april 28, 2024, 22:31:34 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
   Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Spesiell 914 på finn.no  (Lest 1456 ganger)
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« på: juni 05, 2009, 08:03:51 am »

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17492011

Rått!

Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Syncronaut
Supermedlem
*****
Innlegg: 934
Bosted: Trondheim



Vis profil
« Svar #1 på: juni 05, 2009, 09:51:08 am »

Er det sånn en 914 80-modell ser ut, ja Blunker (spesielt å skrive "Ombygget til 1980 karosseri..." siden 914 gikk inn i -76...), men sikkert en heftig bil Glad
Loggført

Gorm
Medlem TVWK og Dora Custom
http://tvwk.no/
haz
Supermedlem
*****
Innlegg: 1958
Bosted: Sagene



Vis profil
« Svar #2 på: juni 05, 2009, 10:11:26 am »

hva til sammen kan ha kostet hele 500.000 kr ?
Loggført
StarBugs Geir
Supermedlem
*****
Innlegg: 1204
Bosted: Bergen



Vis profil
« Svar #3 på: juni 05, 2009, 11:01:27 am »

Eg synes dette var ein smakfull og gjennomført ombygging av 914. Eit tøft alternativ til gammel 911 for dei som ikkje er opptatt av at det skal være originalt. Har alltid hatt litt trøbbel med å "svelge" framskjermane på 914. Dette såg greit og harmonisk ut. Ikkje "overkill" som så mange andre ombygde 914.

Dersom tidligare eigar har levert inn bilen for total ombygging/godkjenning går jo pengane fort.......veit ikkje om 500 000 er riktig, men den har noko kosta litt.

- 3,4 l. m. to turboladere
– 915 gearkasse
– Bremser: 930 turbo bremser på framhjul
- CS 911 ventilerte skivebremser bak.
– Ombygging godkjent av myndighetene.

Eg likte den iallefall Gliser
Loggført

1974 1303s
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Jærva
Supermedlem
*****
Innlegg: 1438
Bosted: Østlandet.



Vis profil WWW
« Svar #4 på: juni 05, 2009, 16:46:09 pm »

Denne bilen har jeg kjørt, og jeg kan garantere at denne bilen går ganske brutalt bra ja...  Sjokkert

Veier jo ganske lite denne bilen. Så 190 laken for denne bilen er MYE BANG FOR THE BUCK.

Ellers hadde jo denne bilen kledd fuchsfelger ganske mye mer enn de cup-felgene, det er nå min mening..

Framskjermene er ombygget og formet av Einar Stranden som noen kanskje husker fra Autofil med sin "Stranden Skorpione" som det står litt om her  :

http://www.strandenscorpione.com/diverse.htm

Eneste problem med så mye pulver i en bil med midtmotor er feste...., 911 har jo motor hengende bakpå, mens denne har motor foran bakhjul, og slik blir det svidd gummi av med mindre du tenker deg godt om  Gliser
Litt spesiellt med denne kontra en 911 turbo er at den drar godt gjennom hele registeret og er ikke noe Ketshup-maskin slik som en 911 3,3 turbo..

Kjøreegenskapene på denne bilen er i særklasse, kjører fra det meste av 911´er på bane.

Effekten som er oppgitt her på 300 hk tror jeg er ved 0,5 i ladetrykk. Er ingen problem med de delene som er i denne motoren til lett å få denne på over 400 hk med økt trykk. Det lave ladetrykket er lagt der pga. eiers ønske om laaang holdbarhet fremfor maks hk. Eier på denne bilen tror jeg nærmer seg 80 år nå  Blunker , noe som jeg tror er en avgjørende faktor for salget..
« Siste redigering: juni 05, 2009, 17:58:52 pm av Jærva » Loggført

Det 7. bud : Du skal ikke stjele. Staten liker ikke konkurranse!

Øyelokk, 009-fordeler og chrommoly-støtstenger skal destrueres!
Sider: [1]
  Skriv ut  
 
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!