kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« på: juni 04, 2009, 15:44:24 pm » |
|
finnes porsche fuchs felger eller replika til 5x205 boltsirkel? (det er vel det jeg har på min 54 modell boble?)
jeg finner bare til 5x112 og 5x130.
|
|
|
Loggført
|
Thomas Kamrud Jahnsen Tveita, Oslo
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #2 på: juni 04, 2009, 17:42:34 pm » |
|
har søkt dem opp nå. synes ikke de ligner så veldig :S fuchs  american eagle fuchs  synd egentlig. men det finnes vel adapterer for å endre boltsirkel, evt bygge om til riktige tromler?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Reiel
Folkevognklubben
Supermedlem

|
 |
« Svar #3 på: juni 04, 2009, 17:46:56 pm » |
|
Jada... Adaptere finnes... Jøran,Unneberg og alle de andre selger sånne
|
|
|
Loggført
|
Mvh Reiel
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #4 på: juni 04, 2009, 17:50:22 pm » |
|
Jada... Adaptere finnes... Jøran,Unneberg og alle de andre selger sånne
De endrer sporvidden noe grasalt, så man bør ha god plass i skjermene, eller felger med høyt innpress om slikt skal benyttes
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #5 på: juni 04, 2009, 17:53:57 pm » |
|
jepp, jeg kan tenke meg at de ihvertfall endrer en tomme på hver side og det er dumt.
men å bygge om til riktig boltsirkel vil vel ikke endre noe. det er bare litt synd, for jeg elsker den store boltsirkelen. spørs om jeg må finne andre felger da.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
OTO
Supermedlem

|
 |
« Svar #7 på: juni 04, 2009, 21:56:15 pm » |
|
Syntes de eagle fuchs felgene var skikkelig fete jeg, ikke mange som har dem. Kunne godt tenkt meg de jeg  De hadde kledd bobla di Kammiz.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #8 på: juni 05, 2009, 07:54:46 am » |
|
hehe joda, men har googlet litt og søkt litt på samba osv.. ikke direkte lett eller billig å skaffe disse tror jeg . 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
LOBO
Supermedlem

|
 |
« Svar #9 på: juni 05, 2009, 10:13:44 am » |
|
Gå for stål!
|
|
|
Loggført
|
D e ikkje rust der d e hull... bare rundt kanten d!
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #10 på: juni 05, 2009, 12:06:12 pm » |
|
Gå for det som ser best ut uavhengig av materialvalg  . Se på bilen og monter det som DU liker og som DU synes vil se best ut.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #11 på: juni 05, 2009, 12:17:40 pm » |
|
hehe ja jeg kommer nok til å gjøre det.  men i første omgang blir det originalfelga med whitewalls og forhåpentligvis litt bredding av bakfelga.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
BeetleBug
Global moderator
Supermedlem

Hvilken makalös manick
|
 |
« Svar #12 på: juni 05, 2009, 12:32:56 pm » |
|
Det er en hyggelig kar her med en fin sort oval som har disse 5x205 fuchsene på bilen sin. Sjekk bilder fra SCC så finner dere sikkert bilen.
|
|
|
Loggført
|
10.41 / 1641 / 2015 - 2016.
- Det er lettere å ape enn å skape -
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #13 på: juni 05, 2009, 12:42:12 pm » |
|
Heldigvis vet ikke folk hva de snakker om.... Originale Fuchs felger bygger så å si bare inn. Alt som produseres av adaptere fra 5x205 er bare dritt... stansa tynnplate?? come on! De eneste adapterne som er verd noe som helst er HotOwl adapterne, som er CNC maskinert av verktøystål! De bygger 19mm ut og skjuler boltene med fuchsens eiker. En annen finesse er at de har akkurat samme størrelse som tromelen, og dermed er usynlige ved først øyekast. De er bare tilgjengelig på bruktmarkedet. Denne bilen har 6" (!) foran og 7" bak, begge deler montert med HotOwl 
|
|
« Siste redigering: februar 02, 2010, 15:16:32 pm av JHU »
|
Loggført
|
Speed is no substitute for direction
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #14 på: juni 05, 2009, 12:51:50 pm » |
|
Jeg hadde nok gått for de man får i butikk før jeg hadde brukt årevis på å finne et sett med disse egenproduserte. Og hva finnes av dokumentasjon på at disse HotOwl adapterene er så bra? Sikkert solide (og tunge) saker, men de er vel like ulovelige å bruke som de man får kjøpt fra forhandler idag? Og siden de fleste stålfelger er laget av 3-4 mm plate så hadde jeg ikke tvilt på at noen adaptere av samme tykkelsen stål hadde gjort jobben godt nok.
|
|
|
Loggført
|
Se nøye på det jeg skriver. Det jeg har skrevet, er det jeg mener. Hvis du finner ei linje med en annen betydning i melom det jeg har skrevet er det ikke min skyld.
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #15 på: juni 05, 2009, 13:13:33 pm » |
|
takk for informative svar begge to.
jhu: jeg synes de bygget for langt ut på det bildet, men det er vel da heller ikke innkorta forstilling på den kanskje.
ang hva slags adapterer som er best, har jeg ikke mye peil på. men hvordan kan man bruke et adapter som bare er noen få mm tykt? hvordan skrur man fast adapteret til felgen?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Kjell Roar
Supermedlem

Fra 55? Hadde ikke råd til noe nyere...
|
 |
« Svar #16 på: juni 05, 2009, 13:43:47 pm » |
|
jhu: jeg synes de bygget for langt ut på det bildet, men det er vel da heller ikke innkorta forstilling på den kanskje.
Meninga blant mange er at dekka skal bygge ut til skjermkanten. Penest så. Men står litt i veien for grisesenking. 
|
|
|
Loggført
|
Ovalen har 30hk @ 3400rpm, og gjør glatt 0-100 etterhvert
Andre hobbykjøretøy: CX500, Z1000A2, V7Sport, CB100
|
|
|
Jøran Larssen
Supermedlem

|
 |
« Svar #17 på: juni 05, 2009, 13:47:39 pm » |
|
Et annet alternativ for å få 5x130 boltmønster på eldre VW med 5x205 boltmønster, er (hvis man allikevel skal senke) å montere senkespindler beregnet for nyere skivebremser. Slike skiver med 5x130 boltmønster er som kjent hyllevare, og du vil samtidig få konvertert til skiver. Hjullager, calipere etc må også handles inn.
Bak bruker man tromler med boltmønster 5x130 til type 1 68-, som modifisereres ved å dreie dem ned.
På den måten vil Fuchs felgene være bolt-on. Havner da felgene for langt inne, kan man eventuelt benytte spacere for å finjustere.
Personlig er jeg skeptisk til adapterne som selges hos bl.a. Cip1, og det er vel eneste typen som finnes på markedet.
Hadde vi bare hatt Hot Owl!!
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #18 på: juni 06, 2009, 01:03:26 am » |
|
jeg liker at hjula står ganske langt inni buene 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Fast Freddy
Supermedlem

|
 |
« Svar #19 på: juni 06, 2009, 06:28:07 am » |
|
Har 2 stk Hot Owls tilsalgs. Tlf 98891786
|
|
|
Loggført
|
1979 Westfalia camper SOLGT 1973 Vw 1303 s German look prosjekt Solgt 1987 Harley Davidson Softail 1971 Vw 1302s orginal cab solgt 1968 Vw Squareback Member of Roof lifters garage og Inntrøndelag Volkswagen klubb
Tlf 98891786
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #20 på: juni 08, 2009, 10:17:28 am » |
|
ang hva slags adapterer som er best, har jeg ikke mye peil på. men hvordan kan man bruke et adapter som bare er noen få mm tykt? hvordan skrur man fast adapteret til felgen?
Denne bilen har ikke innkortet forstilling, men den er likevel senket så mye at man må tenke seg om når man kjører her i Vestfold. Jeg har lagt ved et bilde av selve adapteren. Om noen kjenner til en CNC operatør som ikke skal finansiere hytta si på denne ene jobben så har jeg fortsatt arbeidstegningen liggende... Helt enig med Jøran i at det er bedre å montere skiver i porsche boltmønster, men dette er nest beste måten. Synes å huske at det var en slik taiwan/Empi/Cip1 adapter som gikk i oppløsning i lierbakken for 10 år siden...?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #21 på: juni 08, 2009, 11:01:24 am » |
|
jeg tror nok jeg velger å gå for noen andre felger, da jeg ønsker å beholde 5x205 boltsirkelen. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #22 på: juni 08, 2009, 11:25:38 am » |
|
jeg tror nok jeg velger å gå for noen andre felger, da jeg ønsker å beholde 5x205 boltsirkelen.  Høres enkelt og slettes ikke dumt ut  Det er beundringsverdig å se hvor mye enkelte legger av arbeide i å få felger som ikke er "bolt-on" til å passe på en bil. Adapteren til JHU ser heller ikke helt feil ut, men det er som han skriver. Man må kjenne en kar som ikke er ute etter å bli rik på jobben. Selv hadde jeg nok også priset meg ut for å slippe en slik jobb. Bare tanken på at når en er ferdig, og du er dritt lei, er det ennå tre igjen! Spy!!!! Slike jobber suger stort å gjøre i en manuel maskin. Nok suttring fra meg Det finnes mange flotte alternativer du kan få med riktig boltsirkel til bilen din. Men problemet er nok at det nesten aldri blir unikt ÅÅÅÅ! Nå forstår jeg hvorfor folk bygger om til en annen boltsirkel 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #23 på: juni 08, 2009, 13:35:14 pm » |
|
kjenner en kar som nok kunne ha dreiet slike til meg for en grei pris, men da velger jeg heller å bygge om til riktig boltsirkel tror jeg.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pål
Supermedlem

Vestfold
|
 |
« Svar #24 på: juni 08, 2009, 23:20:05 pm » |
|
Det er beundringsverdig å se hvor mye enkelte legger av arbeide i å få felger som ikke er "bolt-on" til å passe på en bil.
Ja, og du er vel en av de. Med ditt 5" innkortaforstillingsprosjekt 
|
|
|
Loggført
|
Pål - 1959 T1 Rag Top (Ö\_!_/Ö) I once thought that I was wrong and I was right. I was wrong
|
|
|
Mr. Empiboy
Supermedlem

|
 |
« Svar #25 på: juni 09, 2009, 06:41:39 am » |
|
Det er beundringsverdig å se hvor mye enkelte legger av arbeide i å få felger som ikke er "bolt-on" til å passe på en bil.
Ja, og du er vel en av de. Med ditt 5" innkortaforstillingsprosjekt  Feil! Det var for å felgene som "passet" på bilen til å "sitte riktig" på bilen  Å det er noe heeeelt annet 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Hot Owl
Administrator
Supermedlem

|
 |
« Svar #26 på: juni 09, 2009, 09:15:32 am » |
|
Jeg trodde du flyttet felgene inn for å få senket bilen ned... all den jobben gjorde du for at felgene hadde feil offset... eller "ikke passer" som vi sier... Folk må legge jobb i hva dem vil... fuchs felgen er en av verdens 3 peneste felge design, skjønner godt at den lokker...
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Svein.
Supermedlem

|
 |
« Svar #27 på: juni 09, 2009, 10:02:29 am » |
|
Det er en hyggelig kar her med en fin sort oval som har disse 5x205 fuchsene på bilen sin. Sjekk bilder fra SCC så finner dere sikkert bilen.
Muligens Henrik sin kanskje?
|
|
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
Svein.
Supermedlem

|
 |
« Svar #28 på: juni 09, 2009, 10:05:29 am » |
|
|
|
« Siste redigering: juni 09, 2009, 10:51:23 am av Svein. »
|
Loggført
|
201m 8,063 sek. 136,42km/t 402m 12,708 sek.176,81km/t...
|
|
|
kammiz
Supermedlem

Slammed Stockers Crew
|
 |
« Svar #29 på: juni 09, 2009, 10:42:35 am » |
|
det så betydelig bedre ut på det bildet der! hmm... så var det å klare å få tak i sånne da, det er sikkert lett.  alt jeg finner på thesamba er ønskes kjøpt annonser. 
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|