forskjell på høyre eller venstre side.
Anser dette som en suksess. Siden jeg nå har et verktøy å gjøre dette i så kan jeg påta meg å presse flere hvis noen har behov.
Koppene bak presser jeg imorgen da jeg synes de ble penere slik. Vil jo ha likt rundt hele veien. Og noen litt "unike" kopper er ikke å forakte. Er jo faktisk slik de burde sett ut når man kjøper de nye mener nå jeg. Tåpelig å selge deler til boble som i mange tilfeller ikke passer ordentlig. Men nå passer de Gliser Gliser Gliser Gliser
« Siste redigering: juni 04, 2008, 21:38:44 pm av empiboy » Loggført

B.K.A VW Forbund. Forbundet for de som er hardt rammet av bremseproblemer og rust.
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #149 på: juni 04, 2008, 21:50:31 pm »

Det ser faktisk skikkelig bra ut!
Loggført

Speed is no substitute for direction
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 17
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!