april 16, 2024, 17:09:05 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Bay-busser mer populære?  (Lest 3727 ganger)
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« på: januar 30, 2008, 19:53:57 pm »

Er det bare jeg som er blitt mer oppmerksom på det nå som jeg eier en selv, eller er populariteten og interessen for Bay-busser på full fart opp?

Bare de siste par ukene er Berger blitt eier av en, Jøran har en (hvis han ikke har hatt den lenge da), Kai har brannbuss og Fast Freddy kjøpte nettopp en. Og det er bare jeg kommer på i farten.

Gleder meg til treffene til sommern jeg, håper å få sett de fleste på Volksfest, SCC eller Bug Run (eller hva nå sommerens utenlandske treff blir for min del). Og jeg må vel på Unneberg-jubileet, og Hum Bug og......
Loggført

1969 Militær-buss
KFS
Medlem
***
Innlegg: 110
Bosted: Tønsberg



Vis profil WWW
« Svar #1 på: januar 30, 2008, 20:08:53 pm »

er jammen meg noen Bay'er på Unneberg også Glad

Knut har jo hatt sin blå camper et pr år, Tommy har en 79 som snart er klar til lakk og vi jobber litt på en 72 singel cab

skal ikke se bort i fra att de blir å se på noen treff i sommer
Loggført

Karl Fredrik
har både telefon og mail !! vær snill ikke send PM
33 33 06 06 og mail karl@unneberg-bil.no

Steel can be any shape you want if you are skilled enough,
and any shape but the one you want if you are not.

http://www.unneberg-bil.no
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #2 på: januar 30, 2008, 20:16:46 pm »

Og du har jo en strøken T3-camper, men det kan vi vel ikke snakke om her uten at noen blir oppskjørta  Gliser Godt det ikke er en Volvo Glad
Loggført

1969 Militær-buss
Ove
Supermedlem
*****
Innlegg: 604
Bosted: M&R



Vis profil
« Svar #3 på: januar 31, 2008, 12:57:33 pm »

 Gliser

Jeg har også bay.. Deilig 72 mod....


* Image00012.jpg (43.03 KB, 635x480 - vist 180 ganger.)
Loggført


"De levde som ville dyr, de verken røkte eller drakk!"
Martin
Supermedlem
*****
Innlegg: 12506
Bosted: vestfold


Vis profil

« Svar #4 på: januar 31, 2008, 13:18:01 pm »

å jeg kjøpte min i juni 06, fra sjuke senga. Gliser skulle ha en bay.  Øyerulling


* Post-24-4869-martins_bay_0203132131.jpg (16.16 KB, 504x378 - vist 172 ganger.)

* 19-1 005.jpg (111.34 KB, 845x634 - vist 190 ganger.)
Loggført
Fast Freddy
Supermedlem
*****
Innlegg: 1493
Bosted: Verdal



Vis profil
« Svar #5 på: januar 31, 2008, 13:32:55 pm »

Artige biler dette. gleder meg til å starte med min. Har aldri hatt bay før, så det blir en ny opplevelse. Den skal jo få litt større motor og felger. Blir trekkbil til mine andre biler på treff og utstillinger. Og ikke minst når jeg skal på bane kjøring med min 911. En bay har jo god plass. Og med noen få grep kan man også få littv kjøre egenskaper.
Loggført

1979 Westfalia camper SOLGT
1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt
1987 Harley Davidson Softail
1971 Vw 1302s orginal cab solgt
1968 Vw Squareback
Member of Roof lifters garage og
Inntrøndelag Volkswagen klubb

Tlf 98891786
Kai
Nybegynner
*
Innlegg: 33
Bosted:


Vis profil

« Svar #6 på: januar 31, 2008, 14:49:42 pm »

Skulle gjerne ha møtt opp på treff jeg, hadde det ikke vært for at avstanden fra Svolvær til nærmeste treff antageligvis blir i lengste laget Glad Jo mer jeg ser på Martins Bay, jo mer usikker blir jeg på senking av bilen, den er jo rå.  Mye arbeid å senke? I så fall hva må skiftes ut? Tilgi min uvitenhet, dette er min første VW Glad, til nå har det gått i japser.
Loggført
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #7 på: februar 01, 2008, 23:43:01 pm »

Jakter på t2 selv om dagen og har sporet opp en luksusbuss i grei stand. 8 seter 2-farget og med det karakteristiske listverket rundt om.... Dealer pris om dagen... Noen som vet hva sånne kan være verdt?  Lengter etter min australskbygde '74 Campmobile jeg bodde i i 5 mnd for 7 år siden. Loffa rundt på New Zealand og hadde det helt topp i rimelig problemfrie 17500km på "feil" side av veien. Fast høyt tak, varmt og kaldt vann, dass, rock'n roll bed, 3-veis kjøleskap, oppvaskkom, gassgrill + 2 gassbluss, grei stereo og farge-TV. Kan anbefales...

Stian
Loggført
jå9
Juniormedlem
**
Innlegg: 71
Bosted: toten


for lita tid...


Vis profil
« Svar #8 på: februar 02, 2008, 00:47:48 am »

Har en bay singelcab som vi bruker i jobben på sommertid. I garasjen står en bay doka og vwacm har jo brannbilen som jeg også har brukt en kort sommer... herlige biler. 2 litere med masse morro! Blunker
Loggført

56 oval
66 panel
69 t1 - selges
73 sika
73 t1 jeans
94 t4 multivan
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #9 på: februar 02, 2008, 14:06:14 pm »

Jeg kjøpte min i november 07,driver på å få det ned.Det er den høyeste Bayen jeg har sett! den var 47cm til underkant a fanger foran,28cm nå ,og mer  ned skal den,må bare skjære opp  under setene først, for å sveise opp 6-7 cm  for å få mer klaring.
Loggført

Alt MÅ ned!!
riskyer
Supermedlem
*****
Innlegg: 824
Bosted: Skien


76 bay


Vis profil WWW
« Svar #10 på: februar 02, 2008, 14:07:49 pm »

her ern,forresten


* buss 007.jpg (224.24 KB, 3072x2304 - vist 159 ganger.)
Loggført

Alt MÅ ned!!
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #11 på: februar 03, 2008, 22:00:38 pm »

Er det bare jeg som er blitt mer oppmerksom på det nå som jeg eier en selv, eller er populariteten og interessen for Bay-busser på full fart opp?

Bare de siste par ukene er Berger blitt eier av en, Jøran har en (hvis han ikke har hatt den lenge da), Kai har brannbuss og Fast Freddy kjøpte nettopp en. Og det er bare jeg kommer på i farten.

Gleder meg til treffene til sommern jeg, håper å få sett de fleste på Volksfest, SCC eller Bug Run (eller hva nå sommerens utenlandske treff blir for min del). Og jeg må vel på Unneberg-jubileet, og Hum Bug og......
Anvendelige disse bussene,tar deg fram over alt, Kvitfjell i helgen

Og så fine og sove i da gitt Glad

 
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
Arild t1
Telehiv Jumpers
Supermedlem
*****
Innlegg: 882
Bosted: Horten


Vis profil

« Svar #12 på: februar 03, 2008, 22:22:53 pm »

Er det bare jeg som er blitt mer oppmerksom på det nå som jeg eier en selv, eller er populariteten og interessen for Bay-busser på full fart opp?

Bare de siste par ukene er Berger blitt eier av en, Jøran har en (hvis han ikke har hatt den lenge da), Kai har brannbuss og Fast Freddy kjøpte nettopp en. Og det er bare jeg kommer på i farten.

Gleder meg til treffene til sommern jeg, håper å få sett de fleste på Volksfest, SCC eller Bug Run (eller hva nå sommerens utenlandske treff blir for min del). Og jeg må vel på Unneberg-jubileet, og Hum Bug og......
Anvendelige disse bussene,tar deg fram over alt, Kvitfjell i helgen

Og så fine og sove i da gitt Glad

 
Var det kaldt?Hæ
Loggført

69 T1 nå uten WBX. Ferdig senket.Snart med 1915
Polo 2006

Mob 90875437

http://www.telehiv-jumpers.net/37860498
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #13 på: februar 03, 2008, 22:25:21 pm »

Åhhhh... HARDCORE Holmsen!! Seriøst, du sov i bussen? Var ikke det driit kaldt?

Jeg oppdaget isted at jeg har gått glipp av en telefon fra deg, er litt seint å ringe nå.

Hvis du fikk tak i motorluka kan jeg hente den imorgen etter jobben, eller hvis du skal på Frognerstranda på onsdag så kunne jeg evnt henta både deg og motorluka. Jeg vurderer å kjøre ut med brannbilen og la den stå til dagen etter.
Loggført

1969 Militær-buss
Bugster
Medlem
***
Innlegg: 216
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #14 på: februar 03, 2008, 22:33:40 pm »

Her er en til som akkurat har kjøpt seg bay.  Kult
-75 modell varebil, tre seter. Men med vinduer rundt hele. Lik den taiga-grønne som det ligger bilde av over her. Den trenger nye kanaler, en del bulk-retting, og full lakkering. Også generelt ettersyn. Men tror det er et godt utgangspunkt for restaurering. Det blir mitt langtidsprosjekt.

Jeg tror du har rett i at populæriteten er økende. Jeg synes det har tatt lang tid å finne en som var verdt å kjøpe, og da denne dukket opp, så klinte jeg til umiddelbart.

Jeg har aldri hatt noen luftkjølt VW før, og lite tysk i det hele tatt. Ønsket meg egentlig en fin Westfalia bay, men det er tydeligvis vanskelig å få tak i herover. De som har vært avertert blir borte på et blunk, og til priser som ikke henger på greip i det hele tatt etter min ærlige mening.
Loggført
OTO
Supermedlem
*****
Innlegg: 1966
Bosted: Gjøvik



Vis profil
« Svar #15 på: februar 03, 2008, 22:58:50 pm »

Åhhhh... HARDCORE Holmsen!! Seriøst, du sov i bussen? Var ikke det driit kaldt?

Jeg oppdaget isted at jeg har gått glipp av en telefon fra deg, er litt seint å ringe nå.

Hvis du fikk tak i motorluka kan jeg hente den imorgen etter jobben, eller hvis du skal på Frognerstranda på onsdag så kunne jeg evnt henta både deg og motorluka. Jeg vurderer å kjøre ut med brannbilen og la den stå til dagen etter.

Om Holmsen lå i bilen på Kvitfjell i helga er det vel likevel litt drøyt å møtes på Frognerstranda til onsdag! Ja, for dere har vel tenkt å bade??
Loggført

-T1 58' Restolooker
-T1 58' Vintage speed Judson Superchaged
-T3 80' Transporter (solgt)
-T3 58' Reimo camper (solgt)
-T3 88' Westfalia


http://www.vwnorge.no/index.php/topic,808.msg8010.html#msg8010
EspenX
Supermedlem
*****
Innlegg: 2092
Bosted: Oslo


Praise the raised


Vis profil
« Svar #16 på: februar 04, 2008, 00:20:39 am »

For Holmsen hadde sikkert ikke bading vært noe problem heller. For min del er det eneste iskalde og flytende elementet jeg har tenkt å være i nærheten av på onsdag iskald pils Glad (onsdagsmøte i Oslo VW Club)
Loggført

1969 Militær-buss
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #17 på: februar 04, 2008, 08:35:00 am »

Henting onsdag høres helt greit ut det Espen Glad

Bugster,,grattis med ny bil Osteaktig
« Siste redigering: februar 04, 2008, 09:04:00 am av holmsen » Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
holmsen
Supermedlem
*****
Innlegg: 2440
Bosted: oslo



Vis profil
« Svar #18 på: februar 04, 2008, 19:18:40 pm »








ps. Lisbeth håper dere la merke til at det lå to soveposer i bilen Gliser
Loggført

LOSEN Racing Team
Ultimate Street Bays
DVS-RACING
Medlem
***
Innlegg: 146
Bosted: Sørumsand



Vis profil
« Svar #19 på: februar 04, 2008, 21:11:39 pm »

Kult Jan! Snakk om å rule. Respekt... 

Stian
Loggført
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!