april 19, 2024, 02:49:18 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Split-plåt  (Lest 3032 ganger)
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« på: mai 28, 2009, 21:15:13 pm »

Jeg er hva jeg liker å kalle en periodeentusiast. Det går i rykk og napp med så å si alt, spesielt VW. Derfor er jeg ikke allid like godt bevandret hverken i miljø eller forhandlerjungel. Derfor, gi meg tips om følgende er De så vennlig:

Hvor kjøper jeg sveisedeler til split, (52-ikke zwitter)? Ja, med unntak av wolfparts da. De har ikke på langt nær alt det jeg trenger. her er smørbrødlista over det wolf ikke har som jeg trenger:

Komplette kanaler.
Nedre del av innerskjermer foran og bak, eller det som er å få av innerskjermer da.
Panser
Bakluke
Skjermer
Fangerfester


(Er front og bakplata fra wolf rett til min bil?)

Å herregud, kjenner at jeg egentlig ikke vil ha et svar engang, for detta blir sikker fryktelig billig...uøh. Kjøpe ferdigsplit i stedet? Neppe, for stor affeksjonsverdi i den jeg allerede har, og et løfte til en død mann.
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #1 på: mai 29, 2009, 06:40:35 am »

Skal du gjøre dette riktig, så er kort versjonen at ingenting av dette finnes i repro.... Bortsett fra at fra Woffe kjøper du fangerfester, front og bakplate og bunnen til kanalene. Det er riktig og glimrende. Alle bolt on deler handler du her på forumet eller hos andre suspekte norske entusiaster. Noe av de innerskjerm delene kan du vel finne og modde fra Wolfsburg West og Hookeys Panels i England. Kanaler er håpløst... Redd toppdelen av de du har eller finn en donorbil...
Loggført

SCREWDRIVER #2
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #2 på: mai 29, 2009, 09:18:31 am »

Hei!
Panser, bakluke inkl popenose, fangerfester har jeg
Bakplate, skjermer etc kan sikkert Thomas Tørjesen reparere dersom du har noen "fragmenter"
Butikken heter Norwegian Hammerworks. Han reparerer mine skjermer, og prisen er ikke avskrekkende.

Rune 97060985
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #3 på: mai 29, 2009, 09:57:35 am »

Som sagt over her, er ikke allt dette å få som ferdige deler til splitt. Alt i hjørnet mellom kanal/innerskjerm nede under baksetet må i prinsippet lages for å få det riktig.
Du kan selvfølgelig få noen til å lage dette for deg. Dette gjør at det er en helt annen jobb å sveise opp en splitt, enn feks en sein 60-taller mht til tilgang på sveisedeler og kostnad.

Men bilen fortjener selvfølgelig å bli sveiset opp riktig!
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #4 på: mai 29, 2009, 10:10:07 am »

Jeg er helt enig, hvis jeg noen gang skal få sammen denne bilen må det gjøres skikkelig. Hvis ikke kan jeg like gjerne kappe opp hele møkka og selge deler, men det er helt uaktuelt. Jeg har gitt et løfte. Det blir tidkrevende og helsikes dyrt for en som ikke kan platearbeid i det hele tatt, men en god start måtte da være å få tak i det som i det hele tatt er tilgjengelig av OK sveisedeler og evt. modde det som moddes må.

Takker for svar. Rune/BRM, kan du sende meg en PM og evt. bilder av de delene du har? Jeg synes ikke prisene hos Wolf er så avskrekkende, men org. skjermer går jeg ut fra er et ganske annet kapittel.

Når det gjelder interiør, så har jeg seter fra 54. Hva skiller disse fra 52?

Bilen er mørk blå, og bakelittdelene i dashen er mørk brun/rød/svarte eller hva. Hvilke modeller hadde hvitt og motsatt?

På siden, jeg trenger innendørs lagringsplass til minst tre biler i Kongsvinger området fra og med høsten 09.
« Siste redigering: mai 29, 2009, 10:11:45 am av Mangokid » Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #5 på: mai 29, 2009, 10:12:33 am »

På siden: Mango -> Ta deg en tur innom igjen....
Loggført

SCREWDRIVER #2
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: mai 29, 2009, 10:13:59 am »

Will do! Søndag? Passer det? Skal ta tog til Lillehammer utpå kvelden.
Loggført
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #7 på: mai 29, 2009, 11:05:57 am »

Inn fra siden:

Tror Mags har hatt inne noen kanalbunner fra Hookeys som er korrekte. Disse er HELE i motsetning til Wolfparts sine som er i flere deler. Hør med Magne... Ellers går det an å finne mye fin donorplåt i pre 60 biler til sveising (skjermfester, innerskjerm foran, innerskjerm bak etc.) Jeg brukte en del utkapp fra en 58 og en 65 til min zwitter og det passet som hånd i hanske. Ellers kan vel Split Man gi deg svar på det måtte lure på  Blunker

Lykke til med spennende prosjekt!
Loggført
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #8 på: mai 29, 2009, 11:15:19 am »

Dette gjør at det er en helt annen jobb å sveise opp en splitt, enn feks en sein 60-taller mht til tilgang på sveisedeler og kostnad.
Men bilen fortjener selvfølgelig å bli sveiset opp riktig!

Du er up shit creek om du har en sein 60-taller også... det som finnes av brukbar "repro" er BARE riktig til Mexico bobler av helt nyeste dato...
Loggført

Speed is no substitute for direction
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #9 på: mai 29, 2009, 12:36:40 pm »

Så det du sier er at noen burde stå frem og fortelle MER om Mexico boblas fortrinn. Den får tydeligvis ikke den spalteplassen den fortjener på forumet her  Gliser
Men hvorfor holder Veng i Danmark på å lage sveisedeler til Mexico biler? (Dette er på siden igjen føler jeg)
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #10 på: mai 29, 2009, 12:44:07 pm »

Så det du sier er at noen burde stå frem og fortelle MER om Mexico boblas fortrinn. Den får tydeligvis ikke den spalteplassen den fortjener på forumet her  Gliser
Men hvorfor holder Veng i Danmark på å lage sveisedeler til Mexico biler? (Dette er på siden igjen føler jeg)

Siden vi er på vei ut i skogen....og det er fredag og fredagstråd og alt:

For ca 10 år siden besøkte jeg Veng/klokkerholm-fabrikken i forbindelse med jobb. Veldig interessant. Prosessen for hvordan de kjøper originaldeler, for så å kopiere dem og lage nikkel-belagte betong-pressverktøy var "unik" og gav god forklaring i hvorfor ingen Veng-deler passer. Men dog - de har levd i mange år på å primært lage rustsveisedeler, og da i hovedsak skjermkanter til alskens biler. Fabrikkesjefen forklarte meg hvordan de nå(da) var iferd med å gå fra rustsveise-del markedet og over til crash-del markedet. Byttbare, billige framskjermer, bakhjørner og panser for utbytting på moderne "karosseriverksted" skulle bli hovedsatsning og veien inn i fremtiden, forklarte han. Så spurte jeg: - Blir det helt slutt på å lage skjermkanter og rustsveisedeler da? Hvorav han svarer helt alvorlig og uten en mine: - Neeeeida.... Det markedet tar aldri slutt...Så lenge det finnes Opel.

ROFL


(nå...10 år senere kan det vel nesten se ut som at de må tenke på helomvending, skal man tro de siste meldinger fra Detroit og Russeltheim.... men det er annen sak.)
Loggført

SCREWDRIVER #2
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #11 på: mai 29, 2009, 12:45:27 pm »

På baksiden og framsiden:

Jeg trenger også frontlykter og baklykter til samme bil, men støtfangere er jeg fortsatt usikker på. Trenger vel ikke nevne piler engang, og de er vel naturligvis ikke samme som på oval og sånn nymotens VW?
Loggført
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #12 på: mai 29, 2009, 12:53:07 pm »

Frontlykter er ikke sååå vanskelig... Symmetriske glass uten "NL"-merking. Bosch eller Hella.

Baklys....vanskelig og dyrt (April 1950-Oktober 1952): 3-5000,- for et par.

Piler...profilert, annerledes og dyrt (April 1950-Oktober 1952 (for eksportmodell)): 4-5000,- for et par.

Send sms ang søndag - mest sannsynlig hjemme, ihvertfall på formiddagen.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Knechten
Supermedlem
*****
Innlegg: 763
Bosted: Røyken



Vis profil WWW
« Svar #13 på: mai 29, 2009, 12:54:20 pm »

Delene du lister opp her kan skaffes like lett som til en hvilken som helst annen VW, det koster bare litt mer, men har stabil markedsverdi.
Dvs. at dette finner du 100% sikkert, mens gode svisedeler er del lenger i mellom  Blunker Sveis først, kjøp nipset etterpå....
Loggført
Dr. Ing. Brezelfürsten
Supermedlem
*****
Innlegg: 1358
Bosted: Ski



Vis profil WWW
« Svar #14 på: mai 29, 2009, 13:15:41 pm »

Seter fra 54 er mye rettere i ryggen enn til 52 (pre zwittere).
Lykke til med prosjektet!

Jeg er helt enig, hvis jeg noen gang skal få sammen denne bilen må det gjøres skikkelig. Hvis ikke kan jeg like gjerne kappe opp hele møkka og selge deler, men det er helt uaktuelt. Jeg har gitt et løfte. Det blir tidkrevende og helsikes dyrt for en som ikke kan platearbeid i det hele tatt, men en god start måtte da være å få tak i det som i det hele tatt er tilgjengelig av OK sveisedeler og evt. modde det som moddes må.

Takker for svar. Rune/BRM, kan du sende meg en PM og evt. bilder av de delene du har? Jeg synes ikke prisene hos Wolf er så avskrekkende, men org. skjermer går jeg ut fra er et ganske annet kapittel.

Når det gjelder interiør, så har jeg seter fra 54. Hva skiller disse fra 52?

Bilen er mørk blå, og bakelittdelene i dashen er mørk brun/rød/svarte eller hva. Hvilke modeller hadde hvitt og motsatt?

På siden, jeg trenger innendørs lagringsplass til minst tre biler i Kongsvinger området fra og med høsten 09.
Loggført

15A 1951
Det skal være ekte sorg når jeg dauer! Ikke ei krone igjen..
http://www.azurbrezel.blogspot.com
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #15 på: mai 29, 2009, 13:22:04 pm »

Delene du lister opp her kan skaffes like lett som til en hvilken som helst annen VW, det koster bare litt mer, men har stabil markedsverdi.
Dvs. at dette finner du 100% sikkert, mens gode svisedeler er del lenger i mellom  Blunker Sveis først, kjøp nipset etterpå....

Halleluja, amen og takk for i dag. Could not agree more.
Loggført

SCREWDRIVER #2
Hot Owl
Administrator
Supermedlem
*****
Innlegg: 5697
Bosted: Østlandet


Vis profil WWW

« Svar #16 på: mai 29, 2009, 14:03:32 pm »

Delene du lister opp her kan skaffes like lett som til en hvilken som helst annen VW, det koster bare litt mer, men har stabil markedsverdi.
Dvs. at dette finner du 100% sikkert, mens gode svisedeler er del lenger i mellom  Blunker Sveis først, kjøp nipset etterpå....

AMEN!
Hilsen kommende vintage gubbe
(skal ta meg av bilene som er mellom de M.Lund tar seg av og til nedre grense for hva splitman kaller "konge prosjekt"(så ingen føler seg truet))
Loggført

Speed is no substitute for direction
SplitMan
VSN
Supermedlem
*****
Innlegg: 3676
Bosted: Trønder i eksil



Vis profil
« Svar #17 på: mai 29, 2009, 14:06:04 pm »

Delene du lister opp her kan skaffes like lett som til en hvilken som helst annen VW, det koster bare litt mer, men har stabil markedsverdi.
Dvs. at dette finner du 100% sikkert, mens gode svisedeler er del lenger i mellom  Blunker Sveis først, kjøp nipset etterpå....

AMEN!
Hilsen kommende vintage gubbe
(skal ta meg av bilene som er mellom de M.Lund tar seg av og til nedre grense for hva splitman kaller "konge prosjekt"(så ingen føler seg truet))

Du kan jo starte med å feie for egen dør...... du har jo et kongeprosjekt av en 49(?)-modell in your own back yard...
Loggført

SCREWDRIVER #2
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #18 på: mai 29, 2009, 18:44:03 pm »

Jeg lover å sende bilder, men.... kan ta et par dager? Sender deg en PM

rune
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #19 på: mai 29, 2009, 18:49:41 pm »

Jeg lover å sende bilder, men.... kan ta et par dager? Sender deg en PM

rune

Tror nok det går bra! Thomas har GOD tid!! hehehe
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #20 på: mai 29, 2009, 19:11:31 pm »

Høh, jeg god tid? Det må jo bare være fordi du vil at jeg skal ha det da, så du slipper å kjøre oval uten dører Rekker tunge
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #21 på: mai 29, 2009, 19:13:54 pm »

Hehe! Jeg har jo donert noen fine dører til splitten! De er litt for korte, men det fikser vi med hønsenetting og sparkel!
Loggført
Mangokid
Seniormedlem
****
Innlegg: 261
Bosted:


Vis profil

« Svar #22 på: mai 29, 2009, 19:22:01 pm »

med de dørene dine trenger jeg ikke isjiasluker, hehe...
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #23 på: mai 29, 2009, 19:32:24 pm »

Trenger du split dører har jeg det også. Komplette med heis og orig sekurit vinduer+ heis.
Loggført
JonB
Supermedlem
*****
Innlegg: 2392
Bosted: Vestfold


Vis profil

« Svar #24 på: mai 29, 2009, 19:35:37 pm »

Trenger du split dører har jeg det også. Komplette med heis og orig sekurit vinduer+ heis.


Jeg trenger det! Har kidnapped Mangokid sine... Send meg gjerne pris på pm!
Loggført
brm
Supermedlem
*****
Innlegg: 556
Bosted:


Vis profil

« Svar #25 på: mai 29, 2009, 19:37:25 pm »

Jeg glemte, har sendt deg en pm
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!