torpe_ulf
Medlem
Innlegg: 185
Bosted: fr.stad
|
|
« på: juni 05, 2009, 11:52:57 am » |
|
noen som vet om noen steder de er litt snille på senking og dekk?
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Railo
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1181
Bosted: Fredrikstad
|
|
« Svar #1 på: juni 05, 2009, 12:10:47 pm » |
|
Sjekk PM
|
|
|
Loggført
|
73 Bay
|
|
|
Ed Németh
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 4033
Bosted: Moss
|
|
« Svar #2 på: juni 05, 2009, 15:18:43 pm » |
|
pm
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Vemund Simensen (prizma)
Folkevognklubben
Supermedlem
Innlegg: 1446
Bosted: Rokke, Halden
Brannmann!
|
|
« Svar #3 på: juni 05, 2009, 16:54:43 pm » |
|
ekke noe god idé å legge ut det her gitt, når statens vegvesen fremover skal bruke alle midler på å kontrollere de som kontrollerer... =)
|
|
|
Loggført
|
... it's an adiction ...
|
|
|
johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 468
Bosted: Halden
|
|
« Svar #4 på: juni 05, 2009, 17:13:31 pm » |
|
Dette lurer jeg og på da jeg om kort tid skal forsøke å få min EU-godkjent
|
|
|
Loggført
|
Medlem Folkevognklubben Østfold
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
|
« Svar #5 på: juni 05, 2009, 18:20:20 pm » |
|
Legger jo ikke ut noen navn på verksted her ,så d r nok ikke så farlig. BT har kontroller alikevel
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Atmobil
Supermedlem
Innlegg: 937
Bosted: Litt over alt, men mest vanlig i Trøndelag....
|
|
« Svar #6 på: juni 05, 2009, 19:00:28 pm » |
|
Det er vel forskjell på å være snill og å være slepphent, det er også forskjell på å være snill og å være overpirkete. Har hørt om flere som har levert gamle biler til EU hvor de måler CO og bilen ikke blir godkjent selv om det ikke er krav til at det skal måles på så gamle biler (60-tallere f.eks). Har selv også fått feil på manglende ryggelys men dette var da ikke montert orginalt på bobla mi og skal da heller ikke regnes med.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torpe_ulf
Medlem
Innlegg: 185
Bosted: fr.stad
|
|
« Svar #7 på: juni 05, 2009, 19:02:55 pm » |
|
de skal jo kontrolere bilen men se litt gjenom fingrene når det gjelder senking og dekk,ikke helt regelrytere
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Are
Medlem
Innlegg: 197
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #8 på: juni 05, 2009, 19:24:00 pm » |
|
Når du utfører eu kontroll har du klare regler du skal følge, så teknisk sett skal det ikke være noen forskjell på hvem som tar kontrollen i det heletatt.
Men erfaringsmessig så bør du styre unna NAF. Har sett at de har påført mange rare og uvesentlige feil, men oversett ting som er direkte trafikkfarlige.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
vwsolli
Supermedlem
Innlegg: 2447
Bosted: Fredrikstad
1972 Bay & 1976 Bay
|
|
« Svar #9 på: juni 05, 2009, 20:26:16 pm » |
|
hadde eu kontrol på min t1 1968...mangel lapp ble kraftig. men de skulle absolut måle co oxo...8.5 Den blir ikke lett å justere vekk.
|
|
|
Loggført
|
1968 T1 (Solgt) 1972 T2 1968 T1 (solgt) 1976 T2 (konebil)
|
|
|
Boblehue
Supermedlem
Innlegg: 899
Bosted: Drammen
Mr. Comfy......
|
|
« Svar #10 på: juni 05, 2009, 21:11:51 pm » |
|
klarer ikke holde kjeft lenger.... Så lenge bilen er i forskriftsmessig stand og alle modifiseringer er godkjennt hos BT så er det vel det samme hvor man tar eu? og ingenting og være redd for? Alle modifiseringer er vel godkjennte?
|
|
|
Loggført
|
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
|
|
|
svenole
VSN
Supermedlem
Innlegg: 1047
Bosted: Tønsberg
|
|
« Svar #11 på: juni 05, 2009, 21:26:02 pm » |
|
Enig med Boblehue.
Men vi kan jo lage ei liste her, over hvem som slipper i gjennom de værste/beste bilene allt etter som det passer med eieren. Kunne jo være greit det.
Men da får vi håpe doningen ikke kommer ut for vei kontroll like etter EU,k. for da lurer jeg på åssen det går med det snille verkstedet, de skal jo innberette at kontroll er utført etter autorisasjon og gjeldene retningslinjer.
Synes dette temaet er debatert mange ganger før. Det er flere tråder på dette.
|
|
« Siste redigering: juni 05, 2009, 21:31:15 pm av svenole »
|
Loggført
|
|
|
|
Tistlo
Supermedlem
Innlegg: 17400
Bosted: pao Voss
Wer will, der kann
|
|
« Svar #12 på: juni 06, 2009, 00:47:36 am » |
|
Det er vel forskjell på å være snill og å være slepphent, det er også forskjell på å være snill og å være overpirkete. Har hørt om flere som har levert gamle biler til EU hvor de måler CO og bilen ikke blir godkjent selv om det ikke er krav til at det skal måles på så gamle biler (60-tallere f.eks). Har selv også fått feil på manglende ryggelys men dette var da ikke montert orginalt på bobla mi og skal da heller ikke regnes med.
Korti vart det innført CO kontroll?? har ein 70modell.. slepp den CO måling?
|
|
|
Loggført
|
-tlf. 97419035 T-Mek AS
|
|
|
Pan
Supermedlem
Innlegg: 1444
Bosted: Trondheim
|
|
« Svar #13 på: juni 06, 2009, 14:20:41 pm » |
|
hadde eu kontrol på min t1 1968...mangel lapp ble kraftig. men de skulle absolut måle co oxo...8.5 Den blir ikke lett å justere vekk. Pussig. Da Møller målte CO på min 68-modell - tror de bare gjorde det for å få lagt inn ting i datasystmet - ble den målt til 2,5.
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
torpe_ulf
Medlem
Innlegg: 185
Bosted: fr.stad
|
|
« Svar #14 på: juni 07, 2009, 08:11:27 am » |
|
klarer ikke holde kjeft lenger.... Så lenge bilen er i forskriftsmessig stand og alle modifiseringer er godkjennt hos BT så er det vel det samme hvor man tar eu? og ingenting og være redd for? Alle modifiseringer er vel godkjennte? hmmmm...du mener bilen ikke er i forskriftsmessig stand vis ikke den er gokjennt senket i vognkortet og med annen dekk dim??hvor mange vanlige person biler blir ikke godkjennt rundt i landet vær dag med 17" med 215/40-17 dekk.......men så kommer sen stakkars boble med std felg dim men annen dekk dim så går den ikke igjenom grunnet det? bt i fredrikstad visste jo ikke hva en puma forstilling var engang hehe
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Boblehue
Supermedlem
Innlegg: 899
Bosted: Drammen
Mr. Comfy......
|
|
« Svar #15 på: juni 07, 2009, 12:51:07 pm » |
|
Jeg sier ikke at det er farlig, men møter du BT på gata så skal brede dekk/felger være godkjennt i vognkortet, ellers sliter du.
|
|
|
Loggført
|
1968 VW T1
12 Volt og stolt! ©
|
|
|
Formula Vee
Supermedlem
Innlegg: 6755
Bosted: Stavanger
:: DKL ::
|
|
« Svar #16 på: juni 07, 2009, 23:49:08 pm » |
|
Er det ikke bare å skifte hjul og vise den? Hvor slitsomt er det? Får du bot, eller blir stresset på noen annen måte? Og er du ikke fornøyd med EU kontrollen èn plass, kan du prøve en annen. Hos meg fant de to bremseslanger og et rør, og jeg syntes det var greit de ikke var for snille. Kjedelig når begge slangene fremme sprekker under panikkbrems, da hjelper det ikke engang med 2 krets system
|
|
|
Loggført
|
SCC 2015 broken transmission barely left startline. SCC 2016 broken engine never made it to startline. SCC 2017 broken wallet made 12.223/191kmt SCC 2019 broken record made 10.423/208kmt -and sold the car.
|
|
|
johmolan
Folkevognklubben
Seniormedlem
Innlegg: 468
Bosted: Halden
|
|
« Svar #17 på: juni 07, 2009, 23:58:30 pm » |
|
Tror alle her er enige om at det tekniske som omhandler bremser lys etc må være i orden, men kansje det fantes et verksted som kjente til gamle bobler og hvordan de faktisk var bygget opp , og hadde kjennskap til slike ting som f.eks pumaforstillinger osv
|
|
|
Loggført
|
Medlem Folkevognklubben Østfold
|
|
|
torpe_ulf
Medlem
Innlegg: 185
Bosted: fr.stad
|
|
« Svar #18 på: juni 08, 2009, 09:25:55 am » |
|
Er det ikke bare å skifte hjul og vise den? Hvor slitsomt er det? Får du bot, eller blir stresset på noen annen måte? Og er du ikke fornøyd med EU kontrollen èn plass, kan du prøve en annen. Hos meg fant de to bremseslanger og et rør, og jeg syntes det var greit de ikke var for snille. Kjedelig når begge slangene fremme sprekker under panikkbrems, da hjelper det ikke engang med 2 krets system :
er helt enig at bil skal være i orden,at foringer og lager bremser blir sett nøye på..."bare skifte hjul" kjøpe med helt nye dekk for etterkontroll pluss kjøpe en brukt forstilling og skru over,da betaler jeg heller en eu kontrolør en 1000 lapp exstra åsså..
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|