april 19, 2024, 18:50:10 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: rullemaling  (Lest 1899 ganger)
SLOWLYMAN
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: asper 2040 kløfta


oval 56


Vis profil
« på: mai 31, 2009, 17:21:47 pm »

hei har tenkt på rulling av bil å har hørt mye forskjellige fremgangsmåter...såh..hvis det er noen som har gjort dette med bra resultat så ville jeg blitt meget happy hvs du kunne fortelle litt om det og gi noen nyttige tips
Loggført

RING PLING!!! 94162850(mitt nr)
Filip/purity
Supermedlem
*****
Innlegg: 1446
Bosted: Karmøy og Oslo



Vis profil
« Svar #1 på: mai 31, 2009, 17:31:13 pm »

Sjekk ut denne tråden, mye god informasjon i den:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2255.0.html
Loggført

1967 1300 (solgt)
1971 1302 (solgt)
1967 1200
SLOWLYMAN
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: asper 2040 kløfta


oval 56


Vis profil
« Svar #2 på: mai 31, 2009, 19:36:44 pm »

takk
Loggført

RING PLING!!! 94162850(mitt nr)
SLOWLYMAN
Medlem
***
Innlegg: 139
Bosted: asper 2040 kløfta


oval 56


Vis profil
« Svar #3 på: juni 04, 2009, 22:25:43 pm »

etter siste strøk kan man da pusse å rubbe å polere...eller er det bare rubbing å polering?og hvor lenge etter siste strøk kan man rubbe
Loggført

RING PLING!!! 94162850(mitt nr)
tmatre
Supermedlem
*****
Innlegg: 875
Bosted: Rogaland - Klepp



Vis profil
« Svar #4 på: juni 05, 2009, 14:18:28 pm »

Våtslipe, rubbe og polere
Du må legge på nok lakk til at du kan "jobbe" for å få den slett.

Et tips når du våtsliper er å bruke en gummisparkel å dra av vannet og slipgørr av og til for å se hvorda du ligger an. Når du starter ser du fordypninger (appelsinskall) som blanke prikker, du er ferdig når det akkurat er jamt mattet.

Det er ikke så vanskelig på store flater, men vanskelig i kantene - lett å gå gjennom.
Lykke til
Loggført

"Under steer is when you hit the wall with the front of the car and over steer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you."
vw2034
Juniormedlem
**
Innlegg: 67
Bosted: nannestad



Vis profil
« Svar #5 på: juni 06, 2009, 22:43:25 pm »

Fra gammelt av lenge før trykk luft lakksprøyter og slike moderne annretninger.la man på lakken med pensel for og deretter våt slipe og polere opp glansen var mye jobb dette.men jeg har sett virkelige gammle veteran biler med meget bra lakk helt fri for apelsinhud og skimmer i lakken som alle nye biler har i dag.
Loggført

jimmern
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!